Η μαζική αποστολή email είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο για κάθε επιχείρηση και ιστοσελίδα. Το email φέρνει αποτελέσματα τα οποία δεν θα δούμε με κανένα τρόπο στο Facebook ή το Twitter. Δείτε ποιος είναι ο σωστός και ο λάθος τρόπος για τη μαζική αποστολή email, για τη δική σας δημιουργία newsletter.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Η επιλογή του PCsteps για τη δημιουργία newsletter
Εντός και εκτός του PCsteps έχουμε πειραματιστεί με αρκετές υπηρεσίες αλλά και εφαρμογές για τη μαζική αποστολή email.
Η υπηρεσία στην οποία καταλήξαμε, και με την οποία αυτή τη στιγμή στέλνουμε συνολικά περισσότερα από 55.000 μηνύματα κάθε μήνα, είναι η Getresponse, η οποία ξεχωρίζει για την ευκολία στη χρήση και την έξοχη υποστήριξη 24/7.
Επιπλέον, δημιουργώντας το λογαριασμό σας μέσα από τον δικό μας σύνδεσμο, στηρίζετε ενεργά τη λειτουργία της ιστοσελίδας μας, καθώς και τις αμοιβές των συνεργατών, για την καθημερινή δημοσίευση υψηλής ποιότητας οδηγών.
Μάλιστα, για όσους εγγραφούν από τις 12:00 το μεσημέρι ώρα Ελλάδος στις 13/2, θα έχουν έκπτωση από 15% έως και 40% εφ' όρου ζωής σε όποιο πρόγραμμα επιλέξουν.
Αυτή η προσφορά όμως ισχύει μόνο για τους πρώτους 1000 λογαριασμούς διεθνώς, οπότε αν σας ενδιαφέρει, θα πρέπει να βιαστείτε.
Ζει ακόμα το email?
Στην εποχή των social media, η μαζική αποστολή email πιθανώς να φαίνεται απαρχαιωμένη σαν μέθοδος marketing. Για μερικούς, είναι σαν να συγκρίνουμε τον τηλέγραφο με τα σήματα καπνού.
Όσοι ισχυρίζονται πως το email είναι νεκρό, υποστηρίζουν πως οι χρήστες λαμβάνουν ήδη υπερβολικά πολλά email. Επίσης, είναι πολύ πιο εύκολο το like στο Facebook, παρά να δώσει ένας επισκέπτης το email του.
Εξετάζοντας όμως τα αποτελέσματα στην πράξη, διαπιστώνουμε μια πολύ διαφορετική εικόνα για τη μαζική αποστολή email.
Ακόμα και σήμερα, το email είναι ίσως το ισχυρότερο εργαλείο marketing στη διάθεσή μας. Και κάθε επιχείρηση που αντιμετωπίζει σοβαρά το internet marketing οφείλει να έχει ένα σωστά οργανωμένο email newsletter.
Η αβεβαιότητα των social media
Ο λόγος που η μαζική αποστολή email θα είναι πάντοτε ένα χρήσιμο εργαλείο, είναι οι εγγενείς περιορισμοί των social media.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την δική μας σελίδα στο Facebook. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές έχει κάτι παραπάνω από 24.250 fans.
Σε έναν όμορφο κόσμο και καλό, αγγελικά πλασμένο, κάθε δημοσίευση θα εμφανιζόταν σε όλους μας τους fans. Όσοι ενδιαφέρονταν, θα έκαναν κλικ.
Το πρόβλημα, όμως, είναι πως ο μέσος χρήστης του Facebook έχει κάνει like σε μερικές δεκάδες σελίδες. Ορισμένες εξ αυτών κάνουν πολλαπλές δημοσιεύσεις κάθε μέρα.
Εκ των πραγμάτων, είναι αδύνατον όλες οι δημοσιεύσεις να εμφανίζονται σε όλους τους fan μιας σελίδας. Αυτό θα αχρήστευε τη ροή ειδήσεων. Στην πράξη, κάθε δημοσίευση εμφανίζεται σε ένα ποσοστό από τους συνολικούς χρήστες.
Ανάλογα με την επιτυχία μιας δημοσίευσης, τόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των χρηστών στην οποία θα εμφανιστεί.
Το σημαντικό είναι πως δεν έχουμε κανέναν έλεγχο σε πόσους χρήστες θα εμφανιστεί μια απλή δημοσίευση.
Οι περίπλοκοι αλγόριθμοι του Facebook είναι που αποφασίζουν τι θα εμφανιστεί σε ποιον, με βάση μια σειρά από κριτήρια.
Ο μόνος τρόπος να έχουμε τον έλεγχο, είναι μέσω πληρωμένης προώθησης. Εκεί, όσο περισσότερο πληρώσουμε, τόσο περισσότεροι θα δουν τη δημοσίευση.
Όμως και στις επιτυχημένες δημοσιεύσεις, ένα μικρό ποσοστό θα κάνουν κλικ για να μπουν στη σελίδα μας.
Από τους 16.000 χρήστες που είδαν το post, οι 1786 έκαναν κλικ, δηλαδή γύρω στο 11,16%. Σε πληρωμένες δημοσιεύσεις, το ποσοστό είναι πάντοτε σημαντικά μικρότερο, πιο κοντά στο 1%.
Εν ολίγοις, η δραστηριότητα στα social media σίγουρα δημιουργεί κάποια έκθεση για την εταιρεία ή την ιστοσελίδα μας. Όμως όσον αφορά την επισκεψιμότητα, ή και τις πωλήσεις για e-shop, τα ποσοστά είναι σημαντικά χαμηλότερα του συνόλου.
Πού υπερτερεί η μαζική αποστολή email και το newsletter
Στη μαζική αποστολή email, γνωρίζουμε εκ των πραγμάτων την συνολική απήχηση του newsletter. Κάθε μήνυμα θα σταλεί σε όλους τους συνδρομητές που ανήκουν στη λίστα μας.
Φυσικά, δεν θα επιλέξουν όλοι να ανοίξουν το email. Ένα από τα πιο σημαντικά στατιστικά σε ένα newsletter είναι το “Open rate”. Δηλαδή το ποσοστό των αναγνωστών που άνοιξαν το email σε σχέση με το σύνολο όσων το έλαβαν.
Εφόσον έχουμε ένα ενδιαφέρον newsletter, με χρήσιμες πληροφορίες, και εφαρμόσουμε κάποιες έξυπνες τεχνικές, μπορούμε να έχουμε εξωπραγματικά καλό open rate.
Αν αναρωτιέστε, ποσοστά άνω του 100% μπορούν να επιτευχθούν για μηνύματα που έχουν γίνει forwarded σε φίλους. Κατά συνέπεια, άνοιξαν το email και άτομα που δεν βρίσκονταν στη λίστα των παραληπτών.
Αυτό προφανώς δεν θα γίνεται σε κάθε email. Όμως open rates της τάξης του 50-60% και click rates άνω του 20% είναι απόλυτα ρεαλιστικά νούμερα για ένα newsletter.
Ναι, οι fans στο Facebook συγκεντρώνονται πολύ εύκολα από τους συνδρομητές σε ένα Newsletter. Όμως ακόμα και mε μικρότερους αριθμούς, έχουμε σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα με τη μαζική αποστολή email.
Με απλά λόγια, αν δεν έχετε ήδη ένα σωστά οργανωμένο newsletter για την επιχείρηση ή την ιστοσελίδα σας, χάνετε ένα πολύ σημαντικό μέρος του marketing στο ίντερνετ.
Υπάρχει μέθοδος για δωρεάν μαζική αποστολή email?
Μια νέα ιστοσελίδα μπορεί να περάσουν μήνες μέχρι να φτάσει στο σημείο να έχει αξιόλογα έσοδα.
Λογικό είναι λοιπόν ο εκάστοτε διαχειριστής που ενδιαφέρεται για τη μαζική αποστολή email, να ψάχνει αρχικά κάποια δωρεάν μέθοδο για τη δημιουργία newsletter.
Το πρόβλημα όμως είναι πως, ειδικά για τη μαζική αποστολή email, οι δωρεάν μέθοδοι έχουν σημαντικά μειονεκτήματα και κινδύνους.
Μαζική αποστολή email μέσω προγραμμάτων
Με μια αναζήτηση στο internet θα βρούμε αρκετά προγράμματα για μαζική αποστολή email. Ορισμένα είναι δωρεάν, με πληρωμένη έκδοση Pro. Άλλα έχουν ένα εφάπαξ κόστος για απεριόριστη χρήση της εφαρμογής.
Μία από τις πιο δημοφιλείς σχετικές εφαρμογές, με εντελώς δωρεάν έκδοση, είναι η SendBlaster.
Το μεγάλο πρόβλημα με τις εφαρμογές του είδους είναι πως στέλνουν τα μηνύματα από τη σύνδεσή μας. Αν αρχίσουμε ξαφνικά να στέλνουμε εκατοντάδες email από το σπίτι ή το γραφείο μας, ο πάροχος είναι εγγυημένο πως θα αντιδράσει.
Το Spam είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στο ίντερνετ. Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Journal of Economic Perspectives το 2012, το ετήσιο κόστος λόγω του Spam εκτιμάται στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σήμερα, το πιθανότερο είναι πως αυτό το κόστος θα έχει αυξηθεί σημαντικά. Για το λόγο αυτό, έχουν θεσπιστεί ιδιαίτερα αυστηροί νόμοι κατά της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας.
Αν ο πάροχός μας δει να στέλνουμε εκατοντάδες ή χιλιάδες email μαζικά, στην καλύτερη περίπτωση θα απενεργοποιήσει το email μας. Στη χειρότερη περίπτωση, μπορεί να διακόψει εντελώς τη σύνδεσή μας ή και να έχουμε νομικές επιπτώσεις.
Υποχρεωτικά, λοιπόν, θα πρέπει να επιλέξουμε μία online υπηρεσία για την δημιουργία newsletter. Οι υπηρεσίες αυτές χρησιμοποιούν τους δικούς τους server για τη μαζική αποστολή email.
Δωρεάν υπηρεσίες για τη δημιουργία newsletter
Το πρόβλημα με τις δωρεάν υπηρεσίες για τη μαζική αποστολή email είναι το ίδιο με τις δωρεάν υπηρεσίες φιλοξενίας με βάση δεδομένων.
Αν κάποια υπηρεσία επιτρέπει να στείλουμε απεριόριστα email σε απεριόριστους συνδρομητές χωρίς κόστος, είναι σίγουρο πως εκατοντάδες spammer θα την εκμεταλλεύονται.
Κατά συνέπεια, οι server από τους οποίους στέλνει μηνύματα η εταιρεία θα βρίσκονται συχνά στις μαύρες λίστες με spam servers.
Σε αυτό το σενάριο, επιβεβαιώνεται η παροιμία “μαζί με τα ξερά, καίγονται και τα χλωρά”.
Μπορεί τα δικά μας email να μην είναι spam. Αν όμως στέλνονται από blacklisted server, αναπόφευκτα ένα μεγάλο ποσοστό θα καταλήξει στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
Αν λοιπόν μας ενδιαφέρει σοβαρά η δημιουργία ενός αξιόλογου newsletter, που να ωφελήσει χειροπιαστά την επιχείρησή μας, θα πρέπει να κινηθούμε ανάλογα.
Το να επενδύσουμε σε μια πληρωμένη υπηρεσία για τη μαζική αποστολή email είναι μονόδρομος.
Η δημιουργία Newsletter με τη Getresponse
Στο ίντερνετ θα βρούμε αρκετές αξιόλογες υπηρεσίες για τη δημιουργία Newsletter. Πιθανώς να έχετε ακούσει κάποια ονόματα, όπως η Aweber και η Mailchimp.
Η προσωπική μας επιλογή στο PCsteps, όμως, είναι η Getresponse, για μια σειρά από λόγους.
Κόστος
Ένας κύριος λόγος που επιλέξαμε τη Getresponse είναι πως είναι ιδιαίτερα οικονομική σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τόσο για μικρά όσο και για μεγαλύτερα newsletter.
Για παράδειγμα, στην Aweber για ένα newsletter με μέχρι 500 συνδρομητές, θα χρειαστεί να πληρώσουμε 19 δολάρια το μήνα.
Στη Getresponse, το κόστος μέχρι 1.000 συνδρομητές είναι 15 δολάρια το μήνα, και μέχρι 2.500 συνδρομητές 25 δολάρια.
Εφόσον το newsletter μας είναι δημοφιλές και αυξάνονται οι συνδρομητές του, η Getresponse παραμένει η οικονομικότερη επιλογή. 5.000 συνδρομητές στην Aweber θα μας κοστίσουν 49 δολάρια μηνιαίως, και στη Mailchimp 50 δολάρια.
Η αντίστοιχη τιμή στη Getresponse είναι 45 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή η τιμή είναι για πληρωμή μήνα προς μήνα. Αν προπληρώσουμε ένα χρόνο έχουμε έκπτωση 18% και αν προπληρώσουμε δύο χρόνια έχουμε έκπτωση 30%.
Ευκολία στη χρήση
Το κόστος δεν είναι φυσικά ο μοναδικός παράγοντας για την επιλογή μιας υπηρεσίας newsletter.
Οι περισσότερες υπηρεσίες του είδους παρέχουν παρόμοια εργαλεία, που αφορούν τη δημιουργία email με ενδιαφέροντα γραφικά, τις φόρμες εγγραφής (signup form) και τις σελίδες εγγραφής (landing pages), και διάφορες επιλογές αυτοματισμού.
Έχοντας δοκιμάσει και τις τρεις παραπάνω υπηρεσίες, βρίσκουμε πως η Getresponse είναι αρκετά πιο φιλική για τον αρχάριο χρήστη. Ειδικά για τη δημιουργία newsletter, εκτός από τις έτοιμες φόρμες που μπορούμε να προσαρμόσουμε στα μέτρα μας…
…μπορούμε να επιλέξουμε συγκεκριμένους τύπους δομών για το πώς θέλουμε να φαίνεται το κείμενο και οι φωτογραφίες.
Σε κάθε template μπορούμε να προσθέσουμε, να αφαιρέσουμε, και να μετακινήσουμε στοιχεία απλά σέρνοντας και αφήνοντάς τα εκεί που θέλουμε (drag and drop).
Χωρίς να χρειάζεται καμία ειδική γνώση, μπορούμε να προσαρμόσουμε το newsletter να φαίνεται όπως ακριβώς θέλουμε.
Μάλιστα, χάρη στο inbox preview, μπορούμε να δούμε πώς θα φαίνεται το κάθε μας μήνυμα σε πολλαπλές διαφορετικές συσκευές, υπηρεσίες email, προγράμματα email, και browsers.
Δυνατότητες αυτοματισμών
Πιθανώς έχετε ακούσει το ρητό πως είναι καλύτερα να εργάζεσαι έξυπνα παρά να εργάζεσαι σκληρά.
Στο Getresponse θα βρούμε πολλαπλά εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να αυτοματοποιήσουμε τη διαδικασία αποστολής email.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το newsletter του PCsteps. Μέσω του Getresponse, και χάρη στο RSS Feed της σελίδας μας, κάθε εβδομάδα συγκεντρώνονται αυτόματα οι νεότερες δημοσιεύσεις, και δημιουργείται το newsletter μας στην πλήρη μορφή του.
Δεν χρειάζεται πρακτικά καν να συνδεθούμε στο λογαριασμό μας. Το newsletter ετοιμάζεται και αποστέλλεται στην προγραμματισμένη ώρα κάθε εβδομάδα.
Αυτή είναι μία μόνο από τις δυνατότητες που μας δίνουν τα εργαλεία αυτοματισμού που παρέχει η Getresponse.
Μπορούμε να ορίσουμε συνθήκες με βάση τη συμπεριφορά των συνδρομητών, ώστε να αποστέλλονται αυτόματα μηνύματα πχ μόνο σε συνδρομητές που έκαναν κλικ σε ένα συγκεκριμένο σύνδεσμο.
Αυτές οι δυνατότητες βέβαια είναι σχετικά προχωρημένες για κάποιον που μόλις ξεκινάει. Όποτε όμως τις χρειαστούμε, βρίσκονται στη διάθεσή μας.
Τεχνική υποστήριξη
Στα τέσσερα χρόνια που χρησιμοποιούμε το Getresponse, δεν είχαμε κανένα τεχνικό πρόβλημα κατά τη δημιουργία ή την αποστολή email.
Όποτε πάντως είχαμε κάποια απορία για οποιαδήποτε λειτουργία, η δυνατότητα live chat, που λειτουργεί 24/7, ήταν άμεσα διαθέσιμη για να απαντήσει κάθε ερώτηση.
Μάλιστα, στις περισσότερες περιπτώσεις ο χρόνος αναμονής για να ξεκινήσει το chat ήταν μηδενικός. Το περισσότερο που έχει χρειαστεί να περιμένουμε ήταν 2-3 λεπτά.
Συνεχίζεται: Η αναλυτική δημιουργία newsletter με τη Getresponse
Η Getresponse είναι πιο απλή σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Όμως για όποιον δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ μια υπηρεσία για τη μαζική αποστολή email, πιθανώς η όλη διαδικασία να του φανεί βουνό.
Σε επόμενο οδηγό θα δούμε πώς γίνεται η δημιουργία newsletter από το μηδέν με τη Getresponse, έτσι ώστε και ο πλέον αρχάριος χρήστης να μπορεί να δημιουργήσει υψηλής ποιότητας μηνύματα για την επιχείρησή του.
Μείνετε συντονισμένοι!
Έχετε απορίες σχετικά με τη μαζική αποστολή email?
Αν οτιδήποτε στον οδηγό δεν σας ήταν ξεκάθαρο και θέλετε περισσότερες διευκρινήσεις για τη δημιουργία newsletter και τη μαζική αποστολή email, γράψτε μας στα σχόλια.