Τα γραφικά δεν είναι το σημαντικότερο στοιχείο ενός παιχνιδιού, αλλά σίγουρα παίζουν τον ρόλο τους. Στο πέρασμα των ετών, οι δημιουργοί παιχνιδιών έχουν καινοτομήσει τόσο σε επίπεδο ποιότητας γραφικών, όσο και σε επίπεδο μηχανικής. Στα περισσότερα ΑΑΑ παιχνίδια σήμερα θα βρούμε εντυπωσιακά γραφικά. Ωστόσο, υπήρξαν μερικά παιχνίδια που άφησαν το στίγμα τους στη βιομηχανία των video games, και όχι τυχαία.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Πώς επιλέξαμε τα παιχνίδια με τα πιο εντυπωσιακά γραφικά
Μιας και οι κονσόλες δεν μπορούν να αναβαθμιστούν, τα παιχνίδια τους έχουν κάποια όρια. Έτσι, ένα παιχνίδι του PS4 δεν μπορούμε να το παίξουμε στο PS2 ακόμη κι αν το επέτρεπε η SONY. Απλά δεν θα μπορούσε να αντεπεξέλθει το hardware.
Παράλληλα, οι κονσόλες έχουν σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για παιχνίδια. Αυτό επιτρέπει στους δημιουργούς να προσφέρουν σχεδόν πάντα τίτλους με εντυπωσιακά γραφικά.
Στους υπολογιστές δεν ισχύει το ίδιο, καθώς οι δημιουργοί παιχνιδιών προσπαθούν να φτάνουν το καλύτερο hardware στα όριά του.
Ο λόγος είναι απλός. Αν φτιάξεις ένα παιχνίδι που η καλύτερη κάρτα γραφικών θα ζοριστεί να το παίξει, τότε το παιχνίδι αυτό θα έχει ανταγωνιστικά γραφικά για αρκετό καιρό ακόμη.
Ένα τέτοιο παράδειγμα δεν ήταν άλλο από το Crysis, που όταν πρωτοβγήκε, σχεδόν κανένας υπολογιστής δεν μπορούσε να το παίξει στη μέγιστη ποιότητα γραφικών. Δεν είναι τυχαίο που έγινε meme.
Όλο αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα των παιχνιδιών. Οι εταιρείες φροντίζουν να καινοτομούν, τόσο στην ποιότητα και τις λεπτομέρειες των γραφικών, όσο και στη μηχανική των παιχνιδιών.
Κάπως έτσι γεννήθηκαν μερικά διαμάντια. Παιχνίδια που τα γραφικά και οι καινοτομίες τους τραβούν την προσοχή δεκαετίες μετά την κυκλοφορία τους.
Σε αυτό το άρθρο συγκεντρώσαμε, και σας παρουσιάζουμε, τα παιχνίδια με τα πιο εντυπωσιακά γραφικά όλων των εποχών.
Myst (1993)
Καθώς κάθε παιχνίδι ξεχωρίζει για διαφορετικούς λόγους, τα έχουμε τοποθετήσει στη λίστα κατά χρονολογική σειρά. Έτσι, ξεκινάμε με το Myst, το οποίο ανάπτυξε η Cyan και κυκλοφόρησε το 1993 η Brøderbund.
Τα ρεαλιστικά γραφικά είναι κάτι που θεωρούμε σχεδόν δεδομένο σε ένα παιχνίδι σήμερα. Παρ’ όλα αυτά, τη δεκαετία του ‘90, και η παραμικρή αίσθηση τρισδιάστατου περιβάλλοντος προκαλούσε εκρήξεις στο μυαλό μας.
Στο Myst βρισκόμαστε σε ένα μυστηριώδες νησί, όπου καλούμαστε να ανακαλύψουμε τα μυστικά του, και να λύσουμε δύσκολους γρίφους.
Τα τρισδιάστατα εντυπωσιακά γραφικά του παιχνιδιού ήταν αρκετά ρεαλιστικά για την εποχή, και καταλάμβαναν τόσο όγκο που κυκλοφόρησε αναγκαστικά σε CD-ROM, την περίοδο που τα περισσότερα προγράμματα και παιχνίδια ήταν ακόμα σε δισκέτες.
Το Myst δεν καινοτόμησε μόνο στον τρόπο διανομής του, αλλά και στη χρήση του QuickTime. Ήταν το πρώτο παιχνίδι που έκανε χρήση του media player της Apple.
Σχεδιάστηκε από μία μικρή ομάδα σε συστήματα Macintosh Quadras, η οποία χρησιμοποίησε αρκετές τεχνικές ώστε να ξεπεράσει τα τεχνικά όρια της εποχής.
Quake (1996)
Μεταφερόμαστε τρία χρόνια αργότερα, και στο πρώτο παιχνίδι Quake. Πρόκειται για μία σειρά παιχνιδιών που έχει περάσει από σαράντα κύματα, και έχει αλλάξει αρκετούς προγραμματιστές και εκδότες.
Το πρώτο Quake κυκλοφόρησε από την GT Interactive το 1996, και δημιουργός του ήταν η id Software.
Σίγουρα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα σημερινά παιχνίδια shooter. Ωστόσο, οι δημιουργοί του κατάφεραν με τις τεχνικές τους τον επαναπροσδιορισμό των τρισδιάστατων πολυγωνικών μοντέλων.
Ο διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού, John Romero, ήθελε να δημιουργήσουν κάτι ανώτερο από το Doom του 1993. Κι όμως τα κατάφερε, φτιάχνοντας μία νέα μηχανή παιχνιδιού πάνω στην οποία έστησε το Quake.
Η νέα αυτή μηχανή καταργεί τους 2.5D χάρτες, τα επίπεδα μοτίβα, και τα συμβατικά sprites. Πλέον βλέπουμε εντυπωσιακά γραφικά τριών διαστάσεων, με πολυγωνικά μοντέλα, που προσφέρουν στον παίκτη μία νέα εμπειρία.
Μετά το Quake του 1996, τα shooter games δεν ήταν ποτέ ξανά τα ίδια.
The Elder Scrolls III: Morrowind (2002)
Το The Elder Scrolls III: Morrowind είναι ο λόγος που πολλοί δεν ενθουσιάστηκαν από το The Elder Scrolls V: Skyrim. Με το Morrowind, η Bethesda ανέβασε τόσο ψηλά τον πήχη που ακόμη και η ίδια δυσκολεύτηκε να τον περάσει.
Το όλο θέμα όμως αρχίζει το 1996 με τον προκάτοχο του Morrowind, το Daggerfall. Ήταν ο πρώτος τίτλος που χρησιμοποίησε 3D πολύγωνα μέσω της μηχανής XnGine.
Ουσιαστικά, έκανε χρήση ενός συστήματος Direct-3D, που υποστήριζε κίνηση με βάση τον σκελετό και 32-bit υφές.
Η ανάπτυξή του διήρκεσε έξι ολόκληρα χρόνια, αλλά το Morrowind άλλαξε, από τεχνικής άποψης, εξ ολοκλήρου τη σειρά και τα action-RPG γενικότερα.
F.E.A.R. (2005)
Το 2005, η εταιρεία που μας έχει προσφέρει τους εκπληκτικούς τίτλους της Μέσης Γης, κυκλοφόρησε το πασίγνωστο F.E.A.R.
Η Monolith κατάφερε να συνδυάσει το επίπεδο δράσης των ταινιών του John Woo, και του τρόμου από το The Ring.
Έχει περάσει πάνω από μία δεκαετία, κι ακόμη τα γραφικά του F.E.A.R. ανταγωνίζονται αυτά σημερινών παιχνιδιών.Όταν κυκλοφόρησε, παρουσίασε ιδιαίτερα μεγάλες απαιτήσεις συστήματος, ειδικά για τα πρότυπα της εποχής.
Το παιχνίδι χρησιμοποιεί ένα μοντέλο φωτισμού με χάρτες φωτός και ακρίβεια pixel. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απίστευτη απόδοση των υφών και του περιβάλλοντος.
Crysis (2007)
Μπορεί το F.E.A.R. να είχε αυξημένες απαιτήσεις συστήματος, αλλά ο βασιλιάς της κατηγορίας “τρέχει ή δεν τρέχει” είναι το Crysis.
Όταν το Crysis κυκλοφόρησε το 2007, χώρισε τους gamers σε δύο κατηγορίας. Στη μία πλευρά υπήρχαν αυτοί που μπορούσαν να παίξουν το παιχνίδι χωρίς κανένα πρόβλημα, ή έστω σχετικά αξιοπρεπώς.
Στην αντίπερα όχθη βρίσκονταν όσοι κρύφτηκαν στη γωνιά τους, κλαίγοντας, γιατί απλά η κάρτα γραφικών τους δεν ήταν αρκετή για να αντέξει το βαρύ κι ασήκωτο Crysis.
Έντεκα χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία του, και το Crysis παραμένει ένα κτήνος που διψάει για το αίμα της GPU μας. Εντάξει, όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό, αλλά σίγουρα παραμένει ένα απαιτητικό παιχνίδι.
Το παιχνίδι χρησιμοποιούσε τον νέο, τότε, DirectX 10, έτρεχε στα 60fps, και χρησιμοποιούσε μία σειρά από ξεχωριστές τεχνικές rendering.
Ακόμη και σήμερα, αρκετοί χρησιμοποιούν το Crysis για να πραγματοποιήσουν τεστ επιδόσεων σε κάρτες γραφικών.
StarCraft II: Wings of Liberty (2010)
Πλέον το StarCraft II: Wings of Liberty αποτελεί ένα κλασικό ανταγωνιστικό παιχνίδι RTS στη σκηνή των esports. Ωστόσο, κάποτε ήταν ένα παιχνίδι που έκανε τις κάρτες γραφικών ανά τον κόσμο να λιώνουν.
Δεν κάνουμε πλάκα, απλά η Blizzard σκέφτηκε ότι είναι καλή ιδέα το παιχνίδι να μην έχει όριο στο framerate. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα κάποιες GPU να υπερθερμαίνονται, και να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.
Η λύση στο πρόβλημα βρέθηκε σύντομα, αλλά το StarCraft II: Wings of Liberty παραμένει ένα καλό μέσο για να ωθήσουμε το σύστημά μας στα όριά του. Απλά πρέπει να προσέχουμε να διατηρούμε τα frames υπό έλεγχο.
L.A. Noire (2011)
Το L.A. Noire κυκλοφόρησε το 2011 από τη Rockstar Games, και είναι εμπνευσμένο από τις κλασικές κινηματογραφικές ταινίες ντετέκτιβ των δεκαετιών του ‘40 και του ‘50.
Στο παιχνίδι αναλαμβάνουμε τον ρόλο του ντετέκτιβ Cole Phelps. Καλούμαστε να λύσουμε υποθέσεις, συγκεντρώνοντας στοιχεία, και όλα αυτά μέσα από μία κάμερα τρίτου προσώπου.
Αυτό που έκανε το L.A. Noire να αξίζει μία θέση στη λίστα είναι τα εντυπωσιακά γραφικά του, και η λεπτομερής κίνηση των προσώπων. Κυριολεκτικά μπορούμε να καταλάβουμε την ανησυχία του άλλου μόνο από τα μάτια.
Παίζοντας το L.A. Noire, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι εκφράσεις των προσώπων των χαρακτήρων στην επίλυση των υποθέσεων.
Arma 3 (2013)
H Bohemia Interactive κυκλοφόρησε το Arma 3 το 2013, αποκλειστικά για Windows. Αργότερα το είδαμε να διανέμεται τόσο για Mac OS X, όσο και για Linux.
Το Arma 3 αποτέλεσε τη βάση για το Day Z mode, το οποίο με τη σειρά έπαιξε μεγάλο ρόλο στη δημιουργία του πλέον δημοφιλούς είδους παιχνιδιών, τα battle royale. Πριν από όλα αυτά, το Arma 3 ήταν ό,τι καλύτερο στα παιχνίδια προσομοίωσης μάχης.
Στις απαρχές του ήταν ένας από τους βασικότερους τίτλους παιχνιδιών για υπολογιστές, κυρίως, εξαιτίας των άψογων physics του, και της τέλειας απόδοσης της Ελλάδας και του Νότιου Ειρηνικού.
Τα εντυπωσιακά γραφικά του Arma 3 δοκιμάζουν ακόμη και σήμερα τις επιδόσεις του συστήματός μας.
Grand Theft Auto V (2013)
Λίγα παιχνίδια έχουν αφήσει το στίγμα τους όσο το Grand Theft Auto V. Ακόμη κι αν αγνοήσουμε τα έξι δισεκατομμύρια που εξασφάλισε στη Rockstar, παραμένει ένα θηρίο που θα στρεσάρει τον υπολογιστή μας.
Η σειρά στο σύνολό της δεν ήταν ποτέ γνωστή για τις υψηλές απαιτήσεις συστήματος. Ωστόσο, με το GTA V τα πράγματα άλλαξαν, καθώς μπορεί να τρέξει στα 200fps.
Αν θέλουμε να παίξουμε το GTA V σε υψηλή ποιότητα, θα χρειαστούμε τουλάχιστον 4GB VRAM, ενώ αν αποφασίσουμε να εκμεταλλευτούμε όλες τις διαθέσιμες ρυθμίσεις, θα πρέπει να διαθέτουμε μία αρκετά ισχυρή κάρτα γραφικών.
Rise of the Tomb Raider (2015)
Το Rise of the Tomb Raider βγήκε στην αγορά το 2015, και διαθέτει ένα ενδιαφέρον σύνολο τεχνικών βελτιώσεων και χαρακτηριστικών.
Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού είναι τόσο καλά σχεδιασμένοι που τα συναισθήματά τους αποδίδονται τέλεια στα πρόσωπά τους.
Τα ρεαλιστικά μαλλιά και μάτια, μαζί με το αληθοφανές δέρμα συμπληρώνουν το σκηνικό. Είναι τόσο καλά σχεδιασμένα που αντιδρούν στο φως, τον αέρα, την υγρασία, ακόμη και την αλλαγή θερμοκρασίας.
Αρκετοί επικεντρώνονται στο ιδιαίτερα χαοτικό πεδίο δράσης του παιχνιδιού. Ωστόσο, όλες αυτές οι λεπτομέρειες αποζημιώνουν στο τέλος τον gamer.
The Witcher 3: Wild Hunt (2015)
Το The Witcher 2: Assassins of Kings αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τις δοκιμές gaming PCs. Τον τίτλο κρατά γερά και ο διάδοχός του, το The Witcher 3: Wild Hunt.
Τρία χρόνια έχουν περάσει από την κυκλοφορία του, και το παιχνίδι μπορεί να δοκιμάσει τα όρια της GPU, της CPU, και της νέας 4K οθόνης μας.
Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να τρέχουμε το παιχνίδι με τις ρυθμίσεις στο τέρμα. Ακόμη και στα χαμηλά του επίπεδα, αποδίδει εντυπωσιακά γραφικά, προσφέροντάς μας μία αξέχαστη εμπειρία.
HITMAN (2016)
Ο τίτλος του 2016 δεν ήταν η απλή επιστροφή του γνωστού Agent 47, αλλά σηματοδότησε την επάνοδο της Δανού δημιουργού, IO Interactive.
Το HITMAN θεωρείται ως ένα από τα πιο απαιτητικά παιχνίδια, όμως κάτι τέτοιο δεν αποτελεί κανόνα.
Αν τρέξουμε το παιχνίδι με φυσιολογικές ρυθμίσεις, δεν πρόκειται να δούμε την GPU μας να τα βρίσκει σκούρα.
Ωστόσο, αν διαθέτουμε έναν αξιόλογο επεξεργαστή, μία κάρτα γραφικών που τα καταφέρνει στα δύσκολα, και κάνουμε χρήση του DirectX 12, τότε θα δούμε απίστευτες λεπτομέρειες.
Σίγουρα θα απολαύσουμε τις σφαίρες που διαλύονται στο πάτωμα, και το παιχνίδισμα του φωτός στη γυαλιστερή καράφλα του πράκτορα 47 θα μας μαγέψει. Επίσης, η ομαλή κίνηση που θα μας προσφέρουν τα 60fps δεν περιγράφεται.
Far Cry 5 (2018)
Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2018. Κάπου εδώ κάποιος αναρωτιέται: “Πώς ένα παιχνίδι του σήμερα βρίσκεται στη λίστα των παιχνιδιών με τα πιο εντυπωσιακά γραφικά όλων των εποχών;”.
Όπως είδαμε μέχρι τώρα, τα παιχνίδια της λίστας καινοτομούν, με τον άλφα ή τον βήτα τρόπο. Παράλληλα, όλα τους έχουν όντως εντυπωσιακά γραφικά, άλλα για την εποχή τους, κι άλλα διαχρονικά.
Παρ’ όλα αυτά, το Far Cry 5 δεν έχει μόνο πολύ καλά γραφικά, αλλά και απίστευτες λεπτομέρειες.
Παίζοντας τον τελευταίο τίτλο της σειράς θα περπατήσουμε σε βουνοκορφές, και θα περάσουμε ποτάμια που τα νερά τους κουνά ο άνεμος. Επίσης, θα δούμε απέραντες εκτάσεις με καλλιέργειες και εγκαταλελειμμένα αγροκτήματα.
Όλες αυτές οι λεπτομέρειες είναι που έβαλαν το Far Cry 5 στη λίστα αυτή. Παράλληλα, έκαναν αρκετούς να θεωρούν ότι η Ubisoft επένδυσε πολλά στο να κάνει το παιχνίδι όμορφο, ξεχνώντας ότι πρέπει να είναι και διασκεδαστικό.
Αν είμαστε νέοι στον χώρο του gaming, καλό είναι να ρίξουμε μία ματιά στους σχετικούς οδηγούς του PCsteps.
Τι Σημαίνουν οι Ρυθμίσεις Γραφικών για την Ποιότητα στα ΠαιχνίδιαΑν ανοίξατε ποτέ τις ρυθμίσεις γραφικών ενός σύγχρονου παιχνιδιού, πιθανόν να διαπιστώσατε ότι δεν γνωρίζετε τι σημαίνουν οι περισσότερες από αυτές. Στον σημερινό οδηγό θα…
Τα Καλύτερα Παιχνίδια Για Να Ξεκινήσει Ένας Νέος GamerΑν είμαστε gamers εδώ και χρόνια, σε κάθε νέο παιχνίδι μπορούμε να μάθουμε άμεσα το χειρισμό και τους μηχανισμούς του, και είναι θέμα χρόνου να…
Ποιο παιχνίδι πιστεύετε ότι έχει τα πιο εντυπωσιακά γραφικά;
Υπάρχει κάποιο παιχνίδι που δεν είδατε στη λίστα μας, και πιστεύετε ότι του αξίζει μία θέση σε αυτή; Έχετε αφιερώσει πραγματικά εργατοώρες παίζοντας κάποιο από τα παιχνίδια που αναφέραμε; Μοιραστείτε τις απόψεις και τις εμπειρίες σας στα σχόλια.