Αυτή την εβδομάδα, απενεργοποιούμε το Caps Lock με το Shift, διαχειριζόμαστε τις ειδοποιήσεις του Windows Security, ανοίγουμε εφαρμογές και site με συντομεύσεις πληκτρολογίου, απενεργοποιούμε το Insert Key, ρυθμίζουμε την αυτόματη απενεργοποίηση του PC, και μετατρέπουμε έγγραφα σε PDF μέσω της εκτύπωσης στα Windows 11. Κρύβουμε ότι είμαστε φίλοι με κάποιον στο Facebook.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…
…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.
Πώς κρύβουμε ότι είμαστε φίλοι με κάποιον στο Facebook
Αν και δεν υπάρχει τρόπος να κρύψουμε έναν χρήστη του Facebook ότι είμαστε φίλοι με ένα μόνο συγκεκριμένο άτομο, μπορούμε να διατηρήσουμε κρυφή από αυτό ολόκληρη τη λίστα φίλων μας.
Αρχικά, κάνουμε κλικ στην εικόνα προφίλ και πατάμε τις “Ρυθμίσεις και απόρρητο”.
Έπειτα, μπαίνουμε στις “Ρυθμίσεις” και επιλέγουμε την ενότητα “Απόρρητο”.
Στη συνέχεια, εντοπίζουμε την ενότητα “Πώς μπορούν να σας βρίσκουν και να επικοινωνούν μαζί σας οι άλλοι” και κάνουμε κλικ στην επιλογή δίπλα στο “Ποιοι μπορούν να δουν τη λίστα φίλων σας;”.
Μετά, πατάμε το αναδυόμενο μενού και διαλέγουμε το “Φίλοι εκτός από”.
Στο πλαίσιο που θα ανοίξει, πληκτρολογούμε το όνομα του ατόμου από το οποίο θέλουμε να κρύψουμε τη λίστα φίλων, κάνουμε κλικ στο απαγορευτικό δίπλα στο όνομα του, και πατάμε “Αποθήκευση αλλαγών”.
Διαχείριση ειδοποιήσεων του Windows Security στα Windows 11
Το Windows Security είναι το δωρεάν πρόγραμμα προστασίας από ιούς που παρέχει η Microsoft στα Windows 11. Όπως κάθε άλλη εφαρμογή του είδους, τρέχει συνέχεια στο παρασκήνιο και ελέγχει τα αρχεία του υπολογιστή. Σε περίπτωση που εντοπίσει κάποια απειλή, εμφανίζει σχετική ειδοποίηση, ώστε να μας γνωστοποιήσει τα ευρήματά του.
Επιπλέον, το πρόγραμμα προστασίας της Microsoft εμφανίζει ειδοποιήσεις όταν ολοκληρώνει τον έλεγχο του υπολογιστή, τον οποίο πραγματοποιεί τακτικά στο παρασκήνιο, είτε βρει κάποια απειλή, είτε όχι.
Εάν θεωρούμε περιττές αυτές τις ειδοποιήσεις και μας αρκεί το γεγονός ότι το Windows Security προστατεύει το PC μας, μπορούμε να τις απενεργοποιήσουμε ιδιαίτερα εύκολα. Αρχικά, γράφουμε στην αναζήτηση “Ασφάλεια των Windows” και πατάμε “Άνοιγμα”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, μπαίνουμε στις “Ρυθμίσεις”.
Στην ενότητα “Ειδοποιήσεις”, κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “Διαχείριση ειδοποιήσεων”.
Από εδώ, μπορούμε να επιλέξουμε ποιες ειδοποιήσεις θέλουμε να εμφανίζει το Windows Security, ή μπορούμε να τις απενεργοποιήσουμε όλες από τον κεντρικό διακόπτη κάτω από τη “Λήψη πληροφοριακών ειδοποιήσεων”.
Απενεργοποίηση του Caps Lock με το Shift στα Windows 11
Συνήθως, όταν συντάσσουμε κείμενα δεν χρησιμοποιούμε συχνά κεφαλαία γράμματα. Ωστόσο, σε όλους μας έχει τύχει να ενεργοποιήσουμε κατά λάθος το Caps Lock και ξαφνικά να γράφουμε τα πάντα με κεφαλαία.
Τα Windows 11 προσφέρουν τη δυνατότητα να ορίσουμε ως κουμπί απενεργοποίησης του Caps Lock το Shift. Επίσης, διαθέτουν μία ρύθμιση που όταν είναι ενεργή, το λειτουργικό σύστημα παράγει έναν ήχο κάθε φορά που πατάμε τα Caps Lock, Num Lock, ή Scroll Lock.
Απενεργοποίηση του Caps Lock με το Shift
Αρχικά, μπαίνουμε στις “Ρυθμίσεις” και κάνουμε κλικ στην “Προσβασιμότητα”.
Στη συνέχεια, επιλέγουμε το “Πληκτρολόγιο” και πατάμε την “Πληκτρολόγηση”.
Μετά, κάνουμε κλικ στις “Σύνθετες ρυθμίσεις πληκτρολογίου” και πατάμε τον σύνδεσμο “Πλήκτρα πρόσβασης γλώσσας εισόδου”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, επιλέγουμε το “Πατήστε το πλήκτρο Shift” και πατάμε “ΟΚ”.
Αναπαραγωγή ήχου
Ανοίγουμε τις “Ρυθμίσεις”, διαλέγουμε την “Προσβασιμότητα”, και κάνουμε κλικ στο “Πληκτρολόγιο”.
Έπειτα, ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στην “Εναλλαγή πλήκτρων”.
Από εδώ και πέρα, κάθε φορά που πατάμε το Caps Lock, το Num Lock, ή το Scroll Lock, τα Windows 11 θα κάνουν έναν συγκεκριμένο ήχο.
Αυτόματη απενεργοποίηση του PC κάθε μέρα την ίδια ώρα στα Windows 11
Σε όλους μας έχει τύχει να μείνει ο υπολογιστής ανοιχτός όλη νύχτα, επειδή για παράδειγμα βλέπαμε μία ταινία και μας πήρε ο ύπνος. Κάτι που ναι μεν είναι ανθρώπινο, αλλά οδηγεί στην άσκοπη κατανάλωση ρεύματος.
Αν θέλουμε, μπορούμε να προγραμματίσουμε τα Windows ώστε να κλείνουν το PC αυτόματα, κάθε μέρα, την ίδια ώρα, και μόνο αν δεν το χρησιμοποιούμε τη συγκεκριμένη στιγμή.
Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, γράφουμε στην αναζήτηση “Χρονοδιάγραμμα εργασιών” και πατάμε “Άνοιγμα”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, κάνουμε κλικ στη “Δημιουργία εργασίας”.
Έπειτα, στην καρτέλα “Γενικά”, γράφουμε το όνομα που θέλουμε να έχει η εργασία, επιλέγουμε το “Εκτέλεση είτε ο χρήστης είναι συνδεδεμένος είτε όχι” και το “Εκτέλεση με τα υψηλότερα δικαιώματα”, και στο “Ρύθμιση για” διαλέγουμε τα “Windows 10″.
Η Microsoft δεν έχει προσθέσει τα Windows 11 στη λίστα. Ωστόσο, η αυτόματη εργασία λειτουργεί κανονικά με την επιλογή των Windows 10, εξαιτίας της ομοιότητας των δύο εκδόσεων του λειτουργικού συστήματος.
Στη συνέχεια, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Εναύσματα” και πατάμε “Δημιουργία”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, πραγματοποιούμε τις εξής ρυθμίσεις:
1 – Επιλέγουμε στην “Έναρξη εργασίας” το “Με βάση ένα χρονοδιάγραμμα”
2 – Στις “Ρυθμίσεις” διαλέγουμε το “Ημερήσια”
3 – Στην “Έναρξη” αφήνουμε την ημερομηνία ως έχει και στην ώρα πληκτρολογούμε ακριβώς την ώρα που θέλουμε τα Windows να κλείνουν τον υπολογιστή
4 – Στην “Επανάληψη κάθε” γράφουμε “1”
5 – Επιλέγουμε το “Ενεργή” στις “Ρυθμίσεις για προχωρημένους”
Μόλις ολοκληρώσουμε όλες τις ρυθμίσεις, κάνουμε κλικ στο “ΟΚ”.
Μετά, ανοίγουμε την καρτέλα “Ενέργειες” και πατάμε “Δημιουργία”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, επιλέγουμε ως “Ενέργεια” την “Εκκίνηση ενός προγράμματος”, στο πλαίσιο “Πρόγραμμα/δέσμη ενεργειών” γράφουμε “shutdown”, δίπλα στην “Προσθήκη ορισμάτων (προαιρετικό)” πληκτρολογούμε “/S”, και κάνουμε κλικ στο “ΟΚ”.
Έπειτα, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Συνθήκες”. Εδώ υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις οι οποίες θα βοηθήσουν να αποτρέψουμε την απενεργοποίηση του υπολογιστή, σε περίπτωση που τον χρησιμοποιούμε την προγραμματισμένη ώρα.
Η πρώτη επιλογή είναι η “Έναρξη εργασίας μόνο εάν ο υπολογιστής είναι αδρανής για”. Αν ενεργοποιήσουμε αυτή τη ρύθμιση, τα Windows θα απενεργοποιούν τον υπολογιστή μόνο εάν δεν τον έχουμε χρησιμοποιήσει για τον ορισμένο χρόνο.
Στο παράδειγμά μας, έχουμε επιλέξει τα 10 λεπτά. Οπότε, πριν τα Windows κλείσουν τον υπολογιστή, θα ελέγξουν αν έχουν περάσει δέκα λεπτά από τη στιγμή που σταματήσαμε να τον χρησιμοποιούμε.
Όσον αφορά την “Αναμονή για αδράνεια για”, πρόκειται για έναν επιπλέον περιορισμό.
Στο παράδειγμά μας, εμείς επιλέξαμε τη μία ώρα. Αυτό σημαίνει ότι εάν ο υπολογιστής δεν είναι αδρανής τα τελευταία δέκα λεπτά, τα Windows θα διακόψουν τη διαδικασία απενεργοποίησης και θα πραγματοποιήσουν αργότερα τον ίδιο έλεγχο.
Εάν περάσει η μία ώρα και ο υπολογιστής παραμένει σε χρήση, τότε τα Windows θα τον κλείσουν υποχρεωτικά.
Για να αποτρέψουμε την αναγκαστική απενεργοποίηση του υπολογιστή, ενεργοποιούμε την επιλογή “Διακοπή εάν ο υπολογιστής σταματήσει να βρίσκεται σε αδράνεια”.
Έτσι, αν τα Windows διαπιστώσουν ότι χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή μετά το πέρας της μιας ώρας, θα διακόψουν τη διαδικασία της αυτόματης απενεργοποίησης.
Η τελευταία ρύθμιση είναι η “Επανεκκίνηση εάν η κατάσταση αδράνειας επανέλθει”.
Ενεργοποιώντας αυτή την επιλογή, τα Windows θα ξεκινήσουν εκ νέου την εργασία της αυτόματης απενεργοποίησης του υπολογιστή, εάν διαπιστώσουν ότι σταματήσαμε να τον χρησιμοποιούμε.
Τέλος, κάνουμε κλικ στο “OK”, στο παράθυρο που θα εμφανιστεί πληκτρολογούμε τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού μας, και πατάμε “ΟΚ”.
Windows 11: Άνοιγμα εφαρμογών και site με συντομεύσεις πληκτρολογίου
Οι συντομεύσεις πληκτρολογίου μπορούν να μας γλιτώσουν πολύ χρόνο κατά την πραγματοποίηση διαφόρων εργασιών. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι οι συντομεύσεις “Ctrl+C” και “Ctrl+V”, τις οποίες χρησιμοποιούμε πολλές φορές, καθημερινά.
Με τη βοήθεια του portable app LeoMoon HetKeyZ μπορούμε να ορίσουμε συντομεύσεις για το άνοιγμα συγκεκριμένων προγραμμάτων και ιστοσελίδων, την εφαρμογή διαφόρων ρυθμίσεων στα Windows, και πολλά άλλα.
Εφόσον κατεβάσουμε το πρόγραμμα από τον επίσημο ιστότοπο και το τρέξουμε, θα δούμε το εικονίδιο του στην περιοχή ειδοποιήσεων.
Δημιουργία συντομεύσεων
Για να μπούμε στις ρυθμίσεις του LeoMoon HetKeyZ και να δημιουργήσουμε νέες συντομεύσεις, κάνουμε δεξί κλικ στο εικονίδιο του και επιλέγουμε το “Settings”.
Στη συνέχεια, πατάμε το “Add New”.
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, διαλέγουμε τι θέλουμε να κάνει η συντόμευση.
Η πρώτη επιλογή που έχουμε στη διάθεσή μας είναι να τρέχει κάποιο πρόγραμμα. Για να επιλέξουμε το πρόγραμμα, κάνουμε κλικ στο “Browse File”.
Με το “Open a folder” μπορούμε να δημιουργήσουμε μία συντόμευση που θα ανοίγει έναν φάκελο. Για να διαλέξουμε τον φάκελο, πατάμε το “Browse Folder”.
Η τρίτη ρύθμιση επιτρέπει την πραγματοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, όπως για παράδειγμα τη μείωση της έντασης του ήχου.
Το LeoMoon HetKeyZ επιτρέπει και τη δημιουργία συντομεύσεων για το άνοιγμα ιστοσελίδων.
Για να φτιάξουμε μία τέτοια συντόμευση, επιλέγουμε το “Open a URL” και στο σχετικό πλαίσιο γράφουμε τη διεύθυνση του ιστότοπου.
Η τελευταία επιλογή μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μία συντόμευση η οποία κάνει επικόλληση το κείμενο που θα γράψουμε στο συγκεκριμένο πλαίσιο.
Μόλις επιλέξουμε και ρυθμίσουμε την εργασία που θα εκτελεί η συντόμευση, διαλέγουμε τον συνδυασμό των κουμπιών που θέλουμε και κάνουμε κλικ στο “Add”.
Επεξεργασία και διαγραφή συντομεύσεων
Για να επεξεργαστούμε ή να διαγράψουμε μία συντόμευση, την επιλέγουμε και κάνουμε κλικ στο “Edit Selected” ή “Delete Selected”, αντίστοιχα.
Πώς απενεργοποιώ το Insert Key στα Windows 11
Το Insert Key είναι ένα από τα πιο εξειδικευμένα κουμπιά του πληκτρολογίου. Ως εκ τούτου, αυτοί που το χρησιμοποιούν είναι ελάχιστοι. Παρ' όλα αυτά, οι εταιρείες κατασκευής laptop και πληκτρολογίων επιμένουν να το προσθέτουν στα προϊόντα τους.
Η βασική χρήση του Insert Key είναι η ενεργοποίηση της λειτουργίας Overtype. Όταν είναι ενεργή αυτή η λειτουργία, οτιδήποτε γράφουμε αντικαθιστά αυτόματα το κείμενο που υπάρχει μετά τον κέρσορα.
Σε όλους μας έχει τύχει να πατήσουμε κατά λάθος το Insert Key και εξαιτίας της λειτουργίας Overtype να χάσουμε τμήμα του κειμένου που συντάσσουμε. Ωστόσο, αν θέλουμε, μπορούμε να απενεργοποιήσουμε το Insert Key μέσω του Μητρώου των Windows.
Το Μητρώο των Windows περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα αντίγραφο ασφαλείας (backup) πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Για να ανοίξουμε το Μητρώο των Windows, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε “ENTER”.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
Θα πρέπει να δημιουργήσουμε μία νέα “Δυαδική τιμή”. Οπότε, κάνουμε δεξί κλικ στον κενό χώρο, επιλέγουμε “Δημιουργία → Δυαδική τιμή”, και ονομάζουμε την τιμή “Insert Remap”.
Έπειτα, κάνουμε διπλό κλικ στο “Insert Remap”. Στα “Δεδομένα τιμής” πληκτρολογούμε τα ακόλουθα και πατάμε το “OK”.
00 00 00 00 00 00 00 00 02 00 00 00 00 00 52 E0 00 00 00 00
Τέλος, κάνουμε επανεκκίνηση τον υπολογιστή μας για να εφαρμόσουμε τις αλλαγές.
Μετατροπή εγγράφων σε PDF μέσω της εκτύπωσης στα Windows 11
Οι περισσότεροι δεν διαθέτουμε εκτυπωτή στο σπίτι. Γι' αυτό, όταν θέλουμε να εκτυπώσουμε ένα έγγραφο, πηγαίνουμε σε βιβλιοπωλεία ή άλλα καταστήματα που αναλαμβάνουν εκτυπώσεις.
Για να διασφαλίσουμε ότι το τελικό αποτέλεσμα της εκτύπωσης θα είναι ακριβώς ίδιο με αυτό του εγγράφου που έχουμε δημιουργήσει, μπορούμε να το μετατρέψουμε σε PDF.
Ο πιο εύκολος τρόπος να κάνουμε κάτι τέτοιο είναι να χρησιμοποιήσουμε τη δυνατότητα εκτύπωσης σε PDF που προσφέρουν τα Windows 11. Μάλιστα, δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουμε κάποιο ανεξάρτητο πρόγραμμα.
Αρχικά, κάνουμε δεξί κλικ στο έγγραφο και από το “Άνοιγμα με” πατάμε το “Επιλέξτε άλλη εφαρμογή”.
Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί, επιλέγουμε το WordPad και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Μόλις το έγγραφο ανοίξει, πατάμε στο “Αρχείο”, πηγαίνουμε στην επιλογή “Εκτύπωση”, και κάνουμε κλικ στην “Εκτύπωση”.
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, επιλέγουμε το “Microsoft Print to PDF” και πατάμε “Εκτύπωση”.
Τέλος, διαλέγουμε πού θέλουμε το WordPad να αποθηκεύσει το αρχείο PDF, του δίνουμε ό,τι όνομα επιθυμούμε, και κάνουμε κλικ στην “Αποθήκευση”.
Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;
Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;
Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Γράψτε τη στο Questions.pcsteps.gr και ίσως τη δημοσιεύσουμε σε μελλοντικό οδηγό.