Home » Software » Παιχνίδια » 7 Αντιγραφές Παιχνιδιών που Ξεπέρασαν τα Πρωτότυπα

7 Αντιγραφές Παιχνιδιών που Ξεπέρασαν τα Πρωτότυπα

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Ο Σεφέρης είπε ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη. Εμείς θα προσθέσουμε ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση ούτε στο gaming. Σίγουρα όλα τα παιχνίδια έχουν τις επιρροές τους και δανείζονται στοιχεία. Όμως σε ορισμένες περιπτώσεις, η αντιγραφή είναι ξεκάθαρη. Στην παρακάτω λίστα θα δούμε αντιγραφές παιχνιδιών, που κατέληξαν απροσδόκητα να είναι καλύτερες από τα πρωτότυπα παιχνίδια.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Angry birds

Ένα από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια στην ιστορία του mobile gaming, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία αντιγραφή. Το Angry Birds “έκλεψε” την ιδέα και το gameplay από το Crush the Castle.

Το Crush the Castle είναι ένα mobile παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2009. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να καταστρέψουμε διάφορα κάστρα, χρησιμοποιώντας έναν καταπέλτη. Επίσης, το παιχνίδι έδινε τη δυνατότητα στους παίκτες να σχεδιάσουν τα δικά τους κάστρα.

Περίπου μισό χρόνο μετά την κυκλοφορία του Crush the Castle, η Rovio Entertainment θα κυκλοφορήσει την πρώτη έκδοση του Angry Birds. Αν και το gameplay των δύο παιχνιδιών είναι ακριβώς το ίδιο, το Angry Birds προσέλκυσε περισσότερους χρήστες.

Τα πιο έντονα χρώματα, ο “φρέσκος” σχεδιασμός, και ο κάπως κωμικός χαρακτήρας του Angry Birds, βοήθησαν στο να αγαπηθεί από τους gamers. Από το 2009 μέχρι σήμερα, το Angry Birds κατάφερε να θεωρείται η πιο επιτυχημένη mobile εφαρμογή όλων των εποχών.

Έχει άλλωστε δεκάδες spin-offs, δύο ταινίες, και τρία δισεκατομμύρια downloads. Όχι κι άσχημα για μία αντιγραφή.

Minecraft

Μετά την επιτυχία του Minecraft, υπήρξαν πολλά studios που προσπάθησαν να σχεδιάσουν παρόμοια παιχνίδια. Όμως το ίδιο το Minecraft ανήκει κι αυτό στη λίστα με τις αντιγραφές παιχνιδιών.

Ο δημοφιλής sandbox τίτλος αποτελεί στην ουσία έναν κλώνο του Infiniminer. To Infiniminer κυκλοφόρησε το 2009, δύο χρόνια πριν την κυκλοφορία του Minecraft.

Το Infiniminer, όπως και το Minecraft, είναι ένα sandbox/building παιχνίδι. Αρχικά, σχεδιάστηκε ως ένα competitive team-based παιχνίδι, όπου ο στόχος ήταν να βρούμε πολύτιμα μέταλλα. Επιστρέφοντας τα μέταλλα αυτά στη βάση μας, κερδίζαμε πόντους για την ομάδα μας.

Οι παίκτες όμως βρήκαν πιο διασκεδαστικό το building κομμάτι του παιχνιδιού, και επικεντρώθηκαν σε αυτό. Από εκεί προέκυψε και η ιδέα του Minecraft.

Το developing του Infiniminer εγκαταλείφθηκε μόλις δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του. Κάποια bug στον κώδικα επέτρεψαν σε “hackers” να κάνουν παράνομες τροποποιήσεις στο παιχνίδι.

Mrs.Pac-Man

Όλοι γνωρίζουμε το Pac-Man, ένα από τα πιo δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών. Tο Mrs.Pac-Man είναι στην ουσία ένα sequel του Pac-Man, όμως μπορεί να θεωρηθεί αντιγραφή, καθώς τα δύο παιχνίδια έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους.

Το Mrs.Pac-Man περιείχε μικρές αλλαγές στο gameplay, και φυσικά ο γνωστός μας κίτρινος φίλος, ήταν πλέον γένους θηλυκού. Τα φαντάσματα δεν ακολουθούσαν μία συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά οι κινήσεις τους ήταν τυχαίες. Επίσης, κάποιες καινούριες πίστες ήταν διαθέσιμες.

Γενικότερα, οι αλλαγές στον σχεδιασμό και στο gameplay του Mrs.Pac-Man, αν και μικρές, βοήθησαν ώστε το παιχνίδι να είναι πιο προσιτό στον μέσο παίκτη.

Κατάφερε μάλιστα να πουλήσει 115.000 “καμπίνες” και να ανακηρυχθεί ως ο πιο επιτυχημένος arcade τίτλος του 1981.

FarmVille: όταν οι αντιγραφές παιχνιδιών είναι άλλη μια μέρα στη δουλειά

Η Zynga είναι γνωστή για δύο πράγματα: τα πολύ εθιστικά browser games και τις χωρίς ντροπή αντιγραφές παιχνιδιών.

Αν αρχίσουμε να μιλάμε για τα παιχνίδια που αντέγραψε η Zynga, θα χρειαστούμε μερικά άρθρα ακόμα. Το Dream Heights αντέγραψε το Tiny Tower, το Mafia Wars αντέγραψε το Mob Wars, το Cafe World αντέγραψε το Restaurant City, και πολλά άλλα.

Αντιγραφές Παιχνιδιών που ήταν Καλύτερες από το Πρωτότυπο

Στις αρχές του 2009, μια σχετικά άγνωστη εταιρεία με την επωνυμία Slashkey δημιούργησε το Farm Town. Το Farm Town είναι ένα Facebook game, στο οποίο δημιουργούμε και διαχειριζόμαστε τη δική μας φάρμα.

Όσο ανεβαίνουμε levels, μπορούμε να προσθέσουμε περισσότερα φυτά, ζώα, και να αναβαθμίσουμε τη φάρμα μας. Σας θυμίζει κάτι?

Το Farm Town έγινε γνωστό από στόμα σε στόμα και ενθουσίαζε όσους το δοκίμαζαν. Και κάπου εκεί ήρθε η Zynga, και έφτιαξε στην κυριολεξία το ίδιο παιχνίδι, ονομάζοντάς το FarmVille.

Τα δύο παιχνίδια έχουν ελάχιστες διαφορές και ακριβώς το ίδιο gameplay. Ενώ το Farm Town κυκλοφόρησε πρώτο, το παιχνίδι της Zynga απαριθμεί μερικά εκατομμύρια χρήστες παραπάνω.

Η Zynga ήταν ήδη γνωστή από προηγούμενα Facebook games, εκμεταλλεύτηκε το μέγεθός της, και κατάφερε να κερδίσει τη “μάχη” των farming simulators. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, το FarmVille καθιερώθηκε στους χρήστες του Facebook.

Guitar Hero

Το 2005, το Guitar Hero έδωσε τη δυνατότητα στους απανταχού gamers να νιώσουν σαν rockstars. Δεν απαιτούσε ταλέντο ούτε εξάσκηση, αλλά μόνο μία κονσόλα και μία πλαστική κιθάρα.

Η ιδέα ήταν σχετικά απλή και ιδιαίτερα έξυπνη. Όμως γιατί δεν το είχε σκεφτεί κάποιος νωρίτερα? Στην πραγματικότητα, η Konami είχε σκεφτεί την ιδέα και την είχε πραγματοποιήσει έξι χρόνια πριν.

Το GuitarFreaks κυκλοφόρησε το 1999, και είναι το παιχνίδι από το οποίο το Guitar Hero “έκλεψε” την ιδέα. To gameplay είναι ακριβώς το ίδιο, από τον χειρισμό μέχρι το controller.

Με την κυκλοφορία της έκδοσης του GuitarFreaks για το PlayStation στην Αμερική, η Konami ανέθεσε στην εταιρία Red Octane την κατασκευή των χειριστηρίων του παιχνιδιού. Η Red Octane όμως αποφάσισε να σχεδιάσει το δικό της μουσικό παιχνίδι.

Πήρε την κιθάρα του GuitarFreaks, πρόσθεσε δύο επιπλέον κουμπιά, άλλαξε τη φορά που κινούνται οι νότες, και μας παρουσίασε το Guitar Hero. Βέβαια, αυτό που έκανε το Guitar Hero τόσο δημοφιλή είναι η επιλογή των τραγουδιών.

Το GuitarFreaks δεν είχε τα δικαιώματα rock ή metal τραγουδιών, και χρησιμοποιούσε άγνωστα generic τραγούδια. Αντίθετα, το Guitar Hero εξασφάλισε τα δικαιώματα τραγουδιών, όπως τα Smoke on the Water, Ace of Spades, κτλ.

Killer Instinct

Το Killer Instinct πάτησε στην επιτυχία του Mortal Kombat και στο hype της εποχής για τα fighting games. Τα fatalities μετονομάστηκαν σε “no mercy moves”, οι Scorpion και Sub-Zero σε Cinder και Glacius, μέχρι και η μουσική ήταν παρόμοια.

Το Killer Instinct όμως έφερε και κάποια δικά του στοιχεία. Αυτόματα combos και ultra combos που αποτελούν συνδυασμό μέχρι και 80 χτυπημάτων, combo breaker κινήσεις, κτλ.

Επίσης, το πιο competitive gameplay έκανε τη διαφορά από τα button smashing παιχνίδια της εποχής.

Όσοι έχουν παίξει και τα δύο παιχνίδια, δεν μπορούν παρά να παρατηρήσουν τις ξεκάθαρες ομοιότητες. Βέβαια σε αυτήν τη περίπτωση, δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό. Και τα δύο παιχνίδια γνώρισαν επιτυχία και έχουν τους δικούς τους fans.

Τον χαρακτηρισμό του καλύτερου παιχνιδιού τον παίρνει το Killer Instinct, λόγω καλύτερου gameplay του, και των συνεχών προσπαθειών για ένα πιο balanced παιχνίδι.

Θα δώσουμε στο Mortal Kombat ότι είναι πιο διασκεδαστικό στο single player, όμως το Killer Instinct κερδίζει κατά κράτος σε όλα τα υπόλοιπα.

South Park: The Stick of Truth

Οι δημιουργοί του South Park, Matt και Trey, σίγουρα δεν στερούνται δημιουργικότητας και ταλέντου. Όμως ακόμα και αυτοί κατέφυγαν στη μέθοδο της αντιγραφής παιχνιδιών, όταν σχεδίαζαν το The Stick of Truth.

Το The Stick of Truth, καθώς και το The Fractured but Whole, έχουν δανειστεί όλη την φιλοσοφία του παιχνιδιού και το gameplay από το γνωστό Paper Mario. Turn-based μάχες, παζλ, και mini-quests αποτελούν κοινό παρονομαστή και στα δύο παιχνίδια.

Γεμάτο ατελείωτα references και με το γνωστό χιούμορ του South Park, το The Stick of Truth κερδίζει τη μάχη με το Paper Mario, ακόμα και αν υστερεί σε κάποια πράγματα.

Σίγουρα τα puzzle δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία. Επιπλέον, εν έτει 2014 που κυκλοφόρησε το παιχνίδι, τα turn-based RPG φαίνονται λίγο “παλιακά”.

Όπως λέει και το Cartman στο παιχνίδι: “It's like olden times. You have to wait your turn. I know it’s lame but that’s how we do it.”

Όμως το The Stick of Truth είναι ένα από τα πιο διασκεδαστικά παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει. Ναι, αν δεν ήταν South Park “themed”, πολύ πιθανόν να περνούσε αδιάφορο.

Παρ’ όλα αυτά, είναι από τα ελάχιστα παιχνίδια που θα σε κάνουν να γελάσεις δυνατά, αν σου αρέσει έστω και λίγο το South Park.

Εσείς πώς βλέπετε τις αντιγραφές παιχνιδιών?

Πιστεύετε ότι υπάρχουν και άλλες αντιγραφές παιχνιδιών, που ήταν καλύτερες από το πρωτότυπο παιχνίδι? Γράψτε μας στα σχόλια την άποψή σας.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

featured sale alert akis 23 ΔΕΚ_x4αα
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#358 - Κλείδωμα Εφαρμογών Android, Επαναφορά Πλήρους Ημερομηνίας Windows 11, Spotify Create
QuickSteps
GamingSteps#20241221 - Νεότερα Για Τη Ciri Στο The Witcher 4, Κόσμοι Από Αναμνήσεις Παικτών Στο Proxi, Steam Replay 2024
GamingSteps