Στην εποχή των Social Media, δεν αρκεί απλά μια επιχείρηση να έχει μια καλοφτιαγμένη ιστοσελίδα. Θα πρέπει να έχει και σοβαρή παρουσία στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα. Στον οδηγό αυτό θα δούμε αναλυτικά τα βήματα για να φτιάξουμε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Όπως θα δούμε και στον οδηγό, το να δημιουργήσουμε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook δεν κοστίζει τίποτα, και επιπλέον δεν χρειάζεται καθόλου εξειδικευμένες γνώσεις όσον αφορά το Internet ή τους υπολογιστές.
Αν γνωρίζουμε πώς να μπούμε στο Facebook, έχουμε όλες τις γνώσεις που χρειαζόμαστε, και με το παραπάνω, για να στήσουμε τη δική μας επαγγελματική σελίδα στο Facebook.
Το προφίλ και η επαγγελματική σελίδα στο Facebook
Αρκετοί αρχάριοι χρήστες του διαδικτύου δεν γνωρίζουν πως το προφίλ στο Facebook και η επαγγελματική σελίδα είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Όταν κάνουμε εγγραφή στο Facebook, συμπληρώνοντας τα στοιχεία μας στην αρχική σελίδα…
…δημιουργούμε ένα νέο προφίλ / λογαριασμό στο Facebook.
Τα προφίλ απευθύνονται αποκλειστικά σε φυσικά πρόσωπα.
Αν θέλουμε να εκπροσωπήσουμε την επιχείρησή μας, ή ακόμη και ένα σύλλογο, μια αθλητική ομάδα, έναν αγαπημένο μας καλλιτέχνη κλπ θα χρειαστεί να φτιάξουμε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook.
Είναι σφάλμα να επιχειρήσουμε να φτιάξουμε ένα προφίλ για μία εταιρεία, ανεξαρτήτως του πόσο μικρή ή μεγάλη είναι η επιχείρηση.
Μάλιστα, αν το Facebook συνειδητοποιήσει πως έχουμε φτιάξει ένα προφίλ για μια επιχείρηση – πχ αν κάποιοι χρήστες κάνουν καταγγελία σχετικά – έχει το δικαίωμα, χωρίς προειδοποίηση, να διαγράψει οριστικά το συγκεκριμένο προφίλ.
Πώς διαφέρει το προφίλ από την επαγγελματική σελίδα στο Facebook
Όσον αφορά την εμφάνιση, το προφίλ…
…και η επαγγελματική σελίδα δεν έχουν μεγάλες διαφορές.
Έχουν όμως σημαντικές διαφορές όσον αφορά τη λειτουργικότητα.
Από το προφίλ μας στο Facebook μπορούμε να κάνουμε αιτήματα φιλίας σε αγνώστους…
…καθώς επίσης να τους στείλουμε προσωπικό μήνυμα, να δημοσιεύσουμε σχόλια στις αναρτήσεις τους, ή ακόμη και να κάνουμε μια δημοσίευση στο χρονολόγιό τους.
Η επαγγελματική σελίδα στο Facebook δεν έχει αυτή τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους χρήστες.
Δεν μπορούμε να κάνουμε αιτήματα φιλίας μέσα από τη σελίδα, μόνο να προσκαλέσουμε άτομα που είναι ήδη φίλοι στο προσωπικό μας προφίλ, ή να τρέξουμε πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook για να αποκτήσουμε περισσότερα Like.
Ταυτόχρονα όμως, η επαγγελματική σελίδα στο Facebook έχει κάποιες δυνατότητες που απουσιάζουν εντελώς από το προφίλ.
Κατ' αρχάς, δεν υπάρχει το όριο των 5.000 φίλων. Μια επαγγελματική σελίδα μπορεί θεωρητικά να έχει απεριόριστα likes, και ορισμένες από τις πιο επιτυχημένες σελίδες μετρούν likes στα δεκάδες εκατομμύρια.
Επίσης, στην επαγγελματική σελίδα έχουμε αναλυτική πρόσβαση σε στατιστικά. Για παράδειγμα, ο διαχειριστής της σελίδας μπορεί να δει πόσα άτομα είδαν μια δημοσίευση.
Εκτός αυτού, όπως θα δούμε αναλυτικότερα παρακάτω στον οδηγό, έχουμε πρόσβαση σε πληθώρα στατιστικών πληροφοριών όπως πχ το ποιες ώρες είναι συνδεδεμένοι στο Facebook οι θαυμαστές της σελίδας μας.
Τέλος, έχουμε προχωρημένες δυνατότητες πληρωμένης προώθησης, τόσο όσον αφορά συνολικά την επαγγελματική σελίδα στο Facebook όσο και μεμονωμένες δημοσιεύσεις.
Πώς δημιουργώ επαγγελματική σελίδα στο Facebook
Για να φτιάξουμε μια επαγγελματική σελίδα, πρέπει πρώτα να έχουμε απαραιτήτως ένα προσωπικό προφίλ και να έχουμε συνδεθεί σε αυτό.
Στη συνέχεια, πηγαίνουμε στη διεύθυνση https://www.facebook.com/pages/create/.
To σύνδεσμο για αυτή τη διεύθυνση θα τον βρούμε και στην αρχική μας σελίδα του Facebook.
Επιλογή κατηγορίας
To Facebook θα μας ζητήσει να επιλέξουμε την κατηγορία της σελίδας που θέλουμε να φτιάξουμε.
Αν θέλουμε να εκπροσωπήσουμε ένα κατάστημα λιανικής, η καλύτερη λύση είναι η “Τοπική επιχείρηση ή τοποθεσία”.
Αν θέλουμε μια επαγγελματική σελίδα Facebook για μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών, επιλέγουμε το “Εταιρεία, επιχείρηση ή οργανισμός”.
Αν έχουμε μια ιστοσελίδα, πηγαίνουμε στην “Εμπορική επωνυμία ή προϊόν”.
Κάνοντας κλικ στην αντίστοιχη ενότητα, θα μας ζητηθούν κάποιες πληροφορίες, όπως η κατηγορία της επιχείρησης, και φυσικά το όνομά της.
Σε αυτό το σημείο επίσης μπορούμε να διαβάσουμε τους όρους χρήσης των σελίδων του Facebook, ώστε να γνωρίζουμε τους κανόνες σχετικά με τη σελίδα, από το όνομα μέχρι την ορθή διαχείριση και προώθηση.
Αυτά τα νομικά είναι συνήθως δυσνόητα και ανιαρά, αλλά εφόσον πρόκειται να επενδύσουμε χρόνο ή και χρήματα για την προώθηση σε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, καλό είναι να γνωρίζουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας.
Πληροφορίες σελίδας
Κάνοντας κλικ στο “Ξεκίνημα”, θα μας ζητηθεί να συμπληρώσουμε κάποια στοιχεία για τη σελίδα μας.
Ενώ μπορούμε να παραλείψουμε αυτή τη διαδικασία, καλό είναι να συμπληρώσουμε όλα τα πεδία, για την ενημέρωση των θαυμαστών της σελίδας.
Το βήμα που μπορούμε να παραλείψουμε είναι το τέταρτο, καθώς δεν είναι υποχρεωτικό να θελήσουμε να προωθήσουμε την επιχείρησή μας μέσω πληρωμένης προώθησης.
Μετά από αυτό, η επαγγελματική σελίδα στο Facebook είναι έτοιμη. Την πρώτη φορά που θα μπούμε, το Facebook μας δίνει ένα μικρό tour για τις δυνατότητες της σελίδας.
Ρυθμίσεις επαγγελματικής σελίδας στο Facebook
Ένας σημαντικός τομέας μετά τη δημιουργία της σελίδας είναι η ενότητα των ρυθμίσεων, την οποία έχουμε πρόσβαση από το αντίστοιχο κουμπί στην κορυφή.
Από εδώ μπορούμε να επιλέξουμε αν η σελίδα θα είναι δημοσιευμένη ή αν θα τη βλέπουμε μόνο εμείς σαν διαχειριστές, αν θα υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά τη χώρα και την ηλικία, αν θα μπορεί η σελίδα να δέχεται προσωπικά μηνύματα κλπ.
Από τις ρυθμίσεις αυτές μπορούμε αν θέλουμε και να διαγράψουμε εντελώς τη σελίδα.
Επίσης, αν θέλουμε να κάνουμε αλλαγές στις πληροφορίες ή να προσθέσουμε ακόμα περισσότερα στοιχεία για την επιχείρησή μας, αρκεί να πάμε στην αντίστοιχη ενότητα “Πληροφορίες Σελίδας”.
Να σημειωθεί πως όταν η σελίδα μας είναι καινούρια, μπορούμε να της αλλάξουμε εντελώς το όνομα, εφόσον έχει λιγότερα από 200 likes. Μετά τα 200 likes, θα πρέπει να κάνουμε αίτηση στο Facebook για αλλαγή, και θα γίνει μόνο εφόσον την εγκρίνουν.
Τέλος, αν θέλουμε να προσθέσουμε και άλλα άτομα στους διαχειριστές της σελίδας, μπορούμε να το κάνουμε από την ενότητα “Ρόλοι”.
Εκτός από τον “επιμελητή” υπάρχουν και άλλες βαθμίδες διαχειριστών με διάφορα δικαιώματα πάνω στη σελίδα και τις ρυθμίσεις της.
Καλό είναι να διαβάσουμε τι δικαιώματα έχει η κάθε βαθμίδα πριν ορίσουμε κάποιο χρήστη σε αυτή.
Στατιστικά στοιχεία
Όταν η επαγγελματική σελίδα στο Facebook ξεπεράσει τα 100 Likes, αρχίζουν πλέον να εμφανίζονται στατιστικά στοιχεία.
Εδώ θα βρούμε πόση απήχηση και τι αποτελέσματα είχαν οι δημοσιεύσεις μας…
…αναλυτικά στοιχεία για τα νέα likes στη σελίδα…
…το πόσο αυξάνονται οι μειώνονται τα likes, τα σχόλια, και οι κοινοποιήσεις στις δημοσιεύσεις…
…την γενική επισκεψιμότητα στην σελίδα…
…το ποιες ώρες είναι online οι θαυμαστές της σελίδας, για να προγραμματίζουμε αναλόγως τις δημοσιεύσεις μας…
…και, τέλος, στατιστικά στοιχεία για τους ίδιους τους επισκέπτες, όσον αφορά το φύλο, την ηλικία, τη γλώσσα, την πόλη και τη χώρα.
Να σημειωθεί πως δεν υπάρχει κανένας τρόπος να δούμε ξεχωριστά όλα τα μέλη που έχουν κάνει like στη σελίδα μας, ούτε να επικοινωνήσουμε μαζικά μαζί τους.
Έχετε απορίες για την επαγγελματική σελίδα στο Facebook?
Αν κάποια από τις παραπάνω διαδικασίες δεν σας είναι σαφής, ή έχετε μια απορία που δεν καλύψαμε για την επαγγελματική σελίδα στο Facebook, γράψτε μας στα σχόλια και θα σας απαντήσουμε το συντομότερο.