Home » Software » Παιχνίδια » Πώς το PlayerUnknown's Battlegrounds Έγινε Επιτυχία
Πώς το PlayerUnknown's Battlegrounds Έγινε Τεράστια Επιτυχία

Πώς το PlayerUnknown’s Battlegrounds Έγινε Επιτυχία

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Όσοι παίζουν video games στον ελεύθερο χρόνο τους ή παρακολουθούν άλλους να παίζουν στο Twitch, σίγουρα θα έχουν ακούσει για το PlayerUnknown's Battlegrounds. Παρότι κυκλοφόρησε τον Μάρτιο – πριν τελειώσει τυπικά η ανάπτυξή του – και παρά την απουσία κάποιας έντονης προσπάθειας προώθησης, οι πωλήσεις του είναι ασύλληπτες. Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό αυτής της επιτυχίας?

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Τι είναι το PlayerUnknown's Battlegrounds

Είναι δύσκολο να υπερβάλλει κάνεις για το πόσο πετυχημένο είναι το PlayerUnknown's Battlegrounds, ειδικά αν αναλογιστούμε τον σχετικά ανορθόδοξο τρόπο με τον οποίο έχει φτάσει στα χέρια των περισσότερων χρηστών.

Η Bluehole, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το παιχνίδι, πούλησε μόνο τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του στο Early Access του Steam, ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Την ώρα που γράφονται οι γραμμές αυτές, το PlayerUnknown's Battlegrounds έχει πουλήσει 10 εκατομμύρια αντίτυπα σε μόλις 6 μήνες.

Το παιχνίδι είναι από τα κορυφαία σε πωλήσεις του Steam…

…ενώ είναι πρώτο από άποψη ενεργών παικτών, ξεπερνώντας έτσι ακόμα και τα Counter Strike – GO και Dota 2, τίτλους που έχουν στην πλάτη τους πολλά χρόνια κυκλοφορίας και εκατομμύρια εσόδων από μάρκετινγκ και eSports.

Επίσης, έχει κατακτήσει την κορυφή ανάμεσα στα παιχνίδια που γίνονται stream στο Twitch, όσον αφορά τη θεαματικότητα (most-streamed).

Το παιχνίδι μπορεί να βρίσκεται ακόμα σε στάδιο ανάπτυξης (διατίθεται ακόμα στο Early Access, μόνο για Windows PC), αλλά έχει ανακοινωθεί η επικείμενη κυκλοφορία του για Xbox.

Ταυτόχρονα, ο δημιουργός του έχει προαναγγείλει την πρόθεση του studio για διάθεση στο PlayStation 4, για τη διεξαγωγή eSports, καθώς και για cross-platform multiplayer μεταξύ PC και κονσολών .

Πώς κατάφερε λοιπόν ένα ημιτελές παιχνίδι που ήρθε από το πουθενά, με ελάχιστες – όπως θα δούμε – δαπάνες μάρκετινγκ, να κατακτήσει την κοινότητα του gaming?

Πώς παίζεται το PlayerUnknown's Battlegrounds

Το concept του παιχνιδιού είναι αρκετά απλό. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα shooter με έντονα στοιχεία survival simulator, συνδυασμός που στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικός.

Τα πράγματα έχουν ως εξής: Μαζευόμαστε έως 100 νοματαίοι…

…και μας φορτώνουν άοπλους και χωρίς εφόδια σε ένα αεροπλάνο. Αυτό κάνει κύκλους…

…πάνω από ένα μεγάλο νησί, ενώ στο μεταξύ καθένας εκ των παικτών διαλέγει σε ποιο σημείο του χάρτη θα πέσει με αλεξίπτωτο.

Αφού βρεθούμε στο έδαφος, πρέπει να αρχίσουμε την αναζήτηση οπλισμού, πυρομαχικών, armor, κλπ, σε εγκαταλελειμμένα σπίτια.

Παράλληλα, όσο κυλάει ο χρόνος, θα πρέπει να μετακινούμαστε σε ασφαλείς περιοχές, όπως μας υποδεικνύει ένας λευκός κύκλος που προοδευτικά συρρικνώνεται.

Έτσι, μας υποχρεώνει να βρισκόμαστε σιγά – σιγά με περισσότερους αντίπαλους παίκτες στην ίδια περιοχή του χάρτη, με προφανή αποτελέσματα από άποψη σφαγής. Ο τελευταίος που μένει ζωντανός, είναι προφανώς ο νικητής.

Δημιουργία – Origins

Το PlayerUnknown's Battlegrounds αυτο-κατατάσσεται στην κατηγορία “Battle Royale”, όπως συνηθίζεται πλέον να λέγονται τα παιχνίδια του είδους.

Ο όρος προέρχεται από την ομώνυμη ιαπωνική ταινία που αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας μαθητών, παγιδευμένων σε ένα νησί, οι οποίοι αναγκάζονται να πολεμήσουν μέχρι θανάτου ώσπου να μείνει μόνο ένας.

Ο Brendan “PlayerUknown” Greene, ο οποίος κληροδότησε και το όνομα στο Battlegrounds, είναι ο developer από τον οποίον ξεκίνησε η σύλληψη του παιχνιδιού.

Ο Greene είναι ουσιαστικά ο δημιουργός αυτού του είδους gaming, έχοντας κάνει γνωστό το όνομά του με τα δημοφιλή Battle Royale mods του για ήδη υπάρχοντα παιχνίδια (Arma 2,H1Z1).

Αυτά τράβηξαν την προσοχή και του κορεάτικου Studio Bluehole. Ερχόμενοι σε επαφή με τον Greene, αποφάσισαν από κοινού να κυκλοφορήσουν άμεσα ένα πλήρες παιχνίδι Battle Royale.

Μάλιστα το παιχνίδι, τουλάχιστον στην αρχική του έκδοση, φέρεται σύμφωνα με το ίδιο το Studio, να αναπτύχθηκε από μια ομάδα μικρότερη των 40 ατόμων μέσα στην Bluehole.

Η πορεία προς την επιτυχία

Πάμε να δούμε ποιες επιλογές των δημιουργών και ποια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού το βοήθησαν να γίνει τόσο δημοφιλές

Ανορθόδοξες επιλογές μάρκετινγκ

Γενικότερα, το PlayerUnknown's Battlegrounds δεν ακολούθησε τη συμβατική οδό. Το ίδιο το όνομά του δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, με αποτέλεσμα να αναφέρεται συχνά με το επίσης καθόλου “πιασάρικο” PUBG (προφέρεται παμπ-τζι).

Ενώ τα video games είναι πλέον μια βιομηχανία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, με την κυκλοφορία μεγάλων τίτλων να συνοδεύεται από εκστρατείες μάρκετινγκ που συναγωνίζονται ταινίες του Hollywood, το Battlegrounds με κάποιον τρόπο κατάφερε να αγνοήσει όλη αυτή τη διαδικασία.

Εν ολίγοις, δεν δημοσίευσε trailer, δεν άφησε πληροφορίες να διαρρεύσουν, και δεν μοίρασε συνεντεύξεις σε ειδησεογραφικές σελίδες για gaming.

Early Access

Όσον αφορά τη διάθεση, προσφέρθηκε για πρώτη φορά στο Early Access του Steam, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σχετικά με τη σταθερότητά του και τις ατέλειες στον ακόμα αναπτυσσόμενο κώδικα.

Το μοντέλο αυτό μπορεί να έγινε δημοφιλές από το Minecraft, ένα από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια όλων των εποχών, ωστόσο η προσφορά ημιτελών παιχνιδιών ενέχει αρκετό ρίσκο.

Έτσι στο Battlegrounds, ακόμα και με ισχυρά συστήματα, πολλοί παίκτες αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα με bugs.

Εκτός αυτού, το παιχνίδι εμφανισιακά δεν είναι ό,τι πιο ελκυστικό, ειδικά αν αναλογιστούμε πόσο καλό μηχάνημα θέλει ακόμα και για τις ελάχιστες απαιτήσεις σε hardware.

Πολλά στοιχεία μαρτυρούν ότι το παιχνίδι είναι ημιτελές. Εκτός από τα σχετικά μέτρια (για την εποχή μας) γραφικά…

…θα συναντήσουμε και αρκετά glitches.

Παράλληλα, οι μηχανισμοί του παιχνιδιού συχνά καταστρατηγούν τους νόμους της Φυσικής. Πιο συγκεκριμένα, οχήματα εκτινάσσονται μετά από σύγκρουση και προσγειώνονται μαλακά σαν αεροπλάνο, μετρίου ύψους εμπόδια μας παιδεύουν για να τα υπερπηδήσουμε, κλπ.

Το Early Access όμως επέτρεψε στην Bluehole να διαθέσει σε πρώιμο στάδιο αλλά και σε χαμηλό κόστος το παιχνίδι.

Είχε έτσι την ευκαιρία να κυκλοφορήσει διαδοχικές εκδόσεις του παιχνιδιού σε μειωμένη τιμή, επιτρέποντας στους παίκτες να συνεισφέρουν εμμέσως στην ίδια την ανάπτυξή του, τόσο χρηματικά όσο και με σχόλια πάνω στο ίδιο το παιχνίδι.

Με αυτόν τον τρόπο βρέθηκαν και (ανέλπιστα πολλά) έσοδα για περαιτέρω χρηματοδότηση της ανάπτυξης του παιχνιδιού, ενώ οι συμβουλές των παικτών λαμβάνονται υπόψιν κατά τη σχεδίαση.

Όπως και να ΄χει, αν θέλουμε να δοκιμάζουμε παιχνίδια πριν τα αγοράσουμε, θα βρούμε πολλές επιλογές, εδώ:

Όλα τα Παιχνίδια Δωρεάν στα Windows, Για Δοκιμή Πριν την Αγορά

Πολλοί από εμάς, πριν αγοράσουμε ένα PC game, θα θέλαμε να δούμε από πρώτο χέρι αν μας αρέσει ή όχι. Ενώ θα βρούμε περιορισμένα δωρεάν…

Μάρκετινγκ μέσω streamers και Twitch

Εκείνο που συνέβαλε τα μέγιστα στη διάδοση του PlayerUnknown's Battlegrounds ήταν η streaming κοινότητα.

Το streaming παίζει όλο και πιο κεντρικό ρόλο στη βιομηχανία του gaming, ενώ το Twitch της Amazon είναι η μεγαλύτερη εφαρμογή για μετάδοση παιχνιδιών στον κόσμο.

Έτσι, διάσημοι streamers και επαγγελματίες gamers που παίζουν ζωντανά τα παιχνίδια τους online – συνήθως στο Twitch – έχουν δυνητικά μεγάλη επιρροή στο gaming κοινό.

Παράδειγμα τέτοιου παίκτη είναι ο Lirik, ο 26χρονος Αμερικάνος με πάνω από 1,5 εκατομμύρια ακόλουθους στο Twitch, που μετέδιδε stream με τα gaming sessions του στο Battlegrounds.

Εξίσου σημαντικό όμως είναι ότι η ομάδα των δημιουργών ενήργησε και το ίδιο κατάλληλα, ώστε το παιχνίδι να φτάσει στα χέρια πολλών διάσημων δημιουργών περιεχομένου του Twitch.

Ρίχνοντας μια ματιά στην ίδια την εφαρμογή, θα διαπιστώσουμε ότι οι περισσότεροι διάσημοι FPS streamers έχουν παίξει το PlayerUnknown's Battlegrounds.

Έτσι, το παιχνίδι έφτασε και διατήρησε μια υψηλή θέση στα most-streamed παιχνίδια του Twitch από την αρχή της κυκλοφορίας του. Τα επίπεδα επιτυχίας του πλέον ξεπερνούν τεράστιους τίτλους που παραδοσιακά παρακολουθεί ο κόσμος, όπως το LoL (League of Legends) και το Hearthstone.

Χάρη σε αυτά τα υψηλά ποσοστά θέασής του σε streaming, η Bluehole επωφελήθηκε από διαφήμιση “στόμα σε στόμα”, όπως την αποκαλούμε.

Έτσι είχε την ευκαιρία, όχι μόνο να διατηρήσει χαμηλά το budget για το μάρκετινγκ, αλλά και να έρθει σε επαφή με τις απόψεις των ίδιων των χρηστών.

Μην ξεχνάμε ότι το καλύτερο feedback μεταξύ δημιουργών και παικτών, επιτρέπει στους πρώτους να τροποποιούν κατάλληλα το παιχνίδι, σε κατευθύνσεις που υποδεικνύουν οι χρήστες.

Άσχετα αν δεν ισχύει πάντα…

Απλό concept κι εθιστικό gameplay

Το PlayerUnknown's Battlegrounds είναι ένα παιχνίδι φιλικό σε noobs (αρχάριους) σε βαθμό που πολύ λίγα shooter πετυχαίνουν.

Έχει απλούς κανόνες που δεν απαιτούν πολύ χρόνο εξοικείωσης, ενώ ανταμείβει το ίδιο τις διάφορες τεχνικές παιξίματος.

Αν ακολουθήσουμε επιθετική στρατηγική και βουτήξουμε κατευθείαν στη δράση, κερδίζουμε kills και βρισκόμαστε πάντα εντός της ασφαλούς περιοχής.

Όμως και οι παίκτες που προτιμούν να μαζεύουν προμήθειες και αποφεύγουν με κάθε τρόπο την επαφή με αντίπαλο μέχρι να είναι απολύτως απαραίτητο, έχουν αρκετές πιθανότητες επιτυχίας.

Έτσι, το Battlegrounds είναι από τα λίγα παιχνίδια που επιτρέπουν το προσεκτικό παίξιμο, πράγμα που κερδίζει την εκτίμησή μας, ιδιαίτερα όταν έχουμε συνηθίσει από άλλα shooter να μας θερίζουν έμπειροι παίκτες δευτερόλεπτα μετά το respawn.

Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά οποιοσδήποτε μπορεί να παίξει το Battlegrounds, και ας μην έχει μεγάλη πείρα. Όλοι ξεκινούν στην ίδια ευάλωτη κατάσταση, χωρίς όπλα και πυρομαχικά.

Μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να αναδειχθούμε νικητές, αλλά εφόσον υπάρχει και το στοιχείο της τύχης στο παιχνίδι, έχουμε το κίνητρο να ξαναπροσπαθήσουμε.

Άλλωστε το PlayerUnknown's Battlegrounds δεν δίστασε να συμπεριλάβει σε σημαντικό βαθμό το στοιχείο της τύχης· ακόμα και οι πιο ικανοί παίκτες, μπορεί να βρεθούν σε περιοχή που έτυχε να στερείται σοβαρού οπλισμού, με αποτέλεσμα να τους θρηνήσουμε σύντομα με κάποιο τηγάνι ανά χείρας.

Βέβαια το τηγάνι αποδεδειγμένα χρησιμεύει και για να αποκρούει σφαίρες.

Μάλιστα και αυτό είναι ένα στοιχείο που καθιστά προσιτό το PlayerUnknown's Battlegrounds. Δεν υπάρχει ένας σίγουρος τρόπος να παιχτεί ο χάρτης, που να προσφέρει απαραίτητα κάποιο πλεονέκτημα.

Κάθε απόφαση μπορεί να αποβεί σημαντική: θα στήσουμε camp στην μπανιέρα ενός δωματίου, με κίνδυνο να είμαστε εκτεθειμένοι αργότερα, όταν θα μικραίνει η ασφαλής περιοχή?

Ή θα ανέβουμε σε κάποιο θορυβώδες όχημα για να καλύψουμε μεγαλύτερη απόσταση, με κίνδυνο να τραβήξουμε την προσοχή των αντιπάλων?

Κι έπειτα, δεν χρειάζονται ώρες άσκοπου gaming (λέγε με WoW), προκειμένου να φτάσουμε στο επίπεδο καλύτερων παικτών. Οι αγώνες έχουν συνήθως διάρκεια κάτω της μισής ώρας, εφόσον μείνουμε ζωντανοί μέχρι το τέλος.

Γενικά, ακόμη κι αν έχουμε μαύρα μεσάνυχτα από shooter, έχουμε πιθανότητες να παίξουμε αξιοπρεπώς.

Η διαφορά με άλλους δημοφιλείς τίτλους, όπως το Counter Strike ή το League of Legends, είναι μεγάλη. Έναν σχετικά άπειρο παίκτη τον περιμένει βέβαιος διασυρμός από τον εκάστοτε Forg1ven του LoL.

Επαγγελματικό Gaming – Συμβουλές από έναν Πρωταθλητή

Το επαγγελματικό gaming είναι το όνειρο πολλών gamers, ιδιαίτερα όταν ακούμε πως στο εξωτερικό υπάρχουν πρωταθλητές που κερδίζουν εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια δολάρια. Στον…

Ιδανικό για streaming

Ένας από τους βασικούς λόγους που το Battlegrounds έκανε θραύση στο Twitch, αποτελεί ακριβώς το ότι δεν είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο. Οι κανόνες είναι απλοί και σαφείς, επιτρέποντας τον θεατή να συμμετέχει σε ένα stream σε οποιοδήποτε στάδιο του παιχνιδιού.

Επίσης, ο καθένας μπορεί να το παρακολουθήσει, ανεξάρτητα από τη σχετική εμπειρία του στο παιχνίδι ή στα shooter γενικότερα. Αν προσπαθήσουμε να δούμε ένα session της Dota και δεν έχουν παρακολουθήσει (ή παίξει) ποτέ, θα δυσκολευτούμε να αντιληφθούμε τι συμβαίνει στο παιχνίδι.

Όπως έχει πει σε συνέντευξή του και ο δημιουργός, κάθε στάδιο του παιχνιδιού προσφέρεται για streaming: η αναζήτηση για εξοπλισμό, οι μάχες με τους αντιπάλους, και ακόμη περισσότερο το αρχικό μέρος κάθε περιόδου.

Στην αρχή που το παιχνίδι είναι ακόμα αρκετά αργό, επιτρέπει μια καλύτερη αλληλεπίδραση με το κοινό. O streamer έχει χρόνο να μιλήσει, να εξηγήσει τις τυχόν στρατηγικές του, ή και να απαντήσει στους viewers του.

Από την άλλη, όσο συνεχίζει το παιχνίδι, η δράση γίνεται καταιγιστική, κάνοντας τη μετάδοση πιο ενδιαφέρουσα.

Υπαρκτό fanbase

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, ο PlayerUnknown είχε ασχοληθεί με την ανάπτυξη παρόμοιας λογικής mods ήδη για παιχνίδια όπως τα ARMA 2 και 3.

Το είδος λοιπόν είχε αποκτήσει φανατικούς φίλους, ανθρώπους που ίσως περίμεναν την κυκλοφορία ενός καθαρόαιμου Day-Z (το mod του ARMA 2) ως ολοκληρωμένο παιχνίδι.

Το PlayerUnknown's Battlegrounds ήρθε και έδωσε αυτό ακριβώς στον κόσμo: ένα παιχνίδι αποκλειστικά τύπου Battle Royale, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω modifications από τρίτες πηγές. Είναι το πρώτο game κατασκευασμένο αποκλειστικά γύρω από αυτήν την δομή, και αυτό σίγουρα συνετέλεσε στην επιτυχία του.

Χαμηλή τιμή

Σίγουρα στη χαμηλή τιμή έπαιξε ρόλο και η διάθεση μέσω Early Access. Όπως και να ‘χει όμως, η τιμολόγηση στα 30 ευρώ συνέβαλε στη διάδοση του παιχνιδιού. Μάλιστα, όπως έχει δηλώσει κι ο ίδιος ο PlayerUnknown, δεν υπάρχει πρόθεση για αύξηση της τιμής αυτής στο άμεσο μέλλον.

Εσείς έχετε ακούσει για το PlayerUnknown's Battlegrounds?

Έχετε δοκιμάσει το παιχνίδι ή έχετε δει κάποιο stream στο Twitch? Αν γνωρίζετε κάποια πληροφορία για το Battlegrounds που θα θέλατε να αναφέρουμε, γράψτε μας στα σχόλια.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

featured Image shop
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#353 - AI Και Κοινή Χρήση Δεδομένων Στον Edge, Outlook Εκτός Σύνδεσης, Ποιοτικά Παιχνίδια Στο Android
QuickSteps
GamingSteps#20241109 - Warcraft II: Remastered, Το Μυστικό Των Polaroid Στο SH2 Remake, Σπάνιες Κάρτες Pokémon TCG
GamingSteps