Κάθε τεχνικός, είτε στους υπολογιστές ή και σε οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρική/ηλεκτρονική συσκευή, έχει τουλάχιστον μια ιστορία για μια βλάβη τόσο παράξενη, που ξεπερνάει κάθε λογική. Αυτή είναι η ιστορία για την πρώτη τέτοια βλάβη την οποία συνάντησα, η οποία, όπως και η πρώτη αγάπη, δεν ξεχνιέται ποτέ.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Ξεκίνησα να εργάζομαι σαν τεχνικός υπολογιστών στα 17 μου, σε ένα μικρό μαγαζάκι στην Αγία Παρασκευή, το Netwalker Computer Stores.
(το πώς έπιασα δουλειά εκεί στα 17 είναι μια ιστορία για μια άλλη φορά)
Σαν μαθητής Λυκείου, εργαζόμουν μόνο δύο μέρες την εβδομάδα: Παρασκευή απόγευμα, μετά το σχολείο, και Σάββατο πρωί, μαζί με τους άλλους δύο τεχνικούς του καταστήματος.
Το μηχάνημα
Μία Παρασκευή απόγευμα ένας πελάτης από έναν υποσταθμό της ΔΕΗ, φέρνει έναν υπολογιστή που είχαν στα γραφεία.
Το μηχάνημα, ακόμα και το 1999, ήταν σχετικά παλιό. Είχε επεξεργαστή 486, τροφοδοτικό παλιού τύπου AT, και έτρεχε Windows 95.
Σύμφωνα με τον πελάτη, ο υπολογιστής άναβε, αλλά δεν έμπαινε καθόλου στα Windows, έβγαζε ένα μήνυμα πως δεν μπορούσε να βρει λειτουργικό σύστημα.
Ανοίγουμε λοιπόν το κουτί του υπολογιστή, βγάζουμε το δίσκο, τον βάζουμε στο μηχάνημα που είχαμε για τις δοκιμές. Τον έβλεπε κανονικά, το ίδιο και τα αρχεία, δεν φαινόταν να έχει πρόβλημα.
Βάζουμε ξανά το δίσκο στο μηχάνημα του πελάτη, το ανοίγουμε, μπαίνει στα Windows, έτρεχε τα προγράμματα, όλα καλά.
Υποθέτουμε λοιπόν πως κάποιος είχε σκουντήξει τον υπολογιστή στο γραφείο – πιθανότατα η καθαρίστρια – και είχε κουνηθεί το καλώδιο του δίσκου.
Κλείνουμε και βιδώνουμε το κουτί, ο πελάτης πληρώνει την ελάχιστη χρέωση, παίρνει τον υπολογιστή παραμάσχαλα και φεύγει.
Η επιστροφή
Σάββατο πρωί, ο πελάτης επιστρέφει, εκνευρισμένος, με το κουτί αγκαλιά.
Γυρίζοντας στο σπίτι την προηγούμενη, αποφάσισε να δοκιμάσει το μηχάνημα. Ο δίσκος ήταν ανύπαρκτος, εμφάνιζε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα.
Ανοίγουμε το κουτί του υπολογιστή, πατάμε στη θέση τους όλα τα καλώδια, μήπως είχε κουνηθεί κάτι κατά τη μεταφορά. Μπροστά στον πελάτη ανάβουμε τον υπολογιστή. Μπαίνει κανονικά στα Windows, ανοίγουμε προγράμματα, τρέχουμε μέχρι και defrag, όλα κανονικά.
Κλείνουμε λοιπόν το κουτί και το βιδώνουμε.
Συστήνουμε στον πελάτη να δοκιμάσει και άλλες πρίζες στο σπίτι, μήπως κάτι έφταιγε με εκείνη που είχε χρησιμοποιήσει, και να μην συνδέσει τίποτε άλλο επάνω, εκτός από οθόνη-πληκτρολόγιο-ποντίκι.
Τρίτη και φαρμακερή
Δύο ώρες αργότερα, ο πελάτης επιστρέφει ξανά, ακόμα περισσότερο εκνευρισμένος Είχε δοκιμάσει τις μισές πρίζες του σπιτιού, και ούτε σε μία δεν λειτουργούσε ο δίσκος.
Βάζουμε τον υπολογιστή στον πάγκο, τον ανάβουμε. Όντως δεν έβλεπε το δίσκο.
Ανοίγουμε το κουτί, αλλάζουμε τη μνήμη. Είχαμε και μια ίδια κάρτα γραφικών, την αλλάζουμε και αυτή.
Όχι ότι είχε πρόβλημα η παλιά, ούτε πως ήταν πιθανό να επηρεάζει το δίσκο. Πλέον όμως κοντεύουμε να τρελαθούμε ομαδικώς, εγώ, οι άλλοι δύο τεχνικοί, και το αφεντικό. Είμαστε διατεθειμένοι να δοκιμάσουμε οτιδήποτε.
Δοκιμάζουμε τον υπολογιστή. Ανάβει, μπαίνει στα Windows.
Με το που κλείνουμε το κουτί και είμαστε έτοιμοι να ξαναπαραδώσουμε τον υπολογιστή
έχει το αφεντικό μια επιφοίτηση:
Γιατί δεν τον δοκιμάζουμε ξανά,με κλειστό το κουτί?
Ο υπολογιστής δεν έβλεπε το δίσκο.
Ανοίγουμε το κουτί. Όλα καλά.
Κλείνουμε το κουτί. Δεν βλέπει δίσκο.
Ανοίγουμε το κουτί. Όλα καλά.
Τι έφταιγε τελικά?
Όπως αποδείχτηκε, το τροφοδοτικό τύπου ΑΤ είχε κάποια διαρροή.
Όταν το κουτί του υπολογιστή ήταν κλειστό και βιδωμένο, δημιουργούσε κάποιο μικροβραχυκύκλωμα το οποίο δεν επηρέαζε παρά μόνο το σκληρό δίσκο και τίποτε άλλο.
Με ανοιχτό το κουτί, ο δίσκος λειτουργούσε κανονικά.
Κι εγώ, μετά από τόσα χρόνια, αναρωτιέμαι:
Υπάρχει άραγε μεγαλύτερη ειρωνεία, από ένα μηχάνημα της ΔΕΗ που να έχει πρόβλημα με το ρεύμα του?
Οι νεότερες ιστορίες του PCsteps
Tα μέλη του newsletter του PCsteps έλαβαν την παραπάνω ιστορία στις 7 Φεβρουαρίου 2014.
Ως προνομιούχο μέλος του PCsteps θα λαμβάνετε φρέσκιες τις νεότερες ιστορίες, καθώς επίσης και “μυστικά” tips και συμβουλές, ανακοινώσεις διαγωνισμών, ευκαιρίες στο χώρο της τεχνολογίας και άλλα πολλά!
Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να συμπληρώσετε το email σας στην παρακάτω φόρμα.
Θα τα πούμε μέσα!