Τα παιχνίδια τρόμου είναι ένα ιδιαίτερο είδος. Οι δημιουργοί τους έχουν να κερδίσουν πολλά στοιχήματα κατά τον σχεδιασμό τους. Δεν αρκούν τα καλά γραφικά, η προσεγμένη μουσική, και μερικοί μηχανισμοί για να ξεγελάσουν τους μετρ του είδους. Από ένα horror game ζητάς μία καλή ιστορία, τρομακτική ατμόσφαιρα, και πολλά jumps scares. Ήρθε η ώρα να βάλουμε κάτω από το μικροσκόπιο το We Happy Few, και να δούμε αν αξίζει τα 60 ευρώ που ζητούν οι δημιουργοί του.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Αγοράστε το We Happy Few.
Δοκιμάστε το We Happy Few πριν το αγοράσετε.
Προπαραγγείλετε το We Happy Few – Season Pass
Τι είναι το We Happy Few;
Η Compulsion Games παρουσίασε για πρώτη φορά το We Happy Few στην PAX East του 2015, και το ίδιο έτος δημιούργησε ένα σχετικό πρότζεκτ στο Kickstarter.
Τελικά η εκστρατεία του παιχνιδιού πήγε αρκετά καλά, και συγκέντρωσε 266.163$, ενώ ο αρχικός στόχος ήταν 200.000$. Το 2016 ξεκίνησε η early access φάση του παιχνιδιού, με την τελική του έκδοση να κυκλοφορεί τον Αύγουστο του 2018.
Το παιχνίδι είναι ένα action adventure πρώτου προσώπου, που συνδυάζει αρκετά καλά μία ποικιλία στοιχειών. Στο We Happy Few κατασκευάζουμε αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν στις αναζητήσεις και την επιβίωση μας.
Παράλληλα, περιέχει μικρά rogue-like στοιχεία, καθώς μπορούμε να κρυβόμαστε για να μην μας πιάσουν, και να αιφνιδιάζουμε τους εχθρούς με ποικίλους τρόπους. Κατά τα άλλα, είναι ιδιαίτερα ανατριχιαστικό, και αρκετά πολύχρωμο ταυτόχρονα.
Ο τίτλος του παιχνιδιού προέρχεται από την ομιλία του Βασιλιά Ερρίκου του 5ου, προς του στρατιώτες του, την ημέρα του Αγίου Κρίσπου. ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ χρησιμοποίησε αυτήν την ομιλία στο έργο του “Ερρίκος ο 5ος”, και συγκεκριμένα το απόσπασμα:
“And Crispin Crispian shall ne'er go by,
From this day to the ending of the world,
But we in it shall be remembered—
We few, we happy few, we band of brothers”
Μία ακόμη ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι ότι στο παιχνίδι υπάρχει η γνωστή αφίσα με το μήνυμα “Keep Calm and Carry On”.
Την αφίσα αυτή την είχε δημιουργήσει η βρετανική κυβέρνηση, με στόχο να ανυψώσει το ηθικό των πολιτών. Καθώς αναμένονταν πλήθος επιθέσεων, εξαιτίας του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Η βασική ιστορία
Στο We Happy Few βρισκόμαστε στη νησιωτική βρετανική πόλη Wellington Wells. Ζούμε σε μία εναλλακτική πραγματικότητα του 1964, όπου τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο τον κέρδισε η Γερμανία, με την Αμερική να έχει μείνει ουδέτερη.
Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, οι κάτοικοι αναγκάστηκαν να κάνουν κάτι που από τότε αποκαλούν “Το πολύ κακό πράγμα”. Φήμες λένε ότι έδωσαν τα παιδιά τους στους κατακτητές.
Έπεισαν τους εαυτούς τους ότι ήταν ο μόνος τρόπος για να εγκαταλείψουν οι κατοχικές δυνάμεις την πόλη, και να ζήσουν ελεύθεροι.
Δυστυχώς όμως, η ελευθερία τους κόστισε πολύ περισσότερο από ό,τι περίμεναν. Όπως ήταν αναμενόμενο, τους στοιχειώνουν οι ενοχές. Γι' αυτό, κατέφυγαν στη δημιουργία του παραισθησιογόνου χαπιού Joy.
Πλέον, παίρνουν το χάπι της χαράς για να ξεχνούν όσα έχουν κάνει. Ζουν χαρούμενοι στο παρόν τους, χωρίς να βλέπουν την πραγματικότητα που επικρατεί γύρω τους.
Τι συμβαίνει όμως όταν κάποιος δεν πάρει το Joy του; Σύντομα ανακαλύπτει πόσο δίκιο έχουν όταν ρωτούν: “Δεν θα ήταν πιο εύκολο να πάρεις το Joy σου, και να ξεχάσεις τα πάντα;”.
Ο κόσμος του We Happy Few
Ο κόσμος του We Happy Few είναι χωρισμένος στα δύο. Από τη μία μεριά υπάρχει η τεχνολογικά ανεπτυγμένη, και πολύχρωμη πόλη Wellington Wells, η οποία τελεί υπό αστυνομική δικτατορία.
Οι κάτοικοι της Wellington Wells είναι όλοι ευυπόληπτοι, φοράνε πάντα τις χαμογελαστές τους μάσκες, και δεν ξεχνούν να πάρουν το Joy τους.
Από την άλλη, στα περίχωρα της πόλης, θα βρούμε τους Wastrels. Έτσι κατονομάζουν όσους έχουν διωχθεί από τα σπίτια τους, επειδή το Joy σταμάτησε να επιδρά σε αυτούς και θυμήθηκαν “Το πολύ κακό πράγμα”.
Και στις 3 ιστορίες, οι πρωταγωνιστές έχουν σταματήσει να παίρνουν τα χάπια τους, γιατί απλά το παιχνίδι δεν μας αφήνει άλλη επιλογή. Σοβαρά, αν επιλέξουμε να πάρουμε το χάπι, βλέπουμε κατευθείαν τα credits.
Χωρίς τη χρήση του χαπιού γινόμαστε Downers, κάτι που μας μετατρέπει σε απειλή για τον πληθυσμό της πόλης. Κι όποιος δεν παίρνει το Joy μπορεί να καταλήξει ακόμη και νεκρός.
Οι δύο περιοχές δεν διαφέρουν μόνο στις μάσκες. Στην πόλη πρέπει να είμαστε ντυμένοι καθώς πρέπει, να μην συμπεριφερόμαστε παράξενα, και να αναμειχθούμε με τους υπόλοιπους.
Αν κάποιος καταλάβει ότι κάτι πάει στραβά με εμάς, τότε αρχίζει να μας κυνηγάει ώστε να μας δώσει το χάπι με το ζόρι. Αυτή η προσπάθεια, όμως, μπορεί να μας σκοτώσει.
Αντιθέτως, στα περίχωρα της πόλης δεν πρέπει να ενοχλούμε τους κατοίκους, και τα ρούχα μας πρέπει να είναι σκισμένα. Ειδάλλως, θα τους θυμίζουμε τη ζωή που είχαν και έχασαν, και θα αρχίσει πάλι ένα κυνήγι που οδηγεί στον θάνατό μας.
Οι τρεις χαρακτήρες
Το We Happy Few διαθέτει τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες, με τον καθένα από αυτούς να έχει τη δική του ιστορία. Οι δρόμοι τους διασταυρώνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ωστόσο εμείς παίζουμε τον καθένα χωριστά.
Ο δυστυχισμένος Arthur
Ξεκινάμε ως ο Arthur, ο οποίος αποφασίζει να ξεφύγει από τη μίζερη ζωή του, και μία δουλειά που δεν του αρέσει. Σταματά να παίρνει το Joy, και προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη στον εξαφανισμένο μικρό αδερφό του.
Ο Arthur είναι ένας κοινός χαρακτήρας που προσπαθεί να μείνει μακριά από τους μπελάδες. Σε κάθε ευκαιρία κρύβεται στις σκιές, και αποφεύγει να βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με τα NPCs.
Ως Arthur, δεν έχουμε κάποια ιδιαιτερότητα. Είμαστε απλά ένας δημόσιος υπάλληλος που έκανε την επανάστασή του. Στην πορεία της ιστορίας, μαθαίνουμε να φτιάχνουμε διάφορα αντικείμενα, και προσπαθούμε να φτάσουμε στην λύση του μυστηρίου.
Η επιστήμονας Sally
Κάθε ένας από τους χαρακτήρες του παιχνιδιού είναι κατεστραμμένος με το δικό του τρόπο. Για παράδειγμα, η Sally είναι παιδική φίλη του Arthur, και μία χαρισματική χημικός που δημιούργησε το Joy.
Η Sally λειτουργεί παράλληλα με το σύστημα, ωστόσο έχει τα δικά της μυστικά. Την κυνηγούν για το χάπι που έφτιαξε, κι γι' αυτό ψάχνει για υλικά στα πιο σκοτεινά σημεία της πόλης.
Παράλληλα, μεγαλώνει το πρώτο παιδί που γεννήθηκε παράνομα στην Wellington Wells, δεκαπέντε χρόνια μετά “Το πολύ κακό πράγμα”. Για να αμυνθεί, χρησιμοποιεί χημικά που η ίδια έχει αναπτύξει, καθώς δεν είναι καλή στις μάχες.
Ο διαβητικός Ollie
Από την άλλη έχουμε τον Ollie, έναν βετεράνο του βρετανικού στρατού. Είναι ένας ικανός μηχανικός και άριστος μαχητής, με πάθος για την αφαίρεση του ΤΝΤ από τις γερμανικές βόμβες.
Πέραν του ότι έχει καλά κρυμμένα μυστικά, ο Ollie είναι και διαβητικός, σε έναν κόσμο όπου δεν υπάρχει ινσουλίνη. Ίσως τελικά να είναι ο μόνος από τους τρεις που ξέρει τι ακριβώς ήταν “Το πολύ κακό πράγμα”.
Ζει μόνιμα με την ανάμνηση της κόρης του, Μάργκαρετ, που σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του κακού πράγματος. Προτιμά να παλεύει για να ξεφύγει, αλλά δεν είναι η μόνη επιλογή που έχει στον κόσμο του We Happy Few.
Φυσική κατάσταση
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, μπορούμε να ανοίξουμε το μενού αντικειμένων και πληροφοριών, πατώντας το απαιτούμενο κουμπί. Εδώ θα βρούμε αρκετές πληροφορίες, όπως η αναλυτική ενημέρωση της φυσικής μας κατάστασης.
Αριστερά, μπορούμε να δούμε το επίπεδο της υγείας μας, πόσο Joy έχουμε στο αίμα μας, και το ποσοστό της απώλειας μνήμης. Παράλληλα, δίπλα ακριβώς βλέπουμε αν χρειαζόμαστε ύπνο, φαγητό, ή νερό. Ενώ από κάτω θα βρούμε τα χαρακτηριστικά μας.
Στο δεξί τμήμα της οθόνης, βρίσκουμε τις πιθανές επιδράσεις που είναι ενεργές, και από που τις λάβαμε.
Πόντοι χαρακτήρα
Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του παιχνιδιού είναι οι πόντοι του χαρακτήρα. Στην οθόνη αυτή, βλέπουμε ένα δέντρο ικανοτήτων. Ανάλογα που επενδύουμε τους πόντους μας, αλλάζει και το στιλ παιχνιδιού.
Αρχικά, υπάρχουν τα στοιχεία του ήρωα τα οποία δεν αλλάζουν. Έπειτα, μπορούμε να προσθέσουμε πόντους στις ικανότητες μάχης, απόκρυψης, ή σε κάποια πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Crafting
Μία ακόμη σημαντική ενότητα είναι το crafting. Εδώ, υπάρχουν όλες οι πληροφορίες για τα αντικείμενα που μπορούμε να φτιάξουμε, τι μας προσφέρει το κάθε ένα, που χρησιμεύει, και τι υλικά θα χρειαστούμε για να το κατασκευάσουμε.
Επίσης, μέσω αυτής της οθόνης, κατασκευάζουμε τα αντικείμενα, κρατώντας πατημένο το ανάλογο κουμπί.
Αποστολές
Στο μενού των quests βλέπουμε τις αποστολές που έχουμε αναλάβει, τις απαιτήσεις τους, την πρόοδό μας, και τι θα κερδίσουμε όταν τις ολοκληρώσουμε.
Το μέλλον του We Happy Few
Αυτό ήταν το We Happy Few όπως κυκλοφορεί σήμερα. Όμως οι δημιουργοί θα συνεχίσουν να προσθέτουν περιεχόμενο.
Αρχικά, μπορούμε να προπαραγγείλουμε το We Happy Few – Season Pass. Πληρώνοντας το, εξασφαλίζουμε τη δωρεάν πρόσβασή μας στα τρία επερχόμενα πακέτα.
Πρόκειται για τρεις νέες ιστορίες, που αφορούν η καθεμία κάποιον από τους κατοίκους του παιχνιδιού. Οι δημιουργοί στοχεύουν να προσθέτουν συνέχεια τέτοια πακέτα, τα οποία ο παίκτης μπορεί να πληρώνει ξεχωριστά.
Με το Season Pass, παίρνουμε το “Roger & James in: They Came From Below!”, το “Lightbearer”, και το “We All Fall Down”.
Στο “Roger & James in: They Came From Below!”, ακολουθούμε τους δύο χαρακτήρες του τίτλου. Ψάχνουμε για την περιπέτεια και την αγάπη, μόνο και μόνο για να ξεσκεπάσουμε μία παράξενη τεχνολογία και μία τρομακτική απειλή.
Με το δεύτερο πακέτο, γινόμαστε ο Nick Lightbearer, ο οποίος είναι ένας καρδιοκατακτητής, αλλά και αυτοκαταστροφικός καλλιτέχνης.
Τον Nick τον έχουν χαρακτηρίσει ως τον πιο διάσημο ροκ αστέρα της Wellington Wells, χωρίς κανείς όμως να ξέρει ποιος πραγματικά είναι.
Τέλος, στο “We All Fall Down” η εύθραυστη κοινωνία του We Happy Few είναι έτοιμη να καταρρεύσει. Οι δημιουργοί αναφερόμενοι στο συγκεκριμένο πακέτο είπαν τα εξής:
“Όπως κάθε καλά φορεμένη μάσκα χαράς, έτσι και οι κοινωνίες εμφανίζουν ρωγμές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεθάβουμε τη βρωμιά του παρελθόντος. Σωστά;”
Το δωρεάν Sandbox mode
Η εταιρεία ανακοίνωσε και τη δωρεάν διάθεση ενός sandbox survival mode, για όλους τους κατόχους του παιχνιδιού.
Θα είναι ένα mode που δεν έχει τέλος, σε έναν κόσμο που θα μπορούμε να τροποποιούμε. Εμείς θα επιλέγουμε το μέγεθός του, πόσο επικίνδυνος θα είναι, την ποσότητα της διαθέσιμης τροφής, και άλλα.
Στην ουσία, η Compulsion Games θα επαναφέρει το σύστημα του sandbox κόσμου που χρησιμοποιούσαν οι παίκτες κατά την early access. Απλώς τώρα είναι ένα mode του παιχνιδιού, και όχι ο μόνος τρόπος για να παίξεις το We Happy Few.
Συνοψίζοντας το We Happy Few
Αρχικά, το We Happy Few έχει ένα καλό σύστημα crafting. Προσφέρει ποικιλία, μας βάζει να ψάχνουμε για τα απαραίτητα, και μας κρατάει απασχολημένους.
Εν συνεχεία, διαθέτει ένα ενδιαφέρον σύστημα πόντων χαρακτήρα, που μας δίνει την δυνατότητα να φτιάξουμε τον ήρωα όπως θέλουμε. Έτσι, μπορούμε να παίζουμε με το στιλ που μας αρέσει περισσότερο, είτε επιθετικά είτε να κρυβόμαστε.
Επίσης, δεν περνά απαρατήρητο το σύστημα φυσικής κατάστασης των χαρακτήρων. Ως παίκτες, πρέπει να φροντίζουμε τον εαυτό μας ώστε να λαμβάνουμε και τα απαραίτητα οφέλη.
Κατά τα άλλα, τα παζλ του παιχνιδιού δεν θα δοκιμάσουν την ευφυΐα μας, αλλά είναι καλό που υπάρχουν.
Τέλος, στα θετικά του We Happy Few πρέπει να συμπεριλάβουμε και τα γραφικά του. Η δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο γραφικών είναι αρκετά καλή, και δίνει πόντους στο παιχνίδι. Ομοίως, και οι ιδιαίτερα τρομακτικές χαμογελαστές μάσκες των κατοίκων.
Στα αρνητικά, είναι οι τακτικές απόκρυψης που μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε ιδιαίτερα εύκολα. Επίσης, είναι τόσο αποτελεσματικές, που μπορεί να μην χρειαστεί ποτέ να παλέψουμε με κάποιον.
Κάπως έτσι φτάνουμε στις μάχες, που δεν είναι και τόσο καλά σχεδιασμένες. Πραγματικά μας οδηγούν σε σημείο εκνευρισμού μερικές φορές, οπότε ίσως να είναι καλό που μπορούμε να κρυβόμαστε τόσο εύκολα.
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα του We Happy Few είναι ότι γίνεται επαναλαμβανόμενο. Ουσιαστικά, κινούμαστε στον κόσμο μαζεύοντας υλικά, φτιάχνουμε αντικείμενα, κάπου κάπου μας εντοπίζει κάποιος, εμείς κρυβόμαστε, και ξανά από την αρχή.
Επιπλέον, μπορούμε να ολοκληρώσουμε πολλές αποστολές από καθαρή τύχη, παρόλο που απαιτούν συγκεκριμένα πράγματα από εμάς.
Τα προβλήματα συνεχίζουν με τους NPCs. Συνήθως μας ζητούν είτε κάτι που θα μας ρίξει στο στόμα του λύκου, είτε κάτι που είναι μπροστά στη μύτη τους.
Το τελευταίο αρνητικό στοιχείο του We Happy Few είναι η ιστορία του. Η κεντρική ιδέα είναι ενδιαφέρουσα, αλλά οι σχεδιαστές μάλλον το παράκαναν με την ανάπτυξη της ιστορίας.
Σίγουρα σε κάνει να θες να δεις αν ο Arthur θα βρει τον αδερφό του, ποιο ήταν “Το πολύ κακό πράγμα”, και όλα αυτά. Αλλά κάπου γίνεται πολύ κουραστικό.
Παράλληλα, η ιστορία του Arthur έχει τη διπλάσια έκταση από των άλλων δύο χαρακτήρων. Είναι ο βασικός χαρακτήρας, σίγουρα. Αλλά και πάλι, υπάρχει ένα εκνευριστικό μοτίβο.
Ο Arthur με τον Ollie προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των πράξεών τους. Άρα, λίγο πολύ ζεις ξανά περίπου το ίδιο σενάριο, αλλά με άλλον χαρακτήρα. Όσο για τη Sally, όλοι την αντιμετωπίζουν ως κατώτερο ον, σε ένα κακογραμμένο σενάριο.
Εμείς, το όλο θέμα με τις ιστορίες των χαρακτήρων το μεταφράζουμε ως βαρεμάρα και βιασύνη. Μάλλον οι συγγραφείς του παιχνιδιού βαρέθηκαν να γράφουν, ή η εταιρεία βιαζόταν να κυκλοφορήσει το παιχνίδι.
Προσπαθήσαμε, όπως και σε κάθε review, να καλύψουμε το παιχνίδι από κάθε πλευρά. Σας δείξαμε τι είναι το We Happy Few, τα θετικά και τα αρνητικά του. Αν μας ρωτάτε, δεν αξίζει τα 60€, έτσι όπως είναι σήμερα. Ίσως τα 30€ να ήταν καλά.
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να του δώσετε μία ευκαιρία, κι αν σας αρέσει, πληρώστε το. Ίσως η εταιρεία αποφασίσει μελλοντικά να προσθέσει κι άλλο δωρεάν περιεχόμενο, εκτός από το sandbox mode.
Όλα τα Παιχνίδια Δωρεάν στα Windows, Για Δοκιμή Πριν την ΑγοράΠολλοί από εμάς, πριν αγοράσουμε ένα PC game, θα θέλαμε να δούμε από πρώτο χέρι αν μας αρέσει ή όχι. Ενώ θα βρούμε περιορισμένα δωρεάν…
Εσάς ποια είναι η γνώμη σας για το We Happy Few;
Εσείς έχετε παίξει το We Happy Few ή σκοπεύετε να το δοκιμάσετε μετά την παρουσίασή μας; Αν έχετε εμπειρία από το παιχνίδι, ποια είναι η γνώμη σας γι' αυτό; Θα χαρούμε να διαβάσουμε την άποψή σας στα σχόλια.