Αυτή την εβδομάδα, ενεργοποιούμε το Group Policy Editor στη Home έκδοση των Windows 10, 8.1, 8, και 7. Αλλάζουμε το email σύνδεσης, μαθαίνουμε τα πάντα για το Meet Now, και αφαιρούμε την “Κοινή χρήση με το Skype” από το μενού στο δεξί κλικ. Απαγορεύουμε στα Windows 10 να αλλάζουν τον προεπιλεγμένο εκτυπωτή και αλλάζουμε αυτόματα το φόντο της Επιφάνειας Εργασίας. Διορθώνουμε τα προβλήματα σύνδεσης του Google Play Store.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…
…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.
Ενεργοποίηση του Group Policy Editor στα Windows Home
Στη στήλη του QuickSteps έχουμε δει αρκετές φορές ότι για την τροποποίηση διαφόρων ρυθμίσεων και χαρακτηριστικών των Windows είναι απαραίτητο να επεμβαίνουμε στο Μητρώο των Windows.
Το Μητρώο των Windows περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι' αυτό καλό είναι να αποφεύγουμε όσο γίνεται τη χειροκίνητη επεξεργασία των δεδομένων του.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Σε αυτό μπορεί να μας βοηθήσει το Group Policy Editor. Πρόκειται για ένα εργαλείο το οποίο επιτρέπει να τροποποιούμε πολλές ρυθμίσεις και χαρακτηριστικά, χωρίς να επεμβαίνουμε στο Μητρώο.
Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στις εκδόσεις Professional, Enterprise, και Education. Ωστόσο, όσοι χρησιμοποιούμε τη Home έκδοση των Windows 10, 8.1, 8, και 7, μπορούμε να το ενεργοποιήσουμε με πλάγιο τρόπο.
Αρχικά, κάνουμε κλικ σε αυτόν τον σύνδεσμο και αποθηκεύουμε το αρχείο στην Επιφάνεια Εργασίας. Μόλις ολοκληρωθεί η λήψη, αποσυμπιέζουμε το αρχείο “gpedit_msc.zip” και κάνουμε διπλό κλικ στο “setup.exe”.
Στο παράθυρο εγκατάστασης, πατάμε “Next” και έπειτα “Install”. Προσοχή! Όταν εμφανιστεί το παράθυρο ολοκλήρωσης της εγκατάστασης, ΔΕΝ κάνουμε κλικ στο κουμπί “Finish”.
Πριν πατήσουμε το Finish, αντιγράφουμε τη διεύθυνση “%WinDir%\Temp”, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων της Εξερεύνησης αρχείων, και πατάμε Enter.
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, κάνουμε κλικ στο κουμπί “Συνέχεια”.
Έπειτα, μπαίνουμε στον φάκελο “gpedit” και αντιγράφουμε τα παρακάτω αρχεία.
- appmgr.dll
- fde.dll
- fdeploy.dll
- gpedit.dll
- gpedit.msc
- gptext.dll
Μετά, πηγαίνουμε στον φάκελο “C:\Windows\System32” και κάνουμε επικόλληση τα αρχεία που αντιγράψαμε.
Αφού έχουμε κάνει τα παραπάνω, πατάμε το κουμπί “Finish” στο παράθυρο εγκατάστασης, αντιγράφουμε τη διεύθυνση “%WinDir%\SysWOW64”, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων της Εξερεύνησης αρχείων, και πατάμε Enter.
Αντιγράφουμε τους φακέλους “GroupPolicy”, “GroupPolicyUsers”, και “GPBAK”, καθώς και το αρχείο “gpedit.msc”.
Έπειτα, μεταφερόμαστε ξανά στον φάκελο “C:\Windows\System32” και κάνουμε επικόλληση όσα αντιγράψαμε από τον φάκελο SysWOW64.
Όταν ολοκληρώσουμε την παραπάνω διαδικασία, κάνουμε επανεκκίνηση του υπολογιστή, πατάμε τα κουμπιά “Win+R”, στο παράθυρο της Εκτέλεσης γράφουμε “gpedit.msc”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Αν όλα έχουν πάει καλά, τα Windows θα τρέξουν το Group Policy Editor.
Αλλαγή του email σύνδεσης ενός Microsoft λογαριασμού Windows 10
Στα Windows 10 μπορούμε να δημιουργήσουμε λογαριασμούς οι οποίοι συνδέονται με κάποιο Microsoft account ή τοπικούς. Στην πρώτη περίπτωση, χρησιμοποιούμε τα στοιχεία σύνδεσης του λογαριασμού Microsoft για να συνδεθούμε στο λειτουργικό.
Αν για οποιονδήποτε λόγο θέλουμε να αλλάξουμε το email του λογαριασμού μας, μπορούμε να το κάνουμε πολύ εύκολα. Αρχικά, μπαίνουμε σε αυτόν τον ιστότοπο και κάνουμε κλικ στο “Οι πληροφορίες σας”.
Εντοπίζουμε και πατάμε τον σύνδεσμο “Διαχείριση του τρόπου εισόδου σας στη Microsoft”.
Στην ενότητα “Ψευδώνυμο λογαριασμού”, κάνουμε κλικ στην “Προσθήκη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου”.
Επιλέγουμε το δεύτερο πλαίσιο, πληκτρολογούμε το email το οποίο θέλουμε να χρησιμοποιούμε για τη σύνδεση μας στα Windows, και πατάμε “Προσθήκη ψευδώνυμου”.
Θα επιστρέψουμε στην προηγούμενη σελίδα, όπου στην ενότητα “Ψευδώνυμα λογαριασμού” κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “Ορισμός ως κύριου”, δίπλα στη νέα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Από εδώ και στο εξής, για να συνδεθούμε στα Windows θα πρέπει να πληκτρολογούμε το νέο email.
Πώς χρησιμοποιώ το Meet Now και πώς το αφαιρώ από τα Windows
Στην έκδοση 20H2 των Windows 10, η Microsoft ενσωμάτωσε στο λειτουργικό το Meet Now του Skype. Το Meet Now επιτρέπει την πραγματοποίηση ομαδικών κλήσεων, είτε οι συμμετέχοντες διαθέτουν λογαριασμό στην υπηρεσία συνομιλιών, είτε όχι.
Σε παλαιότερο QuickSteps είδαμε πώς χρησιμοποιούμε αυτό το χαρακτηριστικό στη web έκδοση του Skype. Αυτή τη φορά θα δούμε πώς το χρησιμοποιούμε στο app για Windows 10, καθώς και πώς αφαιρούμε το εικονίδιο του από την Περιοχή Ειδοποιήσεων.
Χρήση του Meet Now
Αρχικά, κάνουμε κλικ στο εικονίδιο του Meet Now και πατάμε “Άμεση σύσκεψη”.
Έπειτα, πληκτρολογούμε το όνομα μας και κάνουμε κλικ στην “Έναρξη σύσκεψης”.
Για να καλέσουμε οποιονδήποτε στη συνομιλία, πατάμε στη “Συνομιλία”, αντιγράφουμε τον σύνδεσμο, και τον στέλνουμε σε όποιον θέλουμε.
Όταν αυτός που καλέσαμε ανοίξει τον σύνδεσμο που στείλαμε, θα δει την ακόλουθη σελίδα, όπου πρέπει να πληκτρολογήσει το όνομα του και να πατήσει “Συμμετοχή”.
Αν έχει εγκατεστημένη την εφαρμογή του Skype στον υπολογιστή του, μπορεί να επιλέξει να ανοίξει την εφαρμογή για να συμμετέχει στη συνομιλία.
Κατάργηση του Meet Now από την Περιοχή Ειδοποιήσεων
Η αφαίρεση του εικονιδίου από την Περιοχή Ειδοποιήσεων είναι ιδιαίτερα εύκολη. Αρκεί να κάνουμε δεξί κλικ και να επιλέξουμε “Απόκρυψη”.
Πώς αφαιρώ την “Κοινή χρήση με το Skype” από το μενού στο δεξί κλικ
Η Microsoft προσπαθεί να ενσωματώσει όσο μπορεί το Skype τόσο στα Windows 10, όσο και στις εφαρμογές της. Από την έκδοση 8.59 του προγράμματος, η εταιρεία πρόσθεσε στο μενού στο δεξί κλικ την επιλογή “Κοινή χρήση με το Skype”.
Πρόκειται για μία επιλογή η οποία μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε όσους χρησιμοποιούμε το Skype, διότι επιτρέπει την κοινοποίηση αρχείων με ένα μόνο κλικ.
Όμως, εάν δεν χρησιμοποιούμε την εφαρμογή συνομιλιών της Microsoft, δεν υπάρχει λόγος η συγκεκριμένη συντόμευση να πιάνει χώρο στο μενού στο δεξί κλικ, κάνοντας το περισσότερο χαοτικό από ό,τι είναι.
Για να αφαιρέσουμε αυτήν την επιλογή, θα πρέπει να επέμβουμε στο Μητρώο των Windows, το οποίο περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα backup πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…
Αρχικά, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.
Μετά, αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε Enter.
HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\ShareWithSkype
Στη συνέχεια, ελέγχουμε αν υπάρχει η τιμή “ProgrammaticAccessOnly”. Διαφορετικά, κάνουμε δεξί κλικ στον κενό χώρο, επιλέγουμε “Δημιουργία → Τιμή συμβολοσειράς”, και ονομάζουμε τη νέα τιμή “ProgrammaticAccessOnly”.
Έπειτα, κάνουμε διπλό κλικ στο “ProgrammaticAccessOnly”. Βεβαιωνόμαστε ότι το πλαίσιο στα “Δεδομένα τιμής” είναι κενό και πατάμε το “OK”.
Τέλος, κάνουμε επανεκκίνηση τον υπολογιστή για να εφαρμόσουμε τις αλλαγές.
Πώς κρατάω σταθερό έναν προεπιλεγμένο εκτυπωτή
Τα Windows 10 ορίζουν αυτόματα ως προεπιλεγμένο εκτυπωτή τη συσκευή που χρησιμοποιούμε πιο συχνά για την εκτύπωση εγγράφων και εικόνων.
Κάποιοι ίσως δεν επιθυμούν να συμβαίνει κάτι τέτοιο, διότι θέλουν να ορίζουν οι ίδιοι τον εκτυπωτή που επιθυμούν.
Για να απαγορεύσουμε στο λειτουργικό να ορίζει αυτόματα όποιον εκτυπωτή επιθυμεί ως προεπιλεγμένο, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις των Windows και μπαίνουμε στις “Συσκευές”.
Κάνουμε κλικ στην κατηγορία “Εκτυπωτές και σαρωτές” και αποεπιλέγουμε το κουτάκι δίπλα στο “Να επιτρέπεται στα Windows η διαχείριση του προεπιλεγμένου εκτυπωτή μου”.
Για να ορίσουμε ως προεπιλεγμένο τον εκτυπωτή της αρεσκείας μας, πηγαίνουμε στην ίδια ενότητα των ρυθμίσεων του λειτουργικού, τον εντοπίζουμε στη λίστα των εκτυπωτών, κάνουμε κλικ στην καταχώρηση του, και πατάμε “Διαχείριση”.
Στη συνέχεια, κάνουμε κλικ στο κουμπί “Ορισμός ως προεπιλογής”.
Δίπλα στην “Κατάσταση εκτυπωτή” θα εμφανιστεί η λέξη “Προεπιλογή”.
Αυτόματη αλλαγή φόντου Windows σύμφωνα με την ώρα και τον καιρό
Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι να τροποποιήσουμε την εμφάνιση των Windows, ώστε το περιβάλλον του λειτουργικού να αντικατοπτρίζει το δικό μας στιλ.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στην εμφάνιση των Windows είναι το φόντο της Επιφάνειας Εργασίας. Συνήθως χρησιμοποιούμε μία στατική εικόνα, ένα βίντεο το οποίο έχουμε ορίσει ως wallpaper με το VLC, και τα λοιπά.
Ωστόσο, το Chameleon κάνει την Επιφάνεια Εργασία πιο δυναμική, καθώς αναλαμβάνει να αλλάζει αυτόματα το φόντο, σύμφωνα με την ώρα της ημέρας, τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή όπου κατοικούμε, και τα λοιπά.
Μπορούμε να κατεβάσουμε την εφαρμογή μπαίνοντας σε αυτόν τον ιστότοπο και πατώντας τον σύνδεσμο “Chameleon_2.0_Setup.exe”.
Μόλις εγκαταστήσουμε και τρέξουμε το πρόγραμμα, στην Περιοχή Ειδοποιήσεων θα εμφανιστεί ένα εικονίδιο με τη μορφή πινέλου.
Κάνοντας διπλό κλικ στο εικονίδιο του Chameleon, ανοίγει το παράθυρο των ρυθμίσεων, από όπου μπορούμε να επιλέξουμε με βάσει ποια κριτήρια θα αλλάζει το φόντο του υπολογιστή.
Στην ενότητα “Interval” μπορούμε να ορίσουμε κάθε πόσα δευτερόλεπτα θα πραγματοποιεί η εφαρμογή αλλαγή φόντου, και στην ενότητα “Wallpapers” διαλέγουμε τις εικόνες που θα χρησιμοποιεί σε κάθε περίπτωση.
Όταν ολοκληρώσουμε τη ρύθμιση του Chameleon, κάνουμε κλικ στο κουμπί “Run”.
Πώς διορθώνω τα προβλήματα σύνδεσης του Google Play Store
Το Android είναι το πιο δημοφιλές λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές. Όμως, παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στα οποία η Google δεν έχει βρει οριστική λύση. Ένα εξ αυτών είναι η απώλεια σύνδεσης στην εφαρμογή Play Store.
Όσοι χρησιμοποιούμε Android συσκευές, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το μήνυμα “Ελέγξτε τη σύνδεση σας ή λάβετε ειδοποίηση όταν συνδεθείτε ξανά”.
Σε αυτό το QuickSteps θα δούμε πώς μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα σύνδεσης στο κατάστημα εφαρμογών της Google.
Χρήση της σωστής ημερομηνίας και ώρας
Μία από τις αιτίες των προβλημάτων σύνδεσης του Play Store μπορεί να είναι η λανθασμένη ημερομηνία και ώρα στο κινητό μας. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η ενεργοποίηση της αυτόματης ρύθμισης ώρας και ημέρας.
Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, μπαίνουμε στις ρυθμίσεις και πατάμε “Σύστημα”.
Έπειτα, επιλέγουμε την “Ημερομηνία & ώρα” και ενεργοποιούμε τους διακόπτες “Χρήση ώρας που παρέχεται από δίκτυο” και “Χρήση ζώνης ώρας που παρέχει από το δίκτυο”.
Διαγραφή κρυφής μνήμης και δεδομένων
Όλες οι εφαρμογές αποθηκεύουν αρχεία που περιέχουν πολλά δεδομένα τα οποία είναι χρήσιμα για τη σωστή λειτουργία τους. Μερικές φορές, τυχαίνει να αποθηκεύσουν κάποια λανθασμένη τιμή, με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν όπως θα έπρεπε.
Η διαγραφή της κρυφής μνήμης και των δεδομένων της εφαρμογής συνήθως λύνει οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουμε κατά τη χρήση της. Για να διαγράψουμε αυτά τα δεδομένα, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις και μπαίνουμε στις “Εφαρμογές και ειδοποιήσεις”.
Πατάμε στο “ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ Χ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ” και επιλέγουμε το “Google Play Store”.
Μπαίνουμε στο “Αποθηκευτικός χώρος και κρυφή μνήμη” και μετά στη “ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ”.
Στο πλαίσιο που θα ανοίξει, πατάμε “OK”.
Διαγραφή του αρχείου hosts
Το κινητό χρησιμοποιεί ένα αρχείο που ονομάζεται hosts για να προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο συνδεόμαστε σε διάφορες υπηρεσίες.
Ορισμένες φορές, αυτό το αρχείο περιέχει λανθασμένα δεδομένα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αποτυχία σύνδεσης σε κάποια ή κάποιες υπηρεσίες. Γι’ αυτό, η διαγραφή του μπορεί να λύση το πρόβλημα σύνδεσης του Play Store.
Για να διαγράψουμε το αρχείο hosts, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την εφαρμογή Solid Explorer File Manager. Μόλις την εγκαταστήσουμε στο κινητό, πατάμε τις τρεις γραμμές πάνω αριστερά, έπειτα το γρανάζι, και ενεργοποιούμε την “Εμφάνιση ριζικού καταλόγου”.
Έπειτα, πατάμε το βελάκι πάνω αριστερά και μπαίνουμε στον “Κατάλογο root”.
Ανοίγουμε τον φάκελο “etc”, πατάμε παρατεταμένα το αρχείο “hosts”, και μετά τον κάδο ανακύκλωσης.
Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί πατάμε “Διαγραφή”.
Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;
Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;
Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Μοιραστείτε τη με τους αναγνώστες μας στα σχόλια και ίσως τη δείτε να δημοσιεύεται.