Αρκετοί από εμάς βλέπουμε το θέμα της οργάνωσης σαν κάτι χρονοβόρο, κουραστικό, και συνολικά ανιαρό. Όταν όμως αποφασίσουμε να οργανωθούμε καλύτερα, στην πράξη καταλήγουμε να κερδίσουμε χρόνο, φέροντας σε πέρας περισσότερες εργασίες σε πιο σύντομο διάστημα. Αυτό ισχύει είτε είμαστε μαθητές, είτε φοιτητές, είτε εργαζόμενοι. Δείτε έξι site και εφαρμογές που θα μας βοηθήσουν στην καλύτερη οργάνωση της ημέρας.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Ηλεκτρονικό ημερολόγιο
Ίσως το σημαντικότερο βήμα για την καλύτερη οργάνωση της εργασίας αλλά και ολόκληρης της ζωής μας, είναι να κάνουμε σαφή την καθημερινή μας ρουτίνα. Ο καλύτερος τρόπος για να το καταφέρουμε αυτό είναι με την χρήση ημερολογίου.
Δεν αναφερόμαστε όμως στο κλασσικό ημερολόγιο, αλλά σε μία εφαρμογή που μπορούμε να έχουμε σε όλες τις ηλεκτρονικές μας συσκευές. Η πιο διαδεδομένη είναι το Google Calendar, διαθέσιμο τόσο για υπολογιστή μέσω browser όσο και για Android και iOS.
Το Google Calendar είναι μία από τις υπηρεσίες που συμπεριλαμβάνονται στον Google λογαριασμό μας και είναι έτοιμο για χρήση. Η εμφάνιση του είναι απλή και όμορφη, όπως θα περιμέναμε ένα ημερολόγιο.
Η χρήση του είναι ιδιαίτερα απλή και κατανοητή. Κάνουμε κλικ στην ημέρα και ώρα που θέλουμε και προσθέτουμε μία εκδήλωση βάζοντας τίτλο, δηλαδή την περιγραφή αυτού που έχουμε να κάνουμε.
Αν είναι μόνο για την συγκεκριμένη μέρα και ώρα το αποθηκεύουμε έτσι. Στην περίπτωση που είναι κάποια υποχρέωση που θα επαναλάβουμε, κάνουμε κλικ στην “Υπενθύμιση” και ύστερα επιλέγουμε π.χ “εβδομαδιαίως”.
Είναι ίσως απαραίτητο στην αρχή της νέας σχολικής ή ακαδημαϊκής χρονιάς να συγκεντρώσουμε όλα τα μαθήματα και τις ώρες ενασχόλησής μας. Το ίδιο ισχύει και αν εργαζόμαστε και πρέπει να ξεδιαλύνουμε στο μυαλό μας τη ροή της εβδομάδας.
Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγουμε να “χαθούμε” αν ο φόρτος εργασίας μας αποπροσανατολίσει. Επίσης, φτιάχνοντας ένα σωστό πρόγραμμα, θα μπορούμε πιο εύκολα να ξεκαθαρίζουμε τις προτεραιότητές μας και να διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας.
To Do λίστα
Βαδίζοντας στο ίδιο κομμάτι της διαχείρισης χρόνου και διεκπεραίωσης εργασιών, μία ακόμα χρήσιμη ενέργεια είναι η δημιουργία μιας “To Do” λίστας. Μπορεί να μοιάζει με την χρήση του ημερολογίου, αλλά έχει μία βασική διαφορά.
Στο ημερολόγιο προσθέτουμε συμβάντα με συγκεκριμένη ημερομηνία, ώρα, και που επαναλαμβάνονται. Σε μία “To Do” λίστα προσθέτουμε εργασίες που πρέπει να βγάλουμε εις πέρας, γενικά μέσα στην μέρα μας, όπως το “να πάρω γάλα”.
Σε μία φορτωμένη και πολυάσχολη μέρα, είναι πολύ εύκολο να ξεχάσουμε τις διάφορες μικρές αγγαρείες. Η χρήση μία τέτοιας λίστας μας λύνει τα χέρια, καθώς μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτήν από παντού.
Το Todoist είναι διαθέσιμο σε browser, Windows, Mac, Android, iPhone, Apple Watch, Android Wearable, Outlook, και Gmail. Κάνοντας σύνδεση μέσω Facebook, Google ή email, μπορούμε να δούμε τη λίστα από κάθε συσκευή.
Αυτό που κάνουμε είναι να προσθέσουμε μία εργασία με το “Add Task” και στην συνέχεια να της δώσουμε περιγραφή. Έτσι, επιτυγχάνουμε σημαντικά καλύτερη οργάνωση στη μέρα μας.
Έχουμε την δυνατότητα να επιλέξουμε προθεσμία, π.χ για σήμερα, ή να επιλέξουμε ότι η συγκεκριμένη εργασία δεν έχει προθεσμία διεκπεραίωσης.
Ακόμα, κάνοντας κλικ στο εικονίδιο της σημαίας, μπορούμε να θέσουμε τον βαθμό προτεραιότητας από 1 για υψηλή μέχρι 4 για χαμηλή προτεραιότητα.
Κάθε φορά που βγάζουμε εις πέρας μία εργασία, κάνουμε τικ σε αυτήν, κάνοντας κλικ στον κύκλο αριστερά της. Αυτό θα διαγράψει την εργασία από την To Do λίστα μας.
Για περισσότερες σχετικές εφαρμογές, δείτε τον οδηγό μας:
Οργάνωση του Χρόνου με Εφαρμογές to-doΗ σωστή διαχείριση του χρόνου, είναι στις μέρες μας το κλειδί για να πραγματοποιήσουμε χωρίς άγχος όλα τα καθήκοντα μας. Από επαγγελματικές υποχρεώσεις μέχρι και…
Πλατφόρμα για ομαδικές εργασίες
Στα πλαίσια του σχολείου, της σχολής, και της εργασίας προκύπτουν συχνά ομαδικά project, τα οποία καλούμαστε να φέρουμε εις πέρας με μία ομάδα συμμαθητών ή συναδέλφων.
Η καλύτερη οργάνωση σε προσωπικό επίπεδο αποτελεί μία σχετικά εύκολη διαδικασία καθώς έχουμε πλήρη επίγνωση των αναγκών και δυνατοτήτων μας. Όταν η οργάνωση αφορά μία ολόκληρη ομάδα, τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα.
Την λύση για καλύτερη οργάνωση έρχεται να φέρει το site Trello, διαθέσιμο σε browser και για λήψη σε iPhone, Android, Mac, και Windows. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Trello ως μία πλατφόρμα για διαμοιρασμό εργασιών.
Δημιουργώντας μία ομάδα και προσθέτοντας μέλη, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ένα ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό project.
Έτσι, μπορούμε να ενημερώνουμε τους συνεργάτες μας σχετικά με την διεργασία στην οποία δουλεύουμε επί του παρόντος, να κρατάμε αρχείο με ό,τι έχει ολοκληρωθεί και με όσα πρέπει να κάνουμε.
Δείτε περισσότερες σχετικές εφαρμογές στον οδηγό μας:
Οργάνωση Εργασιών με Δωρεάν Πλατφόρμες Project ManagementΌταν βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον εργασίας με πολλά άτομα, είναι απαραίτητο να κατανείμουμε σωστά τις εργασίες του καθενός, έτσι ώστε να παρακολουθούμε την πρόοδο του έργου μας…
Μπλοκάρισμα των Social Media
Πολλές φορές, ενώ έχουμε όλη την καλή θέληση να συγκεντρωθούμε, ασυναίσθητα γινόμαστε θύματα των social media. Και αυτό, γιατί είναι εξαιρετικά εύκολο να ανοίξουμε μία νέα καρτέλα στον browser και να χαζέψουμε στο Facebook.
Εδώ έρχεται το StayFocusd. Αποτελεί ένα δωρεάν extension για τον Google Chrome που μπορούμε να προσθέσουμε με ένα κλικ στον browser. Με αυτό το εργαλείο έχουμε την δυνατότητα να θέσουμε όρια στην χρήση των social media.
Με λίγα λόγια, το StayFocusd μπλοκάρει τις σελίδες που μας αποσπούν την προσοχή, “αναγκάζοντάς” μας να γίνουμε παραγωγικοί. Επιπλέον, μας παρέχει πληθώρα δυνατοτήτων για να το ρυθμίσουμε με βάση τις ανάγκες μας.
Αν είμαστε σε μία σελίδα και θέλουμε να την μπλοκάρουμε, πατάμε το κουμπί του StayFocusd πάνω δεξιά. Από εκεί και πέρα έχουμε 10 λεπτά περιθώριο να χρησιμοποιήσουμε αυτό το site μέχρι να κλειδώσει.
Αν θέλουμε να μπλοκάρουμε έναν αριθμό σελίδων, κάνουμε κλικ στο “Settings” και στην καρτέλα “The Nuclear Option” επιλέγουμε ποιες σελίδες θέλουμε να αποκλείσουμε. Πατώντας “Nuke 'em”, το extension θα αποκλείσει τις σελίδες για όση ώρα επιλέξαμε.
Κάθε φορά που θα προσπαθούμε να ανοίξουμε κάποιες από αυτές τις σελίδες, θα μας εμφανίζουν αυτό:
Από την στιγμή που κάνουμε αυτό, δεν υπάρχει τρόπος να το αλλάξουμε μέσα από την επέκταση. Ο μόνος τρόπος για να ξεμπλοκάρουμε τις σελίδες είναι κάνοντας ολική κατάργηση του StayFocusd.
Στην αριστερή λίστα μπορούμε να βρούμε περισσότερες επιλογές για ακόμα καλύτερη οργάνωση. Για παράδειγμα, στο “Blocked Sites” και “Allowed sites” φτιάχνουμε την δική μας λίστα με τις σελίδες που θα μπλοκάρουμε ή θα αφήνουμε ανοιχτές.
Εβδομαδιαίο πρόγραμμα γευμάτων
Κατά τις περιόδους όπου το πρόγραμμά μας είναι γεμάτο και η καθημερινή ρουτίνα έντονη, είναι εύκολο να προσπεράσουμε γεύματα και γενικότερα να κάνουμε κακή και βιαστική διατροφή.
Δίαιτα Yo-Yo: Πόσο Βλάπτει την Υγεία Αν Χάνεις Και Ξαναπαίρνεις Κιλά
Ένα πλάνο γευμάτων αποτελεί μία απλή αλλά αποτελεσματική λύση στην καλύτερη οργάνωση της διατροφής μας. Άλλωστε, στις πολυάσχολες περιόδους, η σωστή διατροφή είναι ουσιαστικό κομμάτι της καλής μας απόδοσης.
Στην σελίδα της Microsoft μπορούμε να βρούμε μία λίστα με πρότυπα γύρω από την διατροφή. Από αυτά, ξεχωρίζουμε δύο με θέμα το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής.
Μεταξύ τους είναι πανομοιότυπα ως προς το περιεχόμενα. Το μόνο που αλλάζει είναι πως το πρώτο είναι πιο απλό στην μορφή και με περισσότερο αριθμό γευμάτων.
Το δεύτερο έχει πιο έντονα χρώματα και ίσως γι' αυτό να τραβάει το ενδιαφέρον.
Τον αριθμό των γευμάτων μπορούμε να τον αλλάξουμε εύκολα στο Excel. Έτσι, μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα μοτίβο διατροφής το οποίο θα ακολουθούμε.
Δωρεάν Office – Οι καλύτερες Εναλλακτικές της MicrosoftΠρογράμματα όπως τα Word, Excel, και PowerPoint, είναι απαραίτητα ουσιαστικά σε κάθε υπολογιστή. Όμως τα Windows δεν έρχονται με προεγκατεστημένη κάποια σουίτα Office, και το…
Γεννήτρια γευμάτων
Για να δημιουργήσουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής που μόλις αναφέραμε όσο πιο αποτελεσματικά και εύκολα γίνεται, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το παρακάτω εργαλείο.
Η σελίδα eatthismuch αποτελεί μία “γεννήτρια” γευμάτων, βασισμένων σε περιορισμούς που ορίζουμε εμείς. Επιλέγουμε το είδος της διατροφής που κάνουμε, τις θερμίδες που θέλουμε να καταναλώσουμε, και τον ημερήσιο αριθμό γευμάτων.
Αν δεν μας ικανοποιεί κάποιο από τα γεύματα, μπορούμε να πατήσουμε το “regenerate” στα δεξιά του γεύματος για να αλλάξουμε μόνο το συγκεκριμένο ή μπορούμε να αλλάξουμε όλο το πλάνο.
Ακόμα, κάνοντας κλικ στο σύμβολο με τις 3 τελείες και μετά στο “Edit”, μπορούμε να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις κάθε γεύματος.
Οι πιο βασικές από τις ρυθμίσεις αυτές είναι ο χρόνος που απαιτείται για την προετοιμασία του γεύματος, η δυνατότητα ή μη για μαγείρεμα, η ευκολία στην προετοιμασία και η ποσότητα του πιάτου.
Τέλος, σέρνοντας το ποντίκι πάνω από το κάθε πιάτο, μας εμφανίζεται ένας πίνακας με την θρεπτική αξία του και τα υλικά που θα χρειαστούμε. Κάνοντας κλικ στο πιάτο, βλέπουμε ακόμα περισσότερες πληροφορίες για την ετοιμασία του.
Έτσι, έχουμε έτοιμο ένα ημερήσιο πλάνο που μας βοηθάει σε μία καλύτερη οργάνωση της διατροφής αλλά και της μέρας μας. Κάνοντας αναπαραγωγή 7 φορές, μπορούμε μέσα σε λίγα λεπτά να γεμίσουμε το παραπάνω πρότυπο εβδομαδιαίας διατροφής.
Το μόνο αρνητικό είναι πως, επειδή η συγκεκριμένη σελίδα δεν είναι ελληνική, ένας αριθμός γευμάτων μπορεί να μας είναι άγνωστος. Ίσως όμως είναι και ευκαιρία να ανακαλύψουμε κάτι νέο στην κουζίνα.
Χρησιμοποιείτε σελίδες για καλύτερη οργάνωση;
Εσείς ποιες υπηρεσίες του διαδικτύου χρησιμοποιείτε για να οργανώσετε τη μέρα σας; Έχετε άλλες προτάσεις που βοηθούν στην αύξηση της παραγωγικότητας στην εργασία ή το διάβασμα; Μοιραστείτε το μαζί μας στα σχόλια.