Αυτή την εβδομάδα, προσθέτουμε συντόμευση στο μενού στο δεξί κλικ για την επανεκκίνηση της Εξερεύνησης Αρχείων και απενεργοποιούμε την αυτόματη εκτέλεση στα Windows 11. Προσθέτουμε καρτέλες στην Εξερεύνηση αρχείων, ρυθμίζουμε τον Firefox να κλείνει αυτόματα τις καρτέλες στο κινητό, και τροποποιούμε τη ροή των αγαπημένων στο Instagram. Φτιάχνουμε ημερολόγιο με το PowerPoint και προσθέτουμε κεφαλίδες σε υπολογιστικά φύλλα με το Excel.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…
…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.
Επανεκκίνηση της Εξερεύνησης αρχείων από το μενού στο δεξί κλικ
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα των Windows είναι ότι η Εξερεύνηση αρχείων “παγώνει” χωρίς καμία προφανή αιτία και δεν ανταποκρίνεται σε οποιοδήποτε ερέθισμα. Συνήθως, για να την επαναφέρουμε, ανοίγουμε την Διαχείριση Εργασιών, εντοπίζουμε τη διεργασία της, και κάνουμε επανεκκίνηση.
Δυστυχώς, το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά συχνό και η επανεκκίνηση μέσω της Διαχείρισης Εργασιών είναι χρονοβόρα. Σε αυτό το QuickSteps θα δούμε πώς προσθέτουμε συντόμευση για την επανεκκίνηση της Εξερεύνησης αρχείων στο μενού στο δεξί κλικ.
Για να προσθέσουμε αυτή τη συντόμευση, θα πρέπει επέμβουμε στο Μητρώο των Windows, το οποίο περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα backup πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Αρχικά, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Μετά, αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε Enter.
HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell
Στη συνέχεια, κάνουμε δεξί κλικ στον φάκελο “Shell”, επιλέγουμε “Δημιουργία → Κλειδί”, και ονομάζουμε το νέο κλειδί “Restart Explorer”.
Έπειτα, κάνουμε δεξί κλικ στον κενό χώρο, επιλέγουμε “Δημιουργία → Τιμή συμβολοσειράς”, και ονομάζουμε τη νέα τιμή “icon”. Με τον ίδιο τρόπο δημιουργούμε δύο ακόμα τιμές συμβολοσειράς, την “Position” και την “MUIVerb”.
Μετά, κάνουμε διπλό κλικ στο “icon”, στα “Δεδομένα τιμής” πληκτρολογούμε “explorer.exe”, και πατάμε το “OK”. Ομοίως, αλλάζουμε τα “Δεδομένα τιμής” του “Position” από κενό σε “Bottom” και του “MUIVerb” σε “Επανεκκίνηση Εξερεύνησης αρχείων”.
Μόλις ολοκληρώσουμε την παραπάνω διαδικασία, κάνουμε δεξί κλικ στον φάκελο “Restart Explorer”, επιλέγουμε “Δημιουργία → Κλειδί”, και ονομάζουμε το νέο κλειδί “command”.
Στη συνέχεια, κάνουμε διπλό κλικ στην “(Προεπιλογή)”, στα “Δεδομένα τιμής” πληκτρολογούμε “cmd.exe /c taskkill /f /im explorer.exe & start explorer.exe”, και πατάμε το “OK”.
Τέλος, κάνουμε επανεκκίνηση του υπολογιστή για να εφαρμόσουμε τις αλλαγές. Όπως βλέπουμε στην ακόλουθη εικόνα, πλέον το μενού στο δεξί κλικ περιέχει τη συντόμευση “Επανεκκίνηση Εξερεύνησης αρχείων”, η οποία μας επιτρέπει να επανεκκινούμε την Εξερεύνηση αρχείων με ένα κλικ.
Προσθήκη καρτελών στην Εξερεύνηση αρχείων με το QTTabBar
Οι browser χρησιμοποιούν καρτέλες για να διατηρούν όλες τις ανοιχτές σελίδες στην κορυφή του παραθύρου, στο σημείο όπου τα παράθυρα της Εξερεύνησης αρχείων των Windows έχουν τη γραμμή τίτλου, ακόμη και στα Windows 11.
Η χρήση καρτελών κάνει εξαιρετικά πιο εύκολη τη διαχείριση του ανοιχτού περιεχομένου σε έναν browser. Αν η Microsoft είχε προσθέσει μία αντίστοιχη λειτουργία στην Εξερεύνηση αρχείων, τότε θα μπορούσαμε να εκτελούμε μεγάλο πλήθος εργασιών πολύ πιο γρήγορα.
Δεν θα χρειαζόταν πλέον να προσπαθούμε να χωρέσουμε πολλούς φακέλους σε μία οθόνη, ή να αλλάζουμε διαρκώς παράθυρο για να πηγαίνουμε από τον έναν φάκελο στον άλλο.
Ευτυχώς, ένας προγραμματιστής με το όνομα Quizo έκανε πραγματικότητα αυτό που η Microsoft δεν μπορεί ή δεν θέλει. Δημιούργησε την εφαρμογή QTTabBar, η οποία προσθέτει στα παράθυρα της Εξερεύνησης αρχείων μία μπάρα με καρτέλες.
Αρχικά, μπαίνουμε σε αυτήν την ιστοσελίδα, κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “QTTabBar ver 2048 beta 2 for 64bit Windows11 IP, Windows10…” για να κατεβάσουμε την εφαρμογή, και την εγκαθιστούμε στον υπολογιστή.
Αν δούμε την ακόλουθη προειδοποίηση, πατάμε “Περισσότερες πληροφορίες” και “Εκτέλεση”. Η εφαρμογή είναι απόλυτα ασφαλής, δεν πρόκειται να βλάψει τον υπολογιστή μας με οποιονδήποτε τρόπο.
Εάν χρησιμοποιούμε Windows 11, τότε θα χρειαστεί να τρέξουμε και το αρχείο “QTTabBarEnabler.exe”, το οποίο κατεβάσαμε μαζί με το αρχείο εγκατάστασης του “QTTabBar”.
Σε κάθε περίπτωση, μόλις ολοκληρώσουμε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση της εφαρμογής, στο πάνω μέρος της Εξερεύνησης αρχείων κάτω από τη γραμμή διευθύνσεων θα δούμε μία καρτέλα που αναφέρει τον τίτλο του φακέλου που έχουμε ανοίξει.
Για να προσθέσουμε μία νέα καρτέλα, πατάμε το “+”. Στο παράθυρο το οποίο θα ανοίξει, εντοπίζουμε τον φάκελο που θέλουμε και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Όπως βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα, έχουμε ανοίξει συνολικά έξι φακέλους και μπορούμε να αποκτήσουμε άμεσα πρόσβαση σε οποιονδήποτε από αυτούς, επιλέγοντας τη σχετική καρτέλα.
Τέλος, για να κλείσουμε οποιονδήποτε φάκελο, κάνουμε κλικ στο “Χ” στα δεξιά της καρτέλας του.
Πώς απενεργοποιώ την αυτόματη εκτέλεση στα Windows 11
Η αυτόματη εκτέλεση είναι ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό των Windows, διότι επιτρέπει να επιλέγουμε με ένα κλικ τι θα κάνει το λειτουργικό σύστημα με το περιεχόμενο οποιουδήποτε αποθηκευτικού μέσου συνδέουμε στον υπολογιστή. Μερικές από τις διαθέσιμες επιλογές είναι η προβολή των περιεχομένων του αποθηκευτικού μέσου, η εισαγωγή εικόνων ή πολυμέσων, και τα λοιπά.
Ωστόσο, ορισμένες φορές καταντά εκνευριστική. Για παράδειγμα, μπορεί να συνδέσουμε ένα στικάκι ή κάποιον εξωτερικό δίσκο και να μην επιθυμούμε να κάνουμε κάτι εκείνη τη στιγμή. Σε κάθε περίπτωση, μπορούμε εύκολα και με ασφάλεια να απενεργοποιήσουμε την αυτόματη εκτέλεση.
Απενεργοποίηση από τις ρυθμίσεις
Αρχικά, μπαίνουμε στις ρυθμίσεις και επιλέγουμε το “Bluetooth και συσκευές”.
Έπειτα, εντοπίζουμε και πατάμε την “Αυτόματη εκτέλεση”.
Τέλος, απενεργοποιούμε τον διακόπτη κάτω από τη “Χρήση της αυτόματης εκτέλεσης για όλα τα πολυμέσα και τις συσκευές”.
Απενεργοποίηση από τον Πίνακα Ελέγχου
Αρχικά, γράφουμε στην αναζήτηση “Πίνακας Ελέγχου” και πατάμε “Άνοιγμα”.
Στη συνέχεια, πληκτρολογούμε “Αυτόματη Εκτέλεση” στην αναζήτηση του Πίνακα Ελέγχου και κάνουμε κλικ στον πρώτο σύνδεσμο.
Τέλος, αποεπιλέγουμε το κουτάκι δίπλα στη “Χρήση της Αυτόματης Εκτέλεσης για όλα τα πολυμέσα και τις συσκευές” και πατάμε “Αποθήκευση”.
Πώς ρυθμίζω τον Firefox να κλείνει αυτόματα τις καρτέλες στο κινητό
Οι περισσότεροι δημιουργοί browser για smartphone και tablet έχουν τοποθετήσει τις καρτέλες σε ένα μικρό εικονίδιο, στο κάτω ή πάνω μέρος της εφαρμογής, το οποίο απλώς γράφει πόσες καρτέλες έχουμε ανοιχτές.
Επιπλέον, όταν πατάμε έναν σύνδεσμο σε κάποια εφαρμογή, συνήθως, το Android τον ανοίγει στον προεπιλεγμένο browser. Ειδικά εάν χρησιμοποιούμε τον Chrome ή τον Firefox, οι καρτέλες αυτές μένουν ανοιχτές στην εφαρμογή περιήγησης, ακόμη και όταν την κλείνουμε.
Ωστόσο, ειδικά στην περίπτωση του Firefox, η Mozilla έχει φροντίσει να παρέχει μία ειδική ρύθμιση για το αυτόματο κλείσιμο των καρτελών μετά το πέρας ορισμένου χρονικού διαστήματος. Αρχικά, τρέχουμε την εφαρμογή, πατάμε τις τρεις τελείες, και μπαίνουμε στις “Ρυθμίσεις”.
Στη συνέχεια, πατάμε στις “Καρτέλες”.
Τέλος, επιλέγουμε μετά το πέρας πόσων ημερών θέλουμε ο Firefox να κλείνει αυτόματα τις καρτέλες.
Πώς τροποποιώ τη ροή αγαπημένων στο Instagram
Η ροή των αγαπημένων στο Instagram προβάλει δημοσιεύσεις που έχουν πραγματοποιήσει χρήστες οι οποίοι ανήκουν στη λίστα των Αγαπημένων μας, τοποθετημένες σε χρονολογική σειρά.
Τη συγκεκριμένη λίστα τη δημιουργεί αυτόματα η ίδια η πλατφόρμα σύμφωνα με τη δραστηριότητα μας. Ωστόσο, μπορούμε εύκολα και γρήγορα να τροποποιήσουμε τη λίστα των Αγαπημένων, ώστε να αντικατοπτρίζει πραγματικά τους αγαπημένους μας χρήστες.
Αρχικά, πατάμε το λογότυπο του Instagram στην πάνω αριστερή γωνία.
Έπειτα, επιλέγουμε τη “Διαχείριση αγαπημένων”.
Για να αφαιρέσουμε οποιονδήποτε λογαριασμό από τη λίστα των αγαπημένων, πατάμε το κουμπί “Αφαίρεση” δίπλα στην καταχώρηση του.
Από την άλλη, για να προσθέσουμε κάποιον λογαριασμό στη λίστα των αγαπημένων, πατάμε το “+”, εντοπίζουμε τον λογαριασμό που μας ενδιαφέρει, και πατάμε “Προσθήκη”.
Όταν ολοκληρώσουμε τις αλλαγές, πατάμε “Επιβεβαίωση αγαπημένων”.
Πώς φτιάχνω ημερολόγιο με το PowerPoint
Το ημερολόγιο είναι ένα γράφημα των ημερών, των εβδομάδων, και των μηνών του έτους. Συνήθως, το χρησιμοποιούμε για να οργανώνουμε την κάθε ημέρα μας, να προγραμματίζουμε εργασίες, και τα λοιπά.
Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ημερολόγιο χρησιμοποιώντας ειδικές εφαρμογές, online εργαλεία, προγράμματα όπως το Word ή το Excel, και τα λοιπά. Σε αυτό το QuickSteps θα δούμε πώς φτιάχνουμε ημερολόγιο με το PowerPoint.
Αρχικά, ανοίγουμε το PowerPoint και από την “Αρχική” σελίδα κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “Περισσότερα θέματα”.
Έπειτα, πληκτρολογούμε “Ημερολόγιο” στην αναζήτηση, πατάμε Enter, και επιλέγουμε κάποιο πρότυπο το οποίο ταιριάζει στο ημερολόγιο το οποίο θέλουμε να δημιουργήσουμε.
Στη συνέχεια, διαλέγουμε την καρτέλα “Προβολή” και από το μενού “Προβολές υποδειγμάτων” πατάμε “Υπόδειγμα διαφανειών”.
Μετά, επιλέγουμε την εικόνα φόντου και πατάμε “Delete” για να τη διαγράψουμε.
Εφόσον διαγράψουμε το φόντο από όλες τις διαφάνειες, κάνουμε κλικ στο “Κλείσιμο προβολής υποδείγματος”.
Για να ορίσουμε ως φόντο κάποια εικόνα της αρεσκείας μας, επιλέγουμε μία διαφάνεια, κάνουμε δεξί κλικ, και πατάμε “Μορφοποίηση φόντου”.
Στο πλαίσιο που θα ανοίξει, διαλέγουμε το “Γέμισμα εικόνας ή υφής” και κάνουμε κλικ στην “Εισαγωγή” για να επιλέξουμε την εικόνα που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ως φόντο.
Με τον ίδιο τρόπο αλλάζουμε το φόντο σε όλες τις διαφάνειες. Εάν επιθυμούμε να χρησιμοποιήσουμε την ίδια εικόνα ως φόντο σε όλες τις διαφάνειες, πατάμε το κουμπί “Εφαρμογή σε όλες”.
Μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία των διαφανειών, κάνουμε κλικ στο “Χ” για να κλείσουμε το πλαίσιο μορφοποίησης.
Τέλος, μπορούμε να εκτυπώσουμε το ημερολόγιο και να το τοποθετήσουμε στο γραφείο, στο σαλόνι, ή οπουδήποτε αλλού θέλουμε.
Πώς προσθέτω κεφαλίδες σε υπολογιστικά φύλλα με το Excel
Με τη χρήση κεφαλίδων στο Excel μπορούμε να προβάλλουμε στην κορυφή των υπολογιστικών φύλλων διάφορα στοιχεία, όπως ο αριθμός της σελίδας, κάποιος τίτλος, ημερομηνίες, και άλλα.
Η εισαγωγή κεφαλίδων με το πρόγραμμα δημιουργίας και επεξεργασίας υπολογιστικών φύλλων της Microsoft είναι μία σχετικά εύκολη διαδικασία. Μπορούμε να εισάγουμε κεφαλίδες σε ένα μόνο φύλλο ή να προσθέσουμε κεφαλίδες σε πολλαπλά φύλλα αλλάζοντας τη διάταξη της σελίδας.
Προσθήκη κεφαλίδων σε μεμονωμένα φύλλα
Αρχικά, επιλέγουμε το υπολογιστικό φύλλο, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Εισαγωγή”, και από το “Κείμενο” διαλέγουμε το “Κεφαλίδες και υποσέλιδα”.
Στην κορυφή του υπολογιστικού φύλλου θα εμφανιστούν τρία κελιά στα οποία μπορούμε να πληκτρολογήσουμε ό,τι επιθυμούμε.
Επιπλέον, από την καρτέλα “Κεφαλίδα & υποσέλιδο” μπορούμε να επιλέξουμε αν οι κεφαλίδες και τα υποσέλιδα θα περιέχουν τους αριθμούς των σελίδων, την τρέχουσα ημερομηνία, και άλλα.
Χρήση κεφαλίδων σε πολλαπλά φύλλα
Αρχικά, διαλέγουμε το πρώτο υπολογιστικό φύλλο, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Διάταξη σελίδας”, και πατάμε το βέλος στην κάτω δεξιά γωνία της κατηγορίας “Διαμόρφωση σελίδας”.
Έπειτα, επιλέγουμε την καρτέλα “Κεφαλίδα/υποσέλιδο”, χρησιμοποιώντας την “Προσαρμογή κεφαλίδας” και την “Προσαρμογή υποσέλιδου” μορφοποιούμε αυτά τα δύο στοιχεία σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;
Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;
Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Γράψτε τη στα σχόλια και ίσως τη δημοσιεύσουμε σε μελλοντικό οδηγό.