Αυτή την εβδομάδα, μπλοκάρουμε την αποστολή αρχείων στη Microsoft από το Defender, αφαιρούμε μη έγκυρες εφαρμογές εκκίνησης από τη Διαχείριση Εργασιών και τη “Διανομή σε συσκευή” από το μενού στο δεξί κλικ στα Windows 11. Κρύβουμε ή εμφανίζουμε εικονίδια στην Επιφάνεια Εργασίας, καρφιτσώνουμε ιστοσελίδες στην Έναρξη με τον Edge, και απενεργοποιούμε την κύλιση σε ανενεργά παράθυρα στα Windows 11. Μετατρέπουμε χρόνους σε αριθμούς με το Microsoft Excel.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…
…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.
Μπλοκάρισμα αποστολής αρχείων στη Microsoft από το Defender στα Windows 11
Από προεπιλογή, το ενσωματωμένο antivirus των Windows 11 στέλνει στη Microsoft δείγματα ύποπτων αρχείων που εντοπίζει στον υπολογιστή. Η εταιρεία χρησιμοποιεί αυτά τα στοιχεία για να ενισχύει την ασφάλεια που παρέχει η εφαρμογή Ασφάλεια των Windows.
Για να κάνει κάτι τέτοιο, εξετάζει αν τα δείγματα των αρχείων περιέχουν πιθανούς νέους ιούς και αναπτύσσει ενημερώσεις που στοχεύουν στην προστασία μας από μελλοντικές ή υφιστάμενες απειλές.
Μπορεί τα δείγματα των αρχείων να βοηθούν στην ενίσχυση της ασφάλειας όσων δεν χρησιμοποιούν κάποιο ανεξάρτητο antivirus, αλλά ενδέχεται να μην επιθυμούμε η Microsoft να λαμβάνει στοιχεία που προέρχονται από τον δικό μας υπολογιστή.
Για να απενεργοποιήσουμε την αυτόματη αποστολή δειγμάτων, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις και κάνουμε κλικ στο “Απόρρητο και ασφάλεια”.
Έπειτα, επιλέγουμε την “Ασφάλεια των Windows” και πατάμε “Άνοιγμα της ασφάλειας των Windows”.
Στη συνέχεια, κάνουμε κλικ στην “Προστασία από ιούς και απειλές”.
Εντοπίζουμε την ενότητα “Ρυθμίσεις προστασίας από ιούς και απειλές” και πατάμε τον σύνδεσμο “Διαχείριση ρυθμίσεων”.
Μετά, βρίσκουμε την επιλογή “Αυτόματη υποβολή δείγματος” και απενεργοποιούμε τον σχετικό διακόπτη.
Αφαίρεση μη έγκυρων εφαρμογών εκκίνησης από τη Διαχείριση Εργασιών
Μέσω της Διαχείρισης Εργασιών των Windows 11 μπορούμε να ενεργοποιούμε ή να απενεργοποιούμε τη δυνατότητα εκκίνησης ορισμένων εφαρμογών κατά την έναρξη του λειτουργικού συστήματος.
Αρκετά προγράμματα κατά τη διαδικασία εγκατάστασης ζητούν να επιτρέπουμε την αυτόματη εκκίνηση τους μαζί με τα Windows. Συνήθως, δίνουμε τη συγκατάθεση μας, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στις επιδόσεις του υπολογιστή.
Αυτόματη Εκκίνηση Προγραμμάτων Στα Windows: Πετάμε Τα ΆχρησταΚάθε πρόγραμμα που τρέχει στον υπολογιστή καταναλώνει μνήμη RAM και επεξεργαστική ισχύ. Αν έχουμε πολλά προγράμματα που ξεκινούν αυτόματα μαζί με τα Windows, ειδικά σε…
Αυτές οι εφαρμογές δημιουργούν ορισμένες καταχωρήσεις στο Μητρώο των Windows, οι οποίες βοηθούν στο να γνωρίζει το λειτουργικό ποια προγράμματα πρέπει να τρέχει μόλις ανοίξει.
Δυστυχώς, αρκετές από αυτές τις καταχωρήσεις παραμένουν αποθηκευμένες ακόμη και μετά την απεγκατάσταση των προγραμμάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στη Διαχείριση Εργασιών να υπάρχουν μη έγκυρες εφαρμογές.
Για παράδειγμα, στην εικόνα βλέπουμε την καταχώρηση “Program” η οποία δεν έχει εικονίδιο. Επιπλέον, αν κάνουμε δεξί κλικ θα διαπιστώσουμε ότι δεν είναι ενεργή η επιλογή “Άνοιγμα θέσης αρχείου”, που σημαίνει ότι ενδεχομένως έχουμε καταργήσει την εφαρμογή.
Για να διαγράψουμε τις μη έγκυρες εφαρμογές εκκίνησης, πρέπει να επέμβουμε στο Μητρώο των Windows.
Το Μητρώο των Windows περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα backup πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Αρχικά, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Μετά, αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε Enter.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Στο δεξί τμήμα του παραθύρου, βλέπουμε τις τιμές που έχουν δημιουργήσει όσες εφαρμογές επιτρέπεται να τρέχουν κατά την έναρξη των Windows.
Για να αφαιρέσουμε οποιαδήποτε μη έγκυρη εφαρμογή ή κάποια που δεν επιθυμούμε να ανοίγει μαζί με το λειτουργικό σύστημα, κάνουμε δεξί κλικ στην τιμή της και επιλέγουμε “Διαγραφή”.
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, πατάμε “Ναι” για να επιβεβαιώσουμε τη διαγραφή.
Ακολουθούμε τα ίδια βήματα, για να διαγράψουμε τις τιμές μη έγκυρων ή ανεπιθύμητων εφαρμογών εκκίνησης από τις ακόλουθες διαδρομές.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\StartupFolder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\StartupFolder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Μόλις ολοκληρώσουμε τη διαδικασία διαγραφής, κάνουμε επανεκκίνηση τον υπολογιστή για να εφαρμόσουμε τις αλλαγές.
Πώς αφαιρώ τη “Διανομή σε συσκευή” από το μενού στο δεξί κλικ στα Windows 11
Αρκετά προγράμματα προσθέτουν διάφορες συντομεύσεις στο μενού στο δεξί κλικ. Ορισμένες από αυτές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες, ενώ κάποιες άλλες όχι. Το ίδιο ισχύει και για τις συντομεύσεις που προσθέτουν τα ίδια τα Windows.
Ένα παράδειγμα είναι η “Κοινή χρήση με το Skype” την οποία είχαμε δει σε παλαιότερο QuickSteps, ή η “Διανομή σε συσκευή” που αφορά μία λειτουργία την οποία ενδεχομένως χρησιμοποιούν ελάχιστοι χρήστες.
Σε αυτό το QuickSteps θα δούμε πώς μπορούμε να αφαιρέσουμε αυτήν την επιλογή από το μενού στο δεξί κλικ.
Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να επέμβουμε στο Μητρώο των Windows, το οποίο περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα backup πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Αρχικά, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Μετά, αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε Enter.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\
Στη συνέχεια, κάνουμε δεξί κλικ στον φάκελο “Shell Extensions”, επιλέγουμε “Δημιουργία → Κλειδί”, και ονομάζουμε το νέο κλειδί “Blocked”.
Έπειτα, διαλέγουμε τον φάκελο “Blocked”, κάνουμε δεξί κλικ στον κενό χώρο, επιλέγουμε “Δημιουργία → Τιμή συμβολοσειράς”, και ονομάζουμε τη νέα τιμή “{7AD84985-87B4-4a16-BE58-8B72A5B390F7}”.
Τέλος, κάνουμε επανεκκίνηση τον υπολογιστή για να εφαρμόσουμε τις αλλαγές.
Πώς κρύβω ή εμφανίζω εικονίδια στην Επιφάνεια Εργασίας στα Windows 11
Τα Windows 11 διαθέτουν μία επιλογή η οποία επιτρέπει να κρύβουμε ή να εμφανίζουμε όλα τα εικονίδια στην Επιφάνεια Εργασίας.
Ωστόσο, όταν θέλουμε να κρύψουμε ή να εμφανίσουμε συγκεκριμένα εικονίδια, τότε η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι λίγο πιο περίπλοκη.
Απόκρυψη εικονιδίων συστήματος
Αρχικά, για να επιλέξουμε ποια εικονίδια συστήματος θα εμφανίζονται στην Επιφάνεια Εργασίας, κάνουμε δεξί κλικ και διαλέγουμε την “Εξατομίκευση”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, πηγαίνουμε στα “Θέματα” και κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “Ρυθμίσεις εικονιδίων επιφάνειας εργασίας”.
Θα ανοίξει ένα νέο παράθυρο από το οποίο μπορούμε να επιλέξουμε ποια εικονίδια συστήματος θα εμφανίζονται στην Επιφάνεια Εργασίας. Μόλις ολοκληρώσουμε τις ρυθμίσεις, κάνουμε κλικ στο “OK”.
Απόκρυψη του εικονιδίου οποιασδήποτε εφαρμογής
Εάν θέλουμε να κρύψουμε το εικονίδιο μιας εφαρμογής, τότε θα πρέπει να τροποποιήσουμε μία από τις ρυθμίσεις εμφάνισης του φακέλου της Επιφάνειας Εργασίας.
Αρχικά, ανοίγουμε οποιονδήποτε φάκελο, στη γραμμή διευθύνσεων γράφουμε “Επιφάνεια εργασίας”, και πατάμε Enter.
Στη συνέχεια, κάνουμε κλικ στις τρεις τελείες και πατάμε τις “Επιλογές”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, επιλέγουμε την καρτέλα “Προβολή”, στη ρύθμιση “Κρυφά αρχεία και φάκελοι” διαλέγουμε το “Να μην εμφανίζονται κρυφά αρχεία, φάκελοι ή μονάδες δίσκου”, και κάνουμε κλικ στο “OK” για να αποθηκεύσουμε την αλλαγή.
Έπειτα, κάνουμε δεξί κλικ στο εικονίδιο που θέλουμε να κρύψουμε και επιλέγουμε τις “Ιδιότητες”.
Μετά, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Γενικά”, διαλέγουμε το κουτάκι “Κρυφό”, και πατάμε “OK”.
Το εικονίδιο θα εξαφανιστεί από την Επιφάνεια Εργασίας.
Επανεμφάνιση κρυφών εικονιδίων εφαρμογών
Για να εμφανίσουμε εκ νέου το εικονίδιο μιας εφαρμογής στην Επιφάνεια Εργασίας, ανοίγουμε οποιονδήποτε φάκελο, γράφουμε στη γραμμή διευθύνσεων “Επιφάνεια εργασίας”, και πατάμε Enter.
Έπειτα, κάνουμε κλικ στις τρεις τελείες πάνω δεξιά και πατάμε τις “Επιλογές”.
Στο παράθυρο που θα ανοίξει, διαλέγουμε την καρτέλα “Προβολή”, στη ρύθμιση “Κρυφά αρχεία και φάκελοι” επιλέγουμε την “Εμφάνιση κρυφών αρχείων, φακέλων και μονάδων δίσκου”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Έπειτα, κάνουμε δεξί κλικ στο εικονίδιο το οποίο επιθυμούμε να επαναφέρουμε και πατάμε στις “Ιδιότητες”.
Μετά, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Γενικά”, αποεπιλέγουμε το κουτάκι “Κρυφό”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Το εικονίδιο από ημιδιάφανο θα γίνει και πάλι έντονο. Ακόμα και αν ενεργοποιήσουμε την απόκρυψη κρυφών αρχείων, φακέλων, και μονάδων δίσκου, αυτό το εικονίδιο θα είναι πάντα ορατό στην Επιφάνεια Εργασίας.
Καρφίτσωμα ιστοσελίδων στην Έναρξη των Windows 11 με τον Edge
Αρκετοί έχουμε κάποιες ιστοσελίδες τις οποίες επισκεπτόμαστε καθημερινά, είτε λόγω δουλειάς, είτε για λόγους ψυχαγωγίας. Όλοι οι σύγχρονοι browser προσφέρουν τη δυνατότητα προσθήκης σελιδοδεικτών ή διαθέτουν κάποιο speed dial.
Αν θέλουμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία ανοίγματος των αγαπημένων μας ιστοσελίδων, μπορούμε να προσθέσουμε συντομεύσεις στην Έναρξη των Windows 11.
Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, ανοίγουμε τον Edge και επισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα που μας ενδιαφέρει.
Έπειτα, κάνουμε κλικ στις τρεις τελείες πάνω δεξιά και από το μενού “Περισσότερα εργαλεία” πατάμε το “Καρφίτσωμα στην Έναρξη”.
Θα εμφανιστεί ένα παράθυρο το οποίο ζητά να επιβεβαιώσουμε ότι θέλουμε όντως να καρφιτσώσουμε την ιστοσελίδα στην Έναρξη. Για να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, πατάμε “Ναι”.
Άμεσα θα εμφανιστεί η συντόμευση του site στην Έναρξη των Windows.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι όσες σελίδες έχουμε καρφιτσώσει στην Έναρξη, χρησιμοποιώντας τον Edge, ανοίγουν πάντα με τον browser της Microsoft.
Πώς απενεργοποιώ την κύλιση σε ανενεργά παράθυρα στα Windows 11
Η Microsoft έχει προσθέσει στα Windows 11 αρκετά χαρακτηριστικά τα οποία στοχεύουν στην αύξηση της παραγωγικότητας.
Ένα από αυτά είναι η “Κύλιση ανενεργών παραθύρων” που επιτρέπει να ελέγχουμε το περιεχόμενο οποιουδήποτε παραθύρου, είτε αυτό είναι ενεργό, είτε όχι.
Αν και πρόκειται για ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό, ορισμένοι ενδέχεται να το θεωρούμε εκνευριστικό.
Ορισμένες φορές τυχαίνει ασυναίσθητα να γυρίσουμε τη ροδέλα του ποντικιού, ενώ έχουμε τον δείκτη πάνω σε κάποιο ανενεργό παράθυρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μετακινηθεί το περιεχόμενο του παραθύρου, χωρίς εμείς να επιθυμούμε κάτι τέτοιο.
Ευτυχώς, η Microsoft επιτρέπει την απενεργοποίηση αυτής της λειτουργίας. Αρχικά, μπαίνουμε στις ρυθμίσεις και κάνουμε κλικ στο “Bluetooth και συσκευές”.
Επιλέγουμε το “Ποντίκι” και απενεργοποιούμε τον διακόπτη κάτω από την “Κύλιση ανενεργών παραθύρων όταν μετακινώ τον δείκτη επάνω τους”.
Όπως βλέπουμε και στην ακόλουθη εικόνα, με ανενεργή αυτή τη ρύθμιση δεν μπορούμε να ελέγχουμε την κύλιση των ανενεργών παραθύρων.
Πώς μετατρέπω χρόνους σε αριθμούς με το Excel
Το Excel παρέχει πολλά εργαλεία και δυνατότητες για την διαχείριση δεδομένων με βάση τον χρόνο. Ωστόσο, ορισμένες φορές ενδέχεται να θέλουμε να εργαστούμε χρησιμοποιώντας χρόνους με τη μορφή αριθμών. Για παράδειγμα, εξαιτίας των περιορισμών που ίσως έχει κάποια συνάρτηση.
Μετατροπή με πολλαπλασιασμό
Ο πιο απλός, αλλά ταυτόχρονα και πιο χρονοβόρος τρόπος είναι ο πολλαπλασιασμός του χρόνου με τα ανάλογα νούμερα για τη μετατροπή σε αριθμό. Για παράδειγμα, μπορούμε να μετατρέψουμε οποιοδήποτε χρονικό δεδομένο σε ώρες, πολλαπλασιάζοντας το με το 24, σε λεπτά κάνοντας πολλαπλασιασμό με το 1.440, και σε δευτερόλεπτα με το 86.400.
Εάν θέλουμε να αυτοματοποιήσουμε τη διαδικασία, μπορούμε στη θέση του χρονικού δεδομένου να βάλουμε ένα κελί, στο οποίο θα πληκτρολογούμε τον χρόνο που θέλουμε να μετατρέψουμε.
Χρησιμοποιώντας τη συνάρτηση CONVERT
Η συνάρτηση CONVERT επιτρέπει να μετατρέπουμε δεδομένα, όπως χρόνους, όγκους, και άλλα, σε άλλη μορφή. Η γενική μορφή της συνάρτησης είναι “CONVERT(ΣΗΜΕΙΟ_ΑΝΑΦΟΡΑΣ; “ΑΠΟ”; “ΣΕ”)”.
Ως σημείο αναφοράς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε κελί, ενώ στο “ΑΠΟ” και το “ΣΕ” εισάγουμε τις κατάλληλες μεταβλητές. Λεπτομέρειες για τα συστήματα μέτρησης τα οποία χρησιμοποιεί η CONVERT μπορείτε να βρείτε σε αυτήν την ιστοσελίδα.
Για την μετατροπή χρόνου σε αριθμό, στη θέση του “ΑΠΟ” γράφουμε “day” και αντικαθιστούμε το “ΣΕ” με “hr” για τις ώρες, “mn” για τα λεπτά, ή “sec” για τα δευτερόλεπτα.
Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;
Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;
Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Γράψτε τη στο Questions.pcsteps.gr και ίσως τη δημοσιεύσουμε σε μελλοντικό οδηγό.