Η δωρεάν δημιουργία e-shop είναι ο ευκολότερος και οικονομικότερος τρόπος για να αποκτήσουμε το δικό μας κατάστημα, γλιτώνοντας το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος του μηνιαίου ενοικίου και τα άλλα έξοδα ενός φυσικού καταστήματος. Αρκεί να επιλέξουμε τη σωστή πλατφόρμα που διαθέτει εύκολο περιβάλλον στη γλώσσα μας. Στον οδηγό θα δούμε βήμα προς βήμα τη διαδικασία για την κατασκευή e-shop δωρεάν, ακόμη και αν δεν έχουμε καμία εμπειρία στη δημιουργία ιστοσελίδων.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Τι ισχύει με τη δημιουργία e-shop και τις φορολογικές υποχρεώσεις
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε εξαρχής για την δημιουργία e-shop είναι πως πρόκειται για μία εμπορική επιχείρηση όπως οποιαδήποτε άλλη.
Ως εκ τούτου, ένα e-shop εξακολουθεί να έχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις όσον αφορά την τήρηση βιβλίων, την έκδοση τιμολογίων, την απόδοση ΦΠΑ, και την ασφάλιση, μεταξύ άλλων. Ακριβώς όπως θα είχε και ένα φυσικό κατάστημα.
Καθώς δεν είμαστε δικηγόροι ή λογιστές/φοροτεχνικοί, δεν μπορούμε να παρέχουμε καθοδήγηση ούτε συμβουλές σχετικά με τις νομικές διαδικασίες που απαιτούνται και τις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις που απορρέουν.
Προτείνουμε λοιπόν να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό να σας καθοδηγήσει πριν ξεκινήσετε την δωρεάν δημιουργία e-shop και την εμπορική διάθεση προϊόντων ή υπηρεσιών.
Μπορείτε επίσης να ρωτήσετε και τη Δ.Ο.Υ. στην οποία υπάγεστε για σχετικές πληροφορίες, για να μην βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Πώς να φτιάξω e-shop δωρεάν με τη Webnode
Την πλατφόρμα της Webnode την έχουμε χρησιμοποιήσει και σε άλλους σχετικούς οδηγούς, όπως στη δημιουργία blog.
Πρόκειται για μία πλατφόρμα ισχυρή και ταυτόχρονα πολύ απλή στη χρήση. Είναι εύχρηστη ακόμη και για κάποιον που δεν έχει την παραμικρή εμπειρία όσον αφορά τη δημιουργία ιστοσελίδων, καθώς διαθέτει πολύ φιλικό εξελληνισμένο περιβάλλον.
Έτσι, για να ξεκινήσουμε την δωρεάν δημιουργία e-shop με τη Webnode, αρκεί να πατήσουμε εδώ.
Αν για οποιοδήποτε λόγο η σελίδα δεν μας εμφανίζεται στα ελληνικά, πηγαίνουμε στο κάτω δεξιά μέρος της σελίδας, κάνουμε κλικ στο “Show All”, και στη συνέχεια επιλέγουμε τη γλώσσα μας.
Για την δωρεάν εγγραφή θα χρειαστεί αρχικά να γράψουμε το όνομα που θέλουμε για το e-shop μας. Για παράδειγμα, το όνομα της εταιρείας μας ή ακόμη και το δικό μας όνομα.
Να σημειώσουμε ότι έχουμε τη δυνατότητα να το αλλάξουμε το συγκεκριμένο όνομα αφού έχουμε ξεκινήσει τη δημιουργία e-shop, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Κατόπιν, μπορούμε να εγγραφούμε μέσω Facebook ή Google. Ειδάλλως, θα χρειαστεί να γράψουμε μία έγκυρη διεύθυνση email και έναν ισχυρό κωδικό.
Το όνομα που θα βάλουμε είναι και η αρχική διεύθυνση που θα έχει το ηλεκτρονικό κατάστημα, της μορφής onoma.webnode.gr.
Στο παράδειγμα, το όνομα “Το e-shop μου” έγινε η διεύθυνση “to-e-shop-moy4.webnode.gr”, προφανώς γιατί το σκέτο “to-e-shop-moy” είχε ήδη χρησιμοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση, δεν μας απασχολεί αυτή τη στιγμή το όνομα.
Έτσι και αλλιώς, κάθε πραγματικό e-shop πρέπει να έχει ένα αγορασμένο όνομα χώρου, και όχι μια διεύθυνση του τύπου .blogspot.com, .wordpress.com ή .webnode.com, που φαίνεται και είναι ερασιτεχνική.
Παρακάτω στον οδηγό θα δούμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα αγορασμένο όνομα χώρου στο νέο μας e-shop.
Τα πρώτα βήματα για την δωρεάν δημιουργία e-shop
Ξεκινώντας, η Webnode μας δίνει δύο επιλογές, όπου επιλέγουμε το “E-shop”.
Στο επόμενο βήμα η Webnode θα μας ζητήσει να επιλέξουμε το υπόδειγμα (template) με το οποίο θα ντύσουμε τη νέα μας ιστοσελίδα. Αφορά τη γενικότερη εμφάνιση του e-shop μας.
Οι γραφίστες της πλατφόρμας έχουν δημιουργήσει πολλά τέτοια πρότυπα για κατασκευή e-shop. Σίγουρα κάποιο από αυτά θα ταιριάζει στην αισθητική μας.
Πριν επιλέξουμε κάποιο από αυτά, μπορούμε να πατήσουμε στο “Δες”, έτσι ώστε να πάρουμε μία πρώτη εικόνα για το πώς θα είναι η εμφάνιση του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.
Μπορούμε να αλλάξουμε υπόδειγμα ανά πάσα στιγμή, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Δεν θα χάσουμε τίποτε από τα κείμενα, τις φωτογραφίες, και τα προϊόντα που έχουμε ανεβάσει.
Τέλος, προαιρετικά βάζουμε τα στοιχεία επικοινωνίας μας. Δεν είναι ανάγκη να συμπληρώσουμε όλα τα πεδία. Όταν είμαστε έτοιμοι, κάνουμε κλικ στο “Κλείσιμο & Δημιουργία”.
Περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα…
…και η δωρεάν δημιουργία e-shop έχει ολοκληρωθεί σε ένα πρώτο βασικό επίπεδο.
Βασικές ρυθμίσεις e-shop
Πριν αρχίσουμε την βασική κατασκευή e-shop – να ανεβάζουμε κείμενα και εικόνες για τα προϊόντα – καλή ιδέα είναι να κάνουμε πρώτα κάποιες γενικές ρυθμίσεις.
Πηγαίνουμε λοιπόν στην πάνω δεξιά γωνία της σελίδας και επιλέγουμε το “Ρυθμίσεις”. Στη σελίδα που θα οδηγηθούμε, στη στήλη δεξιά επιλέγουμε “Online κατάστημα”.
Από εδώ θα ρυθμίσουμε σημαντικά στοιχεία που θα χρειαστούμε και στη μετέπειτα δημιουργία e-shop. Για παράδειγμα, οι μέθοδοι πληρωμής, το ΦΠΑ, και το περιεχόμενο των email που θα στέλνει το κατάστημα.
Έτσι, στις γενικές ρυθμίσεις πατάμε στην επεξεργασία…
…και επιλέγουμε το νόμισμα και το αν έχουμε υποχρέωση ΦΠΑ ή όχι. Πιθανώς συγκεκριμένες υπηρεσίες να εξαιρούνται από την υποχρέωση ΦΠΑ. Αν δεν γνωρίζετε για τη δική σας δραστηριότητα, ρωτήστε τη Δ.Ο.Υ. στην οποία υπάγεστε.
Μπορούμε προαιρετικά να ορίσουμε ένα διαφορετικό email για να μας έρχονται οι ειδοποιήσεις του συστήματος για τις παραγγελίες.
Μέθοδοι αποστολής
Στην ενότητα αυτή θα εισάγουμε όλους τους τρόπους από τους οποίους μπορούν οι πελάτες μας παραλάβουν τα προϊόντα μας, και το κόστος για την κάθε μέθοδο.
Οι προεπιλεγμένες μέθοδοι είναι κανονική αποστολή, η παραλαβή από το κατάστημα, και η πολυεθνική εταιρεία courier DHL.
Όπως είναι αυτονόητο, το τι θα επιλέξουμε κατά τη δωρεάν δημιουργία e-shop δεν δημιουργεί αυτόματα εμπορική σχέση με συγκεκριμένα courier.
Ειδικά για επιλογές όπως η αποστολή με αντικαταβολή, θα πρέπει να κάνουμε τη δική μας συνεννόηση με την εκάστοτε μεταφορική.
Όπως και νά ‘χει, μέχρι να ανοίξουμε το e-shop στο ευρύ κοινό, μπορούμε να τροποποιήσουμε όπως θέλουμε τις μεθόδους αποστολής. Διαγράφουμε όποιες δεν μας αφορούν τσεκάροντας το αντίστοιχο κουτάκι και πατώντας “Διαγραφή”…
…και στη συνέχεια να κάνουμε κλικ στο κουμπί “Νέα μέθοδος αποστολής”…
…για να βάλουμε την υπηρεσία της επιλογής μας, καθώς και την όποια επιβάρυνση στην τιμή.
Για τη δυνατότητα του εντοπισμού παραγγελίας, εφόσον την υποστηρίζει το courier που χρησιμοποιούμε, θα πρέπει να ρωτήσουμε τους υπεύθυνους του courier για το κατάλληλο URL.
Μέθοδοι πληρωμής
Στη δωρεάν δημιουργία e-shop μέσω της Webnode έχουμε σαν προεπιλεγμένες μεθόδους πληρωμής την αντικαταβολή, και οποιαδήποτε πιστωτική/χρεωστική μέσω του PayPal.
Να σημειώσουμε πως οι πελάτες μας δεν χρειάζεται να έχουν λογαριασμό στο PayPal. Μπορούν να πληρώσουν απευθείας με την πιστωτική/χρεωστική τους κάρτα, με το PayPal να κάνει την επεξεργασία.
Για να ενεργοποιηθεί, θα πρέπει να βάλουμε το email του λογαριασμού PayPal στο αντίστοιχο πεδίο, καθώς επίσης και να έχουμε κάνει κάποιες ρυθμίσεις στον λογαριασμό μας, οδηγίες για τις οποίες θα βρούμε εδώ.
Πατώντας στη “Νέα μέθοδο πληρωμής”, μπορούμε επίσης να προσθέσουμε και άλλες μεθόδους, όπως π.χ η Τραπεζική μεταφορά.
Πάντως, για το PayPal είναι καλή ιδέα να αλλάξουμε το όνομα της περιγραφής στην μέθοδο πληρωμής, όπως παρατηρούμε στην κάτωθι εικόνα. Έτσι, θα καταλάβουν οι πελάτες μας πως δεν χρειάζεται να έχουν λογαριασμό για να πληρώσουν.
Για τις προμήθειες που κρατάει το PayPal σε κάθε συναλλαγή, κάνουμε κλικ εδώ.
Από το PayPal μπορούμε να μεταφέρουμε τα χρήματά μας σε οποιοδήποτε τραπεζικό λογαριασμό, χωρίς χρέωση από το ίδιο το PayPal. Πιθανώς όμως να έχουμε μία μικρή χρέωση ανά μεταφορά από την τράπεζά μας.
Τιμές Φ.Π.Α.
Σε αυτή την ενότητα εισάγουμε τις διάφορες επιλογές για το Φ.Π.Α, αν έχουμε προϊόντα που χρεώνονται με διαφορετικούς συντελεστές.
Μηνύματα email – feed προϊόντων
Σημαντικό κομμάτι στη δημιουργία e-shop είναι η επικοινωνία με τους πελάτες.
Το σύστημα έχει μία σειρά έτοιμα email, που καλύπτουν όλη την αλυσίδα της παραγγελιοληψίας. Κάνοντας κλικ σε οποιοδήποτε από αυτά, μπορούμε να αλλάξουμε το κείμενο όπως θέλουμε.
Με τα feed προϊόντων έχουμε αυτόματη σύγκριση τιμών που μας βοηθούν να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες στο κατάστημά μας. Επιλέγουμε πού θέλουμε να προωθήσουμε τα προϊόντα μας και ανεβάζουμε το έτοιμο feed προϊόντων στον λογαριασμό μας.
Πρέπει να αναφέρουμε ότι οι υπηρεσίες σε αυτή την ενότητα απαιτούν κάποιο από τα δύο premium πακέτα της πλατφόρμας για να μπορέσουμε να τις επεξεργαστούμε.
Παρακάτω στον οδηγό θα δούμε αναλυτικά τι μας παρέχουν τα premium πακέτα της Webnode όσον αφορά την κατασκευή e-shop, όπως δωρεάν domain, συνεχή υποστήριξη, backup και ανάκτηση, και πολλά άλλα.
Bandwidth και χωρητικότητα
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι το e-shop μας έχει ένα επιτρεπτό όριο χωρητικότητας που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε, αναρτώντας το περιεχόμενό του. Αυτή η χωρητικότητα αφορά κυρίως τις φωτογραφίες των προϊόντων, ή άλλα σχετικά αρχεία.
Στη δωρεάν έκδοση της Webnode, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έως 100MB. Με τις premium υπηρεσίες μπορούμε να έχουμε έως και 5GB αποθηκευτικού χώρου.
Το bandwidth αφορά το σύνολο των δεδομένων (κείμενα, εικόνες, κ.λ.π) που μεταφέρονται από τους διακομιστές της Webnode στη συσκευή ενός επισκέπτη της ιστοσελίδας μας. Το bandwidth και ο αποθηκευτικός χώρος σχετίζονται μεταξύ τους.
Έτσι, καλό είναι θυμόμαστε πως όσο περισσότερα περιεχόμενα προστίθενται στην ιστοσελίδα, τόσο περισσότερο bandwidth καταναλώνεται, κάτι που ισχύει κυρίως για φωτογραφίες ή background βίντεο που λαμβάνονται από τους διακομιστές της Webnode.
Με αυτή την ενότητα τελειώνουν οι σημαντικές ρυθμίσεις και όσα πρέπει να γνωρίζουμε πριν προχωρήσουμε στην κύρια κατασκευή e-shop.
Το περιβάλλον διαχειριστή στη δωρεάν δημιουργία e-shop
Η κεντρική σελίδα είναι στην ουσία και το περιβάλλον του διαχειριστή. Από εδώ μπορούμε να κάνουμε όποιες αλλαγές θέλουμε στη σελίδα μας.
Τα βασικότερα εργαλεία μας είναι η οριζόντια μπάρα στο πάνω μέρος της σελίδας (Αναίρεση ενέργειας, Προϊόντα, Σελίδες, Ρυθμίσεις, και Δημοσίευση), το γρανάζι στα δεξιά, και ο επεξεργαστής κειμένου της πλατφόρμας.
Περιέχουν όλες τις πιθανές λειτουργίες για την κατασκευή e-shop, ομαδοποιημένες σε βασικές ενότητες.
Επιπλέον, το “+” που παρατηρούμε στην κάτωθι εικόνα. Εμφανίζεται αυτόματα όταν σύρουμε το ποντίκι στα κάτω όρια της κεντρικής ενότητας των σελίδων και υποσελίδων του e-shop.
Αφορά περισσότερο τις πληροφορίες που πρέπει να ορίσουμε για το περιεχόμενο του καταστήματός μας, όπως τιμές, είδη προϊόντων, υπηρεσίες που παρέχουμε, εγγραφή στο newsletter, παραγγελίες, και άλλα.
Ας δούμε λοιπόν εν τάχει αυτά τα ενσωματωμένα εργαλεία για κατασκευή e-shop που μας παρέχει η Webnode, και στη συνέχεια θα τα αναλύσουμε.
Προϊόντα
Σε αυτή την ενότητα μπορούμε να διαχειριζόμαστε τα προϊόντα μας. Μπορούμε να προσθέσουμε νέα είδη, καθώς και να επεξεργαζόμαστε ή να διαγράφουμε τα καταχωρημένα προϊόντα και τις κατηγορίες τους.
Σελίδες
Οι λειτουργίες σε αυτή την ενότητα μας επιτρέπουν να διαχειριστούμε τις μεμονωμένες σελίδες που αποτελούν το e-shop μας (Αρχική σελίδα, Σχετικά με εμάς, Επικοινωνία, κλπ).
Επίσης, σύροντας με το ποντίκι μία σελίδα επάνω ή κάτω στη λίστα, μπορούμε να αλλάξουμε τη σειρά τους…
…καθώς και να δημιουργήσουμε υποσελίδες αλλά και νέες κατηγορίες με δικό τους επιμέρους template, όπως παρατηρούμε στις εικόνες.
Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να διαγράψουμε όποιες σελίδες δεν μας κάνουν, πατώντας απλά στη διαγραφή σελίδας.
Αν υπάρχει κάποια σελίδα που δεν θέλουμε να εμφανίζεται στο μενού του e-shop μας, μπορούμε να την αποκρύψουμε. Η σελίδα θα εξακολουθεί να είναι προσβάσιμη σε εμάς, ωστόσο οι επισκέπτες δε θα τη βλέπουν στο μενού.
Επιλέγουμε τη σελίδα που δεν θέλουμε να αποκρύψουμε και κάνουμε κλικ στην “Εμφάνιση σελίδας στο μενού” έτσι ώστε να γίνει γκρι η επιλογή. Αν είναι μπλε, η σελίδα θα συνεχίσει να εμφανίζεται στο μενού.
Ρυθμίσεις
Αυτή την ενότητα την έχουμε αναλύσει ήδη προηγουμένως, καθώς ήταν απαραίτητο να κάνουμε πρώτα τις βασικές ρυθμίσεις για να ξεκινήσουμε στη δωρεάν δημιουργία e-shop.
Θυμίζουμε ότι από εδώ μπορούμε ανά πάσα στιγμή να ανανεώσουμε τα στοιχεία μας, να διαχειριστούμε τις μεθόδους αποστολής και πληρωμής, και να διαχειριστούμε άλλες λειτουργίες του e-shop μας όπως τα domain names, τις διευθύνσεις email, κ.λ.π.
Δημοσίευση
Κάθε φορά που κάνουμε αλλαγές στο e-shop μας, θα πρέπει να τις δημοσιεύουμε, κάνοντας κλικ σε αυτό το κουμπί. Με αυτόν τον τρόπο, οι τελευταίες αλλαγές θα είναι ορατές στους πελάτες μας.
Την ώρα που κάνουμε τα πρώτα βήματα στη δωρεάν δημιουργία e-shop, το κουμπί της δημοσίευσης λειτουργεί ως αποθήκευση των όσων διαμορφώνουμε εκείνη την ώρα.
Έτσι, καθώς βρισκόμαστε ακόμη στην κατασκευή e-shop, απλά πατάμε στη “Δημοσίευση”, έτσι ώστε να αποθηκευτούν οι αλλαγές που κάνουμε εκείνη την ώρα.
Σε αυτό το σημείο θα λάβουμε ειδοποίηση ότι απαιτείται η αγορά του premium πακέτου, για να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο e-shop και να προχωρήσουν σε αγορές οι επισκέπτες μας.
Έτσι και αλλιώς, όσο προχωράμε σταδιακά στην κατασκευή e-shop, δεν έχουμε καταχωρημένο κάποιο domain, έτσι ώστε να εμφανιστούν οι αλλαγές μας σε κοινή θέα. Θα αναφέρουμε την κρισιμότητα της σύνδεσης του e-shop με όνομα domain στο τέλος.
Κατόπιν, θα βλέπουμε το διαμορφωμένο κατάστημα μας με όλα του τα χαρακτηριστικά που του προσθέσαμε στο σύνδεσμο που μας δίνει η πλατφόρμα.
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι αυτός ο σύνδεσμος είναι πολύ χρήσιμος, καθώς αν πατήσουμε σε αυτόν μπορούμε να κάνουμε προεπισκόπηση για να βλέπουμε πώς ακριβώς θα εμφανίζεται το e-shop μας στους επισκέπτες.
Τέλος, αν θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, μπορούμε να χρησιμοποιούμε το κουμπί που μας αναιρεί τις τελευταίες αλλαγές και το αντίστροφο, που κάναμε στη σελίδα μας, πατώντας στη σχετική ένδειξη πάνω αριστερά.
Σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες ενδείξεις στα βασικά εργαλεία έχουν αναδυόμενη περιγραφή στα ελληνικά, και είναι εύκολο να δοκιμάσουμε τι ακριβώς κάνουν, οπότε δεν θα τις αναλύσουμε περισσότερο.
Η δωρεάν δημιουργία e-shop αναλυτικά
Αφού έχουμε εξοικειωθεί λίγο με τα βασικά εργαλεία – ενότητες που μας παρέχει η πλατφόρμα για την κατασκευή e-shop, μπορούμε να προχωρήσουμε στα ενδότερα.
Κυρίως σελίδα
Στην κυρίως σελίδα μας βλέπουμε το όνομα που γράψαμε για το e-shop μας (αν ορίσαμε ένα) και το σλόγκαν. Μπορούμε ανά πάσα στιγμή να τροποποιήσουμε αυτό το κείμενο με τον editor της πλατφόρμας που θα δούμε στη συνέχεια.
Επίσης, όλα τα πρότυπα (templates) δημιουργούν αυτόματα ένα μενού με όλες τις σελίδες του e-shop. Σε πολλά πρότυπα βρίσκεται οριζόντια κάτω ή πάνω από τον τίτλο, αλλά σε άλλα θα το βρούμε στην κάθετη στήλη.
Εκεί εμφανίζονται οι κατηγορίες προϊόντων, τα στοιχεία επαφής (προαιρετικά), ενώ μπορούμε να προσθέσουμε και δικά μας στοιχεία που θα θέλουμε να εμφανίζονται σε όλες τις σελίδες.
Επίσης, το κεντρικό κομμάτι κάθε σελίδας έχει στα δεξιά του εικονίδια με γρανάζι, τα οποία φυσικά δεν εμφανίζονται στους επισκέπτες, μόνο στον διαχειριστή.
Με βάση αυτά τα τμήματα μπορούμε να τοποθετήσουμε κείμενο, φωτογραφίες, ή ό,τι άλλο επιθυμούμε για την κατασκευή e-shop, καθώς επίσης και να μετακινήσουμε υπάρχουσες ενότητες.
Επιπλέον, να αλλάξουμε το υπόδειγμα που είχαμε επιλέξει μόλις ξεκινήσαμε την κατασκευή e-shop.
Επεξεργασία επικεφαλίδας
Πατώντας στα γρανάζια που βλέπουμε δεξιά στην σελίδα μας, μπορούμε να αλλάξουμε την επικεφαλίδα της. Επιλέγουμε μία εικόνα από τη συλλογή ή ανεβάζουμε μία δική μας κάνοντας κλικ στο “Προσθήκη εικόνας”.
Επίσης, μπορούμε να επεξεργαστούμε ή να προσθέσουμε εφέ στην εικόνα μας κάνοντας κλικ στη σχετική ένδειξη των εφέ. Μας επιτρέπουν να περικόψουμε τη νέα μας εικόνα, να της αλλάξουμε θέση, να προσθέσουμε φίλτρα, ακόμη και animation.
Με το ίδιο τρόπο μπορούμε να αλλάξουμε το φόντο στις υποσέλιδες μας, πατώντας πάλι στο σχετικό εικονίδιο του γραναζιού στα δεξιά.
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι μπορούμε να διαγράψουμε ανά πάσα στιγμή κάποια ενότητα ή υποσέλιδο που δεν μας κάνει, πατώντας στο γρανάζι δεξιά και μετά στην διαγραφή.
Να σημειώσουμε πως θα διαγραφεί μόνο η σελίδα ή η υποσελίδα στην οποία βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή – στο παράδειγμα η φόρμα επικοινωνίας που είχαμε δημιουργήσει νωρίτερα.
Μορφοποίηση κεφαλίδας
Για τη μορφοποίηση του κειμένου, τα κουμπιά πάνω από το κείμενο λειτουργούν όπως στο Word, για να δημιουργήσουν έντονους, πλαγιαστούς, ή υπογραμμισμένους χαρακτήρες, συγκεκριμένη στοίχιση, λίστες αριθμών ή bullet points, συνδέσμους, κ.λ.π.
Για ακόμα περισσότερες επιλογές μορφοποίησης, μπορούμε να κάνουμε κλικ στο βελάκι της διάταξης δεξιά. Πλέον, μπορούμε να αλλάξουμε χαρακτηριστικά όπως τη γραμματοσειρά, να βάλουμε χρώματα, κλπ.
Προσθήκη νέου πεδίου περιεχομένων
Πρόκειται για μία ζωτική ενότητα κατά τη δημιουργία e-shop. Με τα εικονίδια στα περιεχόμενα θα τοποθετήσουμε κείμενο, φωτογραφίες, φόρμες επικοινωνίας, κ.λ.π στις αντίστοιχες θέσεις σε κάθε σελίδα.
Και εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι για να διαχειριστούμε πλήρως τον όγκο των περιεχομένων και τις προσθήκες που θέλουμε να κάνουμε, χρειάζεται να αναβαθμίσουμε στο οικονομικό Standard πακέτο ή το Professional πακέτο.
Έτσι, όπως αναφέραμε προηγουμένως, με το κουμπί προσθήκης (+) νέου περιεχομένου μπορούμε να επιλέξουμε τον τύπο περιεχομένου που θέλουμε να προσθέσουμε, όπως νέο κείμενο και εικόνα στο υποσέλιδο μας, νέο τιμοκατάλογο, κ.λ.π.
Μπορούμε να προσθέσουμε όσο όγκο περιεχομένων θέλουμε σε κάθε υποσέλιδο. Επίσης, μπορούμε να μετακινούμε με τον κέρσορα το περιεχόμενό μας από μία ενότητα σε άλλη.
Το σημείο στο οποίο θα μεταφερθεί το περιεχόμενο θα εμφανίζεται με μία πορτοκαλί γραμμή.
Σε αυτές τις ενότητες που εμφανίζονται με το “+” μπορούμε να ορίσουμε ακόμα περισσότερα στοιχεία όσον αφορά το προϊόν…
…όπως το αν είναι ειδική προσφορά, τον προμηθευτή, τη διαθεσιμότητα, την εγγύηση, το βάρος, και πολλά άλλα.
Όλες αυτές τις ενότητες την επεξεργαζόμαστε με τον editor της πλατφόρμας αλλά και με το γρανάζι δεξιά όταν θέλουμε να αλλάξουμε φόντο ή να προσθέσουμε δικές μας εικόνες.
Επεξεργασία περιεχομένου
Στη δημιουργία e-shop, μεγαλύτερο βάρος έχουν προφανώς τα προϊόντα. Όμως, καλό είναι να έχουμε και μερικές διαφορετικές σελίδες για την επικοινωνία, τα νέα, ίσως και ένα εταιρικό blog.
Όπως είδαμε προηγουμένως στις Σελίδες, και εδώ μπορούμε την ώρα που προσθέτουμε ενότητες κ.λ.π, να μετακινούμε με τον κέρσορα το περιεχόμενό μας από μία ενότητα σε άλλη.
Αυτό ισχύει για κάθε είδους προσθήκης περιεχομένου που κάνουμε μέσα στην πλατφόρμα την ώρα που προχωράμε με την κατασκευή e-shop, όπως παρατηρούμε στο κάτωθι παράδειγμα με την αλλαγή της σειράς των ενοτήτων στο υποσέλιδο της επικοινωνίας.
Έτσι, κάνοντας κλικ στη νέα σελίδα επικοινωνίας, γράφουμε τον τίτλο και επιλέγουμε την διεύθυνση του ηλεκτρονικού καταστήματος μας. Η πλατφόρμα θα εμφανίσει αυτόματα τον νέο χάρτη με τη διεύθυνση μας.
Στη συνέχεια, γράφουμε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας που θέλουμε και τα μετακινούμε κατά το δοκούν.
Προσθήκη κουμπιών
Στην σελίδα της επικοινωνίας, αλλά και σε όποιο άλλο υποσέλιδο θέλουμε, μπορούμε να ορίσουμε επικεφαλίδες με κουμπί.
Για παράδειγμα, μπορούμε να βάλουμε την άμεση επικοινωνία του επισκέπτη μαζί μας, σαν υποσελίδα στην “Επικοινωνία”, κάνοντας κλικ στο κουμπί που θα ορίσουμε με τον σχετικό σύνδεσμο.
Αν θέλουμε να προσθέσουμε ένα προσωπικό ή εταιρικό blog, μπορούμε να επιλέξουμε ένα από τα διαθέσιμα blog templates.
Προσθήκη φωτογκαλερί
Αν επιλέξουμε τη “Φωτογκαλερί” από το μενού επιλογών…
…η νέα σελίδα θα έχει ήδη τοποθετημένη μια έκθεση εικόνων, όπου μπορούμε να τους αλλάξουμε διάταξη, κ.λ.π. Πατώντας στην επεξεργασία μπορούμε να ανεβάσουμε όσες εικόνες θέλουμε από τον υπολογιστή μας.
Μπορούμε να αλλάξουμε τη σειρά των εικόνων σύροντάς τες στο σημείο που επιθυμούμε. Κάνοντας κλικ σε μία εικόνα, έχουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε λεζάντα, να δημιουργήσουμε Slideshow, ή να την διαγράψουμε.
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι το ιδανικό μέγεθος εικόνων είναι τα 900×600 και το αρχείο JPEG θα πρέπει να είναι γύρω στα 250KB.
Εικόνες υψηλότερης ανάλυσης καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο και μπορεί να μας οδηγήσουν σε πιο αργή φόρτωση της σελίδας. Αυτό ισχύει για όλες τις προσθήκες δικών μας εικόνων, είτε πρόκειται για το φόντο που είδαμε προηγουμένως, είτε για τη φωτογκαλερί.
Έτσι, για να έχουμε καλές ταχύτητες στο e-shop μας και να ελαττώσουμε την κατανάλωση bandwidth, πρέπει να μειώσουμε το μέγεθος των εικόνων μας. Μπορούμε να το κάνουμε μαζικά, με τη χρήση σχετικών εφαρμογών.
Μαζική Επεξεργασία Φωτογραφιών Δωρεάν με το FotoSizerΟ αυτοματισμός επαναλαμβανόμενων εργασιών είναι ένα από τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα των υπολογιστών. Η δωρεάν εφαρμογή FotoSizer μας επιτρέπει τη μαζική επεξεργασία φωτογραφιών, όσον αφορά την αλλαγή του…
Προσθήκη προϊόντων
Στο νέο μας online κατάστημα, θα βρούμε έτοιμα προϊόντα που μπορούμε να προσαρμόσουμε στις ανάγκες μας. Επίσης, μπορούμε να προσθέσουμε εντελώς νέα προϊόντα.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι για να διαχειριστούμε πλήρως τα προϊόντα και τις κατηγορίες μας, έτσι ώστε να ξεκινήσουμε τις πωλήσεις, χρειάζεται να αναβαθμίσουμε στο οικονομικό Standard πακέτο ή το Professional πακέτο.
Έτσι, πατώντας στο συγκεκριμένο κουμπί, ξεκινάμε να προσθέτουμε προϊόντα και κατηγορίες στο e-shop μας.
Αρχικά, κάνουμε κλικ στην “Προσθήκη προϊόντος”.
Συμπληρώνουμε το όνομα και την τιμή του προϊόντος. Μπορούμε επίσης να αλλάξουμε το Φ.Π.Α.
Έχουμε τη δυνατότητα να ανεβάσουμε εικόνες, κάνοντας κλικ στη σχετική ένδειξη. Απλά επιλέγουμε τις εικόνες που επιθυμούμε από τον υπολογιστή μας.
Στο πεδίο της περιγραφής, προσθέτουμε μία σύντομη περιγραφή του προϊόντος. Πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο σύντομη, ώστε να είναι ολόκληρη ορατή στους πελάτες.
Μπορούμε να προσθέσουμε μεγαλύτερες περιγραφές απευθείας στη σελίδα του προϊόντος.
Όπως παρατηρούμε στις εικόνες, στο ίδιο παράθυρο υπάρχουν και οι εξής ενότητες: απόθεμα, προώθηση πωλήσεων, παραλλαγές, και για προχωρημένους.
Η προώθηση μας επιτρέπει να προσθέσουμε ετικέτες και συγκρίσεις τιμών στο προϊόν μας. Στο απόθεμα μπορούμε να προσθέσουμε τον κωδικό προϊόντος και τα διαθέσιμα κομμάτια στο e-shop μας.
Στις παραλλαγές προϊόντος προσθέτουμε το προϊόν που είναι σε διαφορετικά μεγέθη ή χρώματα. Επίσης, ορίζουμε ξεχωριστή τιμή και αριθμό προϊόντος σε κάθε παραλλαγή.
Στην ενότητα για προχωρημένους μπορούμε προαιρετικά να κάνουμε εξειδικευμένες ρυθμίσεις, όπως είναι οι ρυθμίσεις SEO, η meta περιγραφή, λέξεις κλειδιά, κ.λ.π.
Μόλις ολοκληρώσουμε αυτές τις ενέργειες, απλά πατάμε στη “Δημιουργία” και είμαστε έτοιμοι να προσθέσουμε το νέο μας προϊόν σε μία κατηγορία.
Κατηγορίες προϊόντων
Μόλις κλείσει η καρτέλα του νέου προϊόντος, κάνουμε κλικ στη διαχείριση κατηγοριών στο κάτω αριστερό μέρος της καρτέλας.
Σε αυτό το παράθυρο των κατηγοριών, μπορούμε να επεξεργαστούμε, να δημιουργήσουμε, ή να διαγράψουμε κατηγορίες προϊόντων, καθώς και να ταξινομήσουμε εκ νέου τα προϊόντα μας.
Για να προσθέσουμε μία νέα κατηγορία, κάνουμε κλικ στην “Προσθήκη κατηγορίας” στην επάνω δεξιά γωνία.
Εισάγουμε το όνομα της νέας μας κατηγορίας και πατάμε στη “Δημιουργία”.
Από εδώ και μετά, μπορούμε πλέον να προσθέσουμε προϊόντα στις νέες μας κατηγορίες, κάνοντας κλικ στην σχετική ένδειξη της προσθήκης προϊόντων.
Θα εμφανιστεί ένα νέο παράθυρο όπου μπορούμε να εισάγουμε τα ονόματα των προϊόντων που θέλουμε να προσθέσουμε στην κατηγορία. Επίσης, μπορούμε να σύρουμε τον κέρσορα για να δούμε όλη τη λίστα.
Αν θέλουμε να αφαιρέσουμε ένα προϊόν από το κατάστημά μας για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, μπορούμε να επιλέξουμε την απόκρυψη.
Το προϊόν δε θα εμφανίζεται πια στους πελάτες μας, αλλά θα μπορούμε να το βλέπουμε στη λίστα προϊόντων μας. Για να το εμφανίσουμε ξανά, αναιρούμε την επιλογή κάνοντας κλικ στην “Προβολή στο e-shop”.
Γρήγορη προσθήκη προϊόντων
Αν θέλουμε να προσθέσουμε με πιο γρήγορο τρόπο ένα νέο προϊόν μιας συγκεκριμένης κατηγορίας, μπορούμε να κάνουμε την προσθήκη απευθείας στο υποσέλιδο της, πατώντας στη σχετική ένδειξη του editor.
Με τον ίδιο τρόπο που είδαμε προηγουμένως, συμπληρώνουμε το όνομα του προϊόντος, την τιμή (τελική), την αρχική τιμή (αν πρόκειται για προσφορά), την κατηγορία, και την περιγραφή.
Κάνουμε κλικ στην “Προσθήκη εικόνων” για να ορίσουμε την εικόνα του προϊόντος. Κάθε προϊόν μπορεί να έχει μόνο μία κύρια εικόνα. Μπορούμε να προσθέσουμε περισσότερες εικόνες στην περιγραφή προϊόντος ή στη φωτογκαλερί.
Μαζική εισαγωγή προϊόντων
Μπορούμε να προσθέσουμε μονομιάς περισσότερα προϊόντα με τη δυνατότητα μαζικής εισαγωγής που μας διαθέτει η πλατφόρμα. Τα προϊόντα μας θα πρέπει να βρίσκονται σε αρχείο .CSV για να αξιοποιήσουμε αυτή τη δυνατότητα.
Παραθέτουμε αυτά τα απλά βήματα μόνο με εικόνες.
Στο επόμενο βήμα, μπορούμε να αλλάξουμε τα ονόματα κάθε στήλης, να ορίσουμε τα νέα χαρακτηριστικά που επιθυμούμε στα προϊόντα, κάνοντας κλικ επάνω τους και επιλέγοντας κάποιο από το μενού που θα εμφανιστεί.
Αφού ορίσουμε τις νέες πληροφορίες στα προϊόντα μας, συνεχίζουμε κάνοντας κλικ στην ολοκλήρωση εισαγωγής.
Από εκεί και μετά, τα προϊόντα μας θα ανέβουν στο κατάστημα σε μερικά δευτερόλεπτα.
Μόλις η διαδικασία ολοκληρωθεί, θα εμφανιστεί ένα παράθυρο επισκόπησης των αλλαγών. Συνεχίζουμε κάνοντας κλικ στο OK και τα νέα προϊόντα μας θα εμφανίζονται πλέον μαζί με τα άλλα προϊόντα του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να θυμόμαστε πως αυτή η διαδικασία ανανεώνει τις αλλαγές που κάναμε σε κάποιο προϊόν (π.χ. όνομα, τιμή, κ.ο.κ.). Ωστόσο, δεν θα συγχρονίσει τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα του editor.
Αυτό σημαίνει πως εάν το αρχείο .CSV περιλαμβάνει ένα προϊόν που έχουμε διαγράψει από το κατάστημα μέσα από τον editor, το προϊόν θα επαναπροστεθεί στο e-shop μας.
Επίσης, αν έχουμε προϊόντα στο κατάστημα που δεν βρίσκονται στο αρχείο .CSV, αυτά δεν θα αφαιρεθούν.
Εξαγωγή προϊόντων σε ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών
Οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών είναι εργαλεία που επιτρέπουν στους πελάτες να συγκρίνουν την τιμή ενός προϊόντος σε διαφορετικά e-shops ώστε να επιλέξουν την προσφορά που θεωρούν πιο συμφέρουσα.
Επιπλέον, ο πελάτης ενημερώνεται για τη διαθεσιμότητα καθώς και τα μεταφορικά έξοδα ενός προϊόντος, ενώ έχει πρόσβαση σε κριτικές άλλων πελατών, τόσο για ένα προϊόν όσο και για το e-shop που το προσφέρει.
Η εξαγωγή προϊόντων είναι ένα premium χαρακτηριστικό, αλλά αναμφίβολα πρόκειται για μία μεγάλη διευκόλυνση που θα φέρει περισσότερους πελάτες στο e-shop μας. Τα προϊόντα μπορούν να ανέβουν στο Google Merchant Center ή το Facebook Shop.
Έτσι, για να ανεβάσουμε προϊόντα σε μία ιστοσελίδα σύγκρισης, ακολουθούμε τα απλά βήματα που παραθέτουμε στις κάτωθι εικόνες.
Για την εκάστοτε ιστοσελίδα σύγκρισης που έχουμε επιλέξει, θα βρούμε έναν σύνδεσμο με αναλυτικές οδηγίες. Επίσης, θα βρούμε το URL feed που απαιτείται για να ανεβάσουμε τα προϊόντα μας.
Σύνδεση e-shop με Google Ads και Facebook pixel
Μπορούμε να συνδέσουμε το e-shop μας με την υπηρεσία Google Ads ή να προσθέσουμε ένα ειδικό Facebook pixel.
Αυτές οι δυνατότητες μας επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε επακριβώς την απόδοση διαφημίσεων που θα τρέξουμε σε Google και Facebook.
Με απλά λόγια, θα μπορούμε να δούμε οι πελάτες που έκαναν κλικ σε μία διαφήμιση αν προχώρησαν τελικά σε αγορά, για να δούμε ποιες διαφημίσεις είχαν καλύτερο αποτέλεσμα.
Και αυτή η δυνατότητα είναι διαθέσιμη στο Professional πακέτο που μας επιτρέπει την προβολή όλων των αναλυτικών πληροφοριών που αφορούν τα δημοφιλέστερα προϊόντα μας, τον μέσο όρο κόστους των πωλήσεών μας, τα έσοδα, κ.ο.κ.
Διαχείριση παραγγελιών
Όταν ένας πελάτης παραγγείλει κάτι από το κατάστημά μας, θα λάβουμε μία ειδοποίηση που ενημερώνει για την παραγγελία. Στη συνέχεια, περιμένουμε έως ότου λάβουμε την πληρωμή.
Τη στιγμή που ένας πελάτης επιβεβαιώσει την παραγγελία, θα λάβουμε ένα μήνυμα email που μας ενημερώνει πως έχει πραγματοποιηθεί παραγγελία στο e-shop μας. Το email έρχεται από τη διεύθυνση [email protected], που είδαμε στις βασικές ρυθμίσεις για την κατασκευή e-shop στην αρχή.
Έτσι, μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή, μπορούμε να σημειώσουμε την παραγγελία ως ολοκληρωμένη και να την αποστείλουμε στον πελάτη. Η ειδοποίηση ολοκλήρωσης παραγγελίας θα φαίνεται όπως το παρακάτω παράδειγμα.
Για να διαχειριστούμε την παραγγελία, απλά κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο που θα δούμε στο κάτω τμήμα της ειδοποίησης.
Επίσης, μπορούμε να μπούμε στη σελίδα διαχείρισης παραγγελιών μέσα από το μενού “Τα project μου”, και επιλέγοντας το e-shop μας. Αυτή την ένδειξη την εντοπίζουμε αφού πατήσουμε στο εικονίδιο του λογαριασμού μας πάνω δεξιά στη σελίδα.
Θα εμφανιστεί η σελίδα ρυθμίσεων του καταστήματος από όπου μπορούμε να κάνουμε κλικ στις παραγγελίες.
Στη συνέχεια, επιλέγουμε μία παραγγελία από τη λίστα κάνοντας κλικ επάνω της, για να τη διαχειριστούμε.
Από εκεί και μετά, θα εμφανιστούν οι λεπτομέρειες της παραγγελίας για να τις επεξεργαστούμε κατά το δοκούν μέσα από ένα φιλικό ελληνικό περιβάλλον που δεν θα μας δυσκολέψει καθόλου.
Διαχείριση λογαριασμού Webnode και Project
Όπως είδαμε προηγουμένως, στη διαχείριση παραγγελιών πατήσαμε στο εικονίδιο του λογαριασμού μας πάνω δεξιά στη σελίδα για να μας εμφανιστούν τα project.
Με τον ίδιο τρόπο, από εδώ μπορούμε να τροποποιήσουμε το e-shop ή και να φτιάξουμε μια νέα ιστοσελίδα. Αρκεί να κάνουμε κλικ στο “Είσοδος” αν δεν είμαστε ήδη συνδεδεμένοι, και να συμπληρώσουμε τα στοιχεία μας.
Θα εμφανιστεί μία λίστα με τις διαφορετικές ιστοσελίδες που έχουμε φτιάξει. Κάνοντας κλικ στις λεπτομέρειες project και μετά στη διαχείριση, τροποποιούμε κάποιο από τα υπάρχοντα Project.
Με την επιλογή “Ξεκινήστε” θα αρχίσουμε τη δωρεάν δημιουργία e-shop για ένα εντελώς νέο κατάστημα, παράλληλα με όσα άλλα project έχουμε ξεκινήσει.
Εκπτώσεις, vouchers, και δωρεάν μεταφορικά
Από την ενότητα της διαχείρισης του λογαριασμού μας και των project, μπορούμε να ρυθμίσουμε εκπτώσεις και δωρεάν μεταφορικά σε κάθε παραγγελία του e-shop μας, ή μόνο σε παραγγελίες που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό.
Επιπλέον, έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε εκπτωτικά voucher για να μειώσουμε τη συνολική τιμή μίας παραγγελίας. Οι δυνατότητες αυτές μπορούν να συνδυαστούν.
Για παράδειγμα, μπορούμε να ορίσουμε δωρεάν μεταφορικά, καθώς και ποσοστό έκπτωσης για παραγγελίες που υπερβαίνουν συγκεκριμένο κόστος.
Η δυνατότητα είναι διαθέσιμη μόνο στο Professional πακέτο. Με τα άλλα premium πακέτα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη λειτουργία μόνο δοκιμαστικά, χωρίς να μπορούμε να αποθηκεύσουμε ή να ενεργοποιήσουμε τις εκπτώσεις εντός του e-shop.
Σύνδεση e-shop με όνομα domain
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα στον οδηγό, κανένα σοβαρό e-shop ή σοβαρό site γενικότερα δεν είναι σε διεύθυνση onoma.blogspot.com, onoma.wordpress.com, ή onoma.webnode.com.
Η Webnode υποστηρίζει επίσημα τα .gr domain. Αν έχετε ήδη αγοράσει ένα .gr domain από αλλού, ρωτήστε εκείνη την εταιρεία πώς μπορείτε να κάνετε αντίστοιχες ρυθμίσεις για το domain σας.
Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι η Webnode αναλαμβάνει κάθε τεχνικό βήμα για να μεταφέρουμε το domain μας στην πλατφόρμα. Επίσης, μετά την μεταφορά, μας το συνδέει στο project μας.
Προφανώς δεν θα κατοχυρώσουμε αυτό που είχαμε ως δοκιμαστικό, αλλά αυτό που θα προκύψει από τη σχετική αναζήτηση που θα κάνουμε στην πλατφόρμα.
Το δωρεάν και το premium e-shop
Η Webnode υποστηρίζει δωρεάν δημιουργία e-shop, αλλά έχει κάποιους περιορισμούς, όπως είδαμε προηγουμένως στην περιγραφή των λειτουργιών της πλατφόρμας.
Ο βασικότερος περιορισμός είναι ότι δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε τις πωλήσεις χωρίς το premium πακέτο.
Ουσιαστικά, όλες οι δωρεάν λειτουργίες της πλατφόρμας είναι ιδανικές για κάποιον που διατηρεί ήδη ένα φυσικό κατάστημα και θέλει να προχωρήσει στην κατασκευή e-shop μόνος του, με την ησυχία του και το προσωπικό του γούστο, πριν ξεκινήσει τις online πωλήσεις.
Για κάποιον ο οποίος θέλει να ξεκινήσει άμεσα τις πωλήσεις γιατί το e-shop είναι η μοναδική επιχείρηση που θα του αποφέρει έσοδα, με δεδομένα τα έξοδα για έναρξη, ΟΑΕΕ, και τα σχετικά, το καλύτερο είναι να επενδύσει σε κάποιο από τα premium πακέτα, ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και δυναμικά.
Με το premium πακέτο αυξάνονται θεαματικά οι επιλογές μας για κατασκευή e-shop. Μπορούμε να το κατασκευάσουμε σε άλλη γλώσσα, έχουμε περισσότερα και ωραιότερα υποδείγματα, μεγαλύτερη χωρητικότητα, συνεχή υποστήριξη, backup και ανάκτηση, δωρεάν domain για έναν χρόνο, και πολλά άλλα.
Οι τιμές των δύο premium πακέτων είναι απόλυτα λογικές. Το Standard κοστίζει 9,90 ευρώ τον μήνα, και το Professional 17,90 ευρώ τον μήνα. Στον παρακάτω συγκριτικό πίνακα μπορούμε να δούμε τις διαφορές τους.
Με αυτά τα χρήματα, δεν θα καλύπταμε ούτε το απλό κόστος του hosting με τις κατάλληλες προδιαγραφές για e-shop αν επιχειρούσαμε την κατασκευή e-shop σε Joomla ή WordPress.
Αναλόγως λοιπόν του πόσο σοβαρά θέλουμε να ασχοληθούμε με το ηλεκτρονικό εμπόριο, επιλέγουμε το πακέτο που μας ταιριάζει. Με αυτόν τον τρόπο ξεκλειδώνουμε τις προχωρημένες δυνατότητες της Webnode.
Ξεκινήστε λοιπόν σήμερα το δικό σας e-shop.
Βρήκατε εύκολη τη δωρεάν δημιουργία e-shop στη Webnode?
Αν σας γεννήθηκαν απορίες ή θέλετε να μοιραστείτε την εμπειρία σας σχετικά με την κατασκευή e-shop, μπορείτε να μας γράψετε στα σχόλια.