Το να έχουμε μια ιστοσελίδα σε πολλαπλές γλώσσες θα μας βοηθήσει να προσελκύσουμε μεγαλύτερο κοινό. Όμως το διεθνές SEO έχει κάποιες προκλήσεις. Θέτοντας σωστά το δείκτη hreflang θα βοηθήσει τη σελίδα μας όσον αφορά το διεθνές SEO σε όλες τις μεταφράσεις της. Ας ορίσουμε το hreflang στο WordPress.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Τι είναι το hreflang
Η Google εισήγαγε το rel=”alternate” hreflang το 2010.
Ο δείκτης hreflang σε μια σελίδα σηματοδοτεί πως υπάρχει μια σχετική σελίδα σε διαφορετική γλώσσα, και τη διεύθυνσή της. Οι μηχανές αναζήτηση χρησιμοποιούν αυτή την πληροφορία προκειμένου να επιστρέψουν τα κατάλληλα αποτελέσματα όσον αφορά τη γλώσσα – ή την περιοχή – σε μια αναζήτηση.
Ο δείκτης hreflang δεν είναι χρήσιμος μόνο για διαφορετικές γλώσσες, αλλά και για σελίδες της ίδιας γλώσσας που απευθύνονται σε διαφορετικές περιοχές.
Αν μια ιστοσελίδα έχει ξεχωριστές εκδόσεις για τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι αντίστοιχοι χρήστες θα λάβουν αποτελέσματα από την περιοχή τους. Αυτός ο διαχωρισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ιστοσελίδες όπως τα e-shop, που έχουν τις τιμές σε δολάρια για τις ΗΠΑ και σε λίρες για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να δείτε το αρχείο βοήθειας του Google Search Console (πρώην Google Webmaster Tools) για το hreflang.
Προσθέτοντας το hreflang στο WordPress με το Language Selector Related
Το Language Selector Related είναι ένα έξοχο δωρεάν WordPress plug-in το οποίο θα καλύψει όλες τις ανάγκες μας όσον αφορά το hreflang, ακόμα και αν οι διαφορετικές γλώσσες για την ιστοσελίδα μας βρίσκονται σε διαφορετικά hosting ή σε διαφορετικές εγκαταστάσεις WordPress.
Για να εγκαταστήσουμε το Language Selector Related πηγαίνουμε Πρόσθετα -> Νέο πρόσθετο…
…και κάνουμε αναζήτηση για το Language Selector Related και το εγκαθιστούμε. Μπορεί να μην είναι ένα ιδιαίτερα γνωστό plug-in, αλλά είναι ιδανικό για το διεθνές SEO.
Αφού ενεργοποιήσουμε το plug-in, στη διαχείριση κάθε άρθρου θα βρούμε την ενότητα “Configure related links”.
Αρκεί να εισάγουμε το URL της εναλλακτικής έκδοσης και να ορίσουμε τη γλώσσα. Το να επιλέξουμε χώρα είναι προαιρετικό – χρησιμεύει κυρίως σε περιπτώσεις όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο που αναφέραμε.
Αν έχουμε περισσότερες από μία εναλλακτικές γλώσσες για μία δημοσίευση, μπορούμε να προσθέσουμε όσα Related Link χρειαζόμαστε.
Στο εξής, η συγκεκριμένη δημοσίευση θα περιλαμβάνει το rel=”alternate” hreflang στον κώδικά της.
Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να αυτοματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία για όλες τις σελίδες και τις δημοσιεύσεις. Θα χρειαστεί να προσθέσουμε χειροκίνητα τις διευθύνσεις και να εισάγουμε τη γλώσσα ή τις γλώσσες.
Βοήθησε το Language Selector Related το διεθνές SEO της σελίδας σας?
Το να ορίσουμε το δείκτη rel=”alternate” hreflang δεν θα φέρει στιγμιαίο αποτέλεσμα. Όμως σταδιακά θα κάνει διαφορά όσον αφορά όσον αφορά το διεθνές SEO, και θα βοηθήσει να βρισκόμαστε πιο ψηλά στα αποτελέσματα ξένων γλωσσών – εφόσον φυσικά έχουμε καλό περιεχόμενο.
Αν είδατε διαφορά στο διεθνές SEO της σελίδας σας με την προσθήκη του hreflang, γράψτε μας στα σχόλια.