Αυτή την εβδομάδα, εμφανίζουμε τις κρυφές συσκευές, αποκτούμε άμεση πρόσβαση στον Πίνακα Ελέγχου από κάθε φάκελο, εμποδίζουμε εφαρμογές να τρέχουν στο παρασκήνιο, χρησιμοποιούμε την αυτόματη εκκαθάριση προσωρινών αρχείων, ρυθμίζουμε την αυτόματη εκτέλεση, ενεργοποιούμε την αυτόματη διόρθωση κατά την πληκτρολόγηση, και προβάλλουμε εικονίδια συστήματος στην Επιφάνεια Εργασίας στα Windows 11.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…
…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.
Πώς εμφανίζω τις κρυφές συσκευές στα Windows 11
Η Διαχείριση Συσκευών εμφανίζει από προεπιλογή μόνο τις συσκευές οι οποίες είναι συνδεδεμένες στον υπολογιστή τη συγκεκριμένη στιγμή. Αυτές οι συσκευές αφορούν τα εξαρτήματα στο εσωτερικό του υπολογιστή, όπως η κάρτα γραφικών, και τις περιφερειακές συσκευές, όπως το πληκτρολόγιο.
Αυτό το εργαλείο καταγράφει όλες τις συσκευές που συνδέουμε στο σύστημα, έστω και αν τις συνδέσουμε μία φορά και έπειτα τις αποσυνδέσουμε. Ωστόσο, “κρύβει” όσες συσκευές δεν είναι συνδεδεμένες, για να αποτρέψει τη δημιουργία μιας χαοτικής λίστας.
Γενικά, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Όμως, κάποιες φορές, κατά τη διάγνωση ενός προβλήματος, ίσως χρειαστεί να εμφανίσουμε τις κρυφές συσκευές, με σκοπό να τις καταργήσουμε οριστικά για να ελέγξουμε αν αυτές ή οι οδηγοί τους ήταν που δημιούργησαν το εκάστοτε πρόβλημα.
Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, πληκτρολογούμε στην αναζήτηση “Διαχείριση Συσκευών” και πατάμε “Άνοιγμα”.
Έπειτα, κάνουμε κλικ στο μενού “Προβολή” και ενεργοποιούμε την “Εμφάνιση των κρυφών συσκευών”.
Πλέον, είμαστε σε θέση να δούμε όλες τις συσκευές που έχουμε συνδέσει στον υπολογιστή, από την πρώτη ημέρα που τον ανοίξαμε, μετά την εγκατάσταση των Windows.
Οι κρυφές συσκευές εμφανίζονται με διάφανα εικονίδια. Επιπλέον, αν έχουμε καταργήσει οριστικά κάποια συσκευή, τότε αυτή δεν θα είναι στη λίστα.
Πώς να έχω άμεση πρόσβαση στον Πίνακα Ελέγχου από κάθε φάκελο στα Windows 11
Η εξερεύνηση αρχείων των Windows 11 έχει μία περιοχή που ονομάζεται “Παράθυρο περιήγησης”. Σε αυτό το σημείο, βρίσκουμε τη “Γρήγορη πρόσβαση”, το μενού “Αυτός ο υπολογιστής”, το “Δίκτυο”, και άλλα.
Το Παράθυρο περιήγησης είναι ενεργό από προεπιλογή. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν το βλέπουμε, τότε μπορούμε να πατήσουμε στην “Προβολή” και να το ενεργοποιήσουμε από το μενού “Εμφάνιση”.
Κάθε ένα από τα μενού που περιέχει το Παράθυρο περιήγησης εξυπηρετεί και διαφορετικό σκοπό. Για παράδειγμα, στο “Αυτός ο υπολογιστής” βρίσκουμε διάφορους φακέλους συστήματος, όπως οι σκληροί δίσκοι του υπολογιστή μας.
Πέραν των φακέλων, υπάρχουν δύο τοποθεσίες των Windows που επισκεπτόμαστε σχετικά συχνά. Η μία είναι ο “Κάδος ανακύκλωσης” και η δεύτερη ο “Πίνακας ελέγχου”.
Συνήθως ανοίγουμε τον κάδο ανακύκλωσης από τη συντόμευσή του στην Επιφάνεια Εργασίας. Όμως, για να μπούμε στον πίνακα ελέγχου, πρέπει να τον αναζητήσουμε χρησιμοποιώντας την αναζήτηση των Windows 11 ή να προσθέσουμε μία συντόμευση στην Επιφάνεια Εργασίας.
Η πρώτη περίπτωση απαιτεί περισσότερο χρόνο από ό,τι θα έπρεπε. Όσο για τη δεύτερη, αυτή δεν συμβαδίζει με την έξυπνη οργάνωση αρχείων και φακέλων στα Windows.
Έξυπνη Οργάνωση Αρχείων και Φακέλων στα WindowsΣτον υπολογιστή μας μπορεί να επικρατεί χάος, και οι βασικοί λόγοι είναι δύο. Πρώτον, δεν κάνουμε σωστή οργάνωση των αρχείων μας, και δεύτερον, όλοι οι…
Η καλύτερη λύση για άμεση πρόσβαση στον κάδο ανακύκλωσης και τον πίνακα ελέγχου, είναι να τους προσθέσουμε στο “Παράθυρο περιήγησης”.
Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, ανοίγουμε την Εξερεύνηση αρχείων, κάνουμε δεξί κλικ στο “Παράθυρο περιήγησης”, και επιλέγουμε την “Εμφάνιση όλων των φακέλων”.
Ο “Κάδος ανακύκλωσης” και ο “Πίνακας ελέγχου” θα εμφανιστούν άμεσα στο “Παράθυρο περιήγησης”. Παράλληλα, ο “Πίνακας ελέγχου” έχει ένα πλήρες μενού επιλογών, μέσω του οποίου έχουμε πρόσβαση σε αρκετές ρυθμίσεις.
Πώς εμποδίζω τις εφαρμογές να τρέχουν στο παρασκήνιο στα Windows 11
Αρκετοί δεν γνωρίζουμε ότι πολλές εφαρμογές, και ειδικά όσες εγκαθιστούμε από το Microsoft Store, τρέχουν στο παρασκήνιο ακόμη και όταν δεν τις χρησιμοποιούμε, καταναλώνοντας άσκοπα πόρους και ενέργεια.
Ευτυχώς, στα Windows 11 μπορούμε να εμποδίσουμε τις εφαρμογές να τρέχουν στο παρασκήνιο, είτε την κάθε μία χωριστά, είτε όλες. Για να μπλοκάρουμε μία μόνο εφαρμογή, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις του λειτουργικού και μπαίνουμε στις “Εφαρμογές”.
Έπειτα, κάνουμε κλικ στις “Εγκατεστημένες εφαρμογές”.
Στη συνέχεια, εντοπίζουμε την εφαρμογή που μας ενδιαφέρει, πατάμε τις τρεις τελείες, και κάνουμε κλικ στις “Επιλογές για προχωρημένους”.
Μετά, πατάμε το μενού κάτω από το “Να επιτρέπεται η εκτέλεση αυτής της εφαρμογής στο παρασκήνιο” και διαλέγουμε το “Ποτέ”.
Μπλοκάρισμα όλων των εφαρμογών παρασκηνίου
Αν θέλουμε να μπλοκάρουμε όλες τις εφαρμογές, χωρίς να χρειαστεί να επαναλάβουμε την παραπάνω διαδικασία για την κάθε μία χωριστά, τότε θα πρέπει να επέμβουμε στο Μητρώο των Windows.
Tο Μητρώο των Windows περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα αντίγραφο ασφαλείας (backup) πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Για να ανοίξουμε το Μητρώο των Windows, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “ΟΚ”.
Στη συνέχεια, αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε Enter.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\BackgroundAccessApplications
Μετά, κάνουμε δεξί κλικ στον κενό χώρο, επιλέγουμε “Δημιουργία → Τιμή DWORD (32-bit)”, και ονομάζουμε τη νέα τιμή “GlobalUserDisabled”.
Πάντοτε επιλέγουμε αυτόν τον τύπο τιμής, ακόμα και αν έχουμε 64-bit Windows. Το QWORD (64 bit) είναι διαφορετικό είδος τιμής και δεν θα λειτουργήσει.
Έπειτα, κάνουμε διπλό κλικ στο “GlobalUserDisabled”, στα “Δεδομένα τιμής” πληκτρολογούμε “1”, και πατάμε το “ΟΚ”.
Τέλος, κάνουμε επανεκκίνηση τον υπολογιστή, για να εφαρμόσουμε τις αλλαγές.
Αυτόματη εκκαθάριση προσωρινών αρχείων στα Windows 11
Με το Storage Sense, ή αλλιώς έλεγχο αποθήκευσης, των Windows 11 μπορούμε πολύ εύκολα να καθαρίσουμε τον δίσκο από προσωρινά αρχεία, που βρίσκονται στον Κάδο ανακύκλωσης, στον φάκελο για τις λήψεις, και τα λοιπά.
Αυτός ο καθαρισμός είναι ιδιαίτερα χρήσιμος, ειδικά αν χρησιμοποιούμε μικρής χωρητικότητας SSD. Επιπλέον, εξασφαλίζει ότι το σύστημα διατηρείται καθαρό από άχρηστα αρχεία.
Για να ενεργοποιήσουμε και να ρυθμίσουμε τον έλεγχο αποθήκευσης, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις, διαλέγουμε το “Σύστημα”, και μπαίνουμε στο “Χώρος αποθήκευσης”.
Έπειτα, ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στο “Έλεγχος αποθήκευσης” και κάνουμε κλικ στο βελάκι.
Μετά, επιλέγουμε το κουτάκι δίπλα στο “Να διατηρείται η ομαλή λειτουργία των Windows με αυτόματη εκκαθάριση των προσωρινών αρχείων συστήματος και εφαρμογών” και ενεργοποιούμε τον διακόπτη κάτω από την “Αυτόματη εκκαθάριση περιεχομένου χρήστη”.
Στη συνέχεια, εντοπίζουμε την ενότητα “Ρύθμιση χρονοδιαγραμμάτων εκκαθάρισης” και διαλέγουμε πότε θέλουμε να Windows 11 να εκτελούν τον έλεγχο αποθήκευσης.
Αντίστοιχα, επιλέγουμε πότε επιθυμούμε το λειτουργικό σύστημα να διαγράφει αυτόματα τα αρχεία στον Κάδο ανακύκλωσης και τα περιεχόμενα του φακέλου “Στοιχεία λήψης”.
Ρύθμιση της αυτόματης εκτέλεσης στα Windows 11
H αυτόματη εκτέλεση είναι η λειτουργία που πραγματοποιεί αυτόματα διάφορες ενέργειες, όταν συνδέσουμε μία συσκευή στον υπολογιστή μας. Για παράδειγμα, αν βάλουμε ένα DVD στον υπολογιστή, τότε η αυτόματη εκτέλεση φροντίζει ώστε να αρχίσει άμεσα η αναπαραγωγή του DVD.
Στα Windows 11 έχουμε τη δυνατότητα να ρυθμίσουμε τη συμπεριφορά της αυτόματης εκτέλεσης. Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις, πηγαίνουμε στο “Bluetooth και συσκευές”, και επιλέγουμε την “Αυτόματη εκτέλεση”.
Σε αυτή την ενότητα θα βρούμε κάποιες βασικές επιλογές, και ίσως κάποιες από τις συσκευές που συνδέουμε συχνά στον υπολογιστή.
Από εδώ, επιλέγουμε τι θα κάνει η αυτόματη εκτέλεση όταν συνδέουμε κάποια αφαιρούμενη μονάδα δίσκου, ή μία κάρτα μνήμης.
Οι επιλογές που έχουμε είναι:
- Ρύθμιση παραμέτρων χώρου αποθήκευσης (Ρυθμίσεις). Διαλέγοντας αυτή την επιλογή, μόλις συνδέσουμε μία νέα συσκευή τα Windows 11 θα ανοίγουν την περιοχή της Αυτόματης εκτέλεσης στην εφαρμογή των ρυθμίσεων, ώστε να επιλέγουμε τι θέλουν να κάνουν όταν συνδέουμε στον υπολογιστή τη συγκεκριμένη συσκευή.
- Καμία ενέργεια, όπου δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα κατά τη σύνδεση της συσκευής.
- Άνοιγμα φακέλου για προβολή αρχείων (Εξερεύνηση αρχείων). Με ενεργή τη συγκεκριμένη ρύθμιση όταν συνδέσουμε ένα μέσο αποθήκευσης, η αυτόματη εκτέλεση θα ανοίξει άμεσα την Εξερεύνηση αρχείων των Windows.
- Να γίνεται πάντα ερώτηση. Με αυτή τη ρύθμιση, η αυτόματη εκτέλεση θα μας ρωτά πάντα τι θέλουμε να κάνει, όταν συνδέουμε την εκάστοτε συσκευή.
Τις παραπάνω επιλογές θα τις βρούμε σχεδόν σε κάθε συσκευή. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές ακόμη που εξαρτώνται από τον τύπο της συσκευής και τις εφαρμογές που έχουμε εγκατεστημένες στον υπολογιστή μας.
Αν θέλουμε να ρυθμίσουμε την αυτόματη εκτέλεση με μεγαλύτερη ακρίβεια, θα πρέπει να επισκεφθούμε τον Πίνακα Ελέγχου. Οπότε, κάνουμε κλικ στην αναζήτηση, γράφουμε “Πίνακας Ελέγχου”, και πατάμε “Άνοιγμα”.
Φροντίζουμε ώστε πάνω δεξιά να είναι επιλεγμένη η προβολή κατά “Κατηγορία”, και κάνουμε κλικ στο “Υλικό και Ήχος”.
Στο επόμενο παράθυρο, πατάμε στην “Αυτόματη Εκτέλεση”.
Πλέον, βλέπουμε τις αναλυτικές ρυθμίσεις της αυτόματης εκτέλεσης των Windows. Μέσω του συγκεκριμένου παραθύρου, μπορούμε να ορίσουμε τη συμπεριφορά της αυτόματης εκτέλεσης, ανάλογα με τη συσκευή ή και τους τύπους των αρχείων που περιέχει.
Για παράδειγμα, μπορούμε να ορίσουμε τη συμπεριφορά της αυτόματης εκτέλεσης κατά τη σύνδεση ενός USB stick, ανάλογα με το περιεχόμενό του. Αν το στικάκι περιέχει βίντεο ή μουσική, επιλέγουμε να ξεκινά άμεσα η αναπαραγωγή τους μέσω του Windows Media Player.
Αντίστοιχα, αν το USB έχει μέσα φωτογραφίες, λέμε στην αυτόματη εκτέλεση να ανοίγει την εφαρμογή “Φωτογραφίες”.
Μόλις ολοκληρώσουμε τη ρύθμιση της αυτόματης εκτέλεσης, κάνουμε κλικ στην “Αποθήκευση”, και κλείνουμε όλα τα παράθυρα.
Πλέον, κάθε φορά που θα συνδέουμε κάποια συσκευή, η αυτόματη εκτέλεση θα κάνει ακριβώς αυτό που εμείς επιλέξαμε.
Πώς ενεργοποιώ την αυτόματη διόρθωση κατά την πληκτρολόγηση στα Windows 11
Αν έχουμε συνηθίσει τον αυτόματο ορθογραφικό έλεγχο, καθώς και τις προβλέψεις των λέξεων, κατά την πληκτρολόγηση στο κινητό, ή ακόμα και το Microsoft Word, τότε θα μας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες οι δυνατότητες της αυτόματης διόρθωσης που διαθέτουν τα Windows 11.
Για να ενεργοποιήσουμε και να ρυθμίσουμε την αυτόματη διόρθωση στα Windows 11, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις και διαλέγουμε την “Ώρα και γλώσσα”.
Έπειτα, κάνουμε κλικ στην “Πληκτρολόγηση”.
Στη συνέχεια, ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στην “Εμφάνιση προτάσεων κειμένου κατά την πληκτρολόγηση στο φυσικό πληκτρολόγιο” και δίπλα στην “Αυτόματη διόρθωση λέξεων με ορθογραφικά λάθη”.
Επιπλέον, αν θέλουμε τα Windows 11 να επισημαίνουν τις λέξεις με ορθογραφικά λάθη, τότε ενεργοποιούμε τον σχετικό διακόπτη.
Τέλος, αν πληκτρολογούμε κείμενα σε πάνω από μία γλώσσες, τότε μπορούμε να ρυθμίσουμε το λειτουργικό ώστε να εμφανίζει προτάσεις κειμένου για πολλαπλές γλώσσες. Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στις “Προτάσεις κειμένου πολλών γλωσσών”.
Προβολή εικονιδίων συστήματος στην Επιφάνεια Εργασίας στα Windows 11
Τα Windows αντιμετωπίζουν διάφορα παράξενα προβλήματα. Όπως για παράδειγμα, την αδικαιολόγητη εξαφάνιση του κάδου ανακύκλωσης από την Επιφάνεια Εργασίας. Ωστόσο, η επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος είναι ιδιαίτερα απλή.
Αρχικά, κάνουμε δεξί κλικ στην Επιφάνεια Εργασίας και επιλέγουμε την “Εξατομίκευση”.
Στο παράθυρο των ρυθμίσεων, κάνουμε κλικ στα “Θέματα”.
Έπειτα, στην ενότητα “Σχετικές ρυθμίσεις” κάνουμε κλικ στις “Ρυθμίσεις εικονιδίων επιφάνειας εργασίας”.
Από το παράθυρο που θα ανοίξει, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε το εικονίδιο του κάδου ανακύκλωσης, του φακέλου των αρχείων του χρήστη, και άλλα.
Επίσης, επιλέγοντας οποιοδήποτε συντόμευση, και πατώντας στην “Αλλαγή εικονιδίου”, μπορούμε να αλλάξουμε το προεπιλεγμένο εικονίδιο με ένα της προτίμησής μας.
Όταν πραγματοποιήσουμε όλες τις αλλαγές που θέλουμε, κάνουμε κλικ στο “ΟΚ”, ώστε να τις αποθηκεύσουμε.
Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;
Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;
Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Γράψτε τη στο Questions.pcsteps.gr και ίσως τη δημοσιεύσουμε σε μελλοντικό οδηγό.