Η υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google αποτελεί τον στόχο για κάθε site που διαχειριζόμαστε. Βασική ρύθμιση στην ιστοσελίδα μας για καλύτερη κατάταξη είναι η επιλογή των λέξεων που αντιπροσωπεύουν κατάλληλα το περιεχόμενό μας. Γνωρίστε στο άρθρο την εφαρμογή KWFinder, που βοηθά να διαλέξουμε σωστές λέξεις κλειδιά.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Τι είναι οι λέξεις κλειδιά (keywords) για SEO
Πλέον στις μέρες μας το πιο εύκολο πράγμα είναι να δημιουργήσουμε μόνοι μας ένα website ή ένα blog.
Οι διαδικτυακές εφαρμογές δημιουργίας και δημοσίευσης ενός site έχουν εξελιχθεί και έχουν γίνει φιλικότερες από ποτέ για τον αρχάριο χρήστη.
Όμως η πρόκληση είναι στο πώς θα αυξήσουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας, κάνοντάς την πιο “φιλική” στις μηχανές αναζήτησης.
Οι λέξεις κλειδιά (keywords) είναι στοιχεία που αποτελούν μέρος της διαδικασίας για την βελτιστοποίηση ενός ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης (SEO).
Πιο εξειδικευμένα, τα keywords είναι συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις στο περιεχόμενο του site μας, που “οδηγούν” τους χρήστες μέσω των μηχανών αναζήτησης στην ιστοσελίδα μας.
Εδώ να επισημάνουμε ότι αναφερόμαστε στα οργανικά αποτελέσματα μιας αναζήτησης, και όχι στις πληρωμένες διαφημίσεις.
Επίσης, το να επιλέξουμε τα σωστά keywords δεν σημαίνει ότι αυτόματα θα βγει η σελίδα μας πρώτη στα αποτελέσματα της Google.
Το SEO είναι ένα σύνολο συνεχών ενεργειών και οι λέξεις κλειδιά είναι ένα σημαντικό κομμάτι του.
Σε κάθε πλατφόρμα διαχείρισης ιστοσελίδων μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την σελίδα μας και να ορίσουμε λέξεις κλειδιά στις δημοσιεύσεις μας.
Για παράδειγμα, στην πλατφόρμα του WordPress που είναι η δημοφιλέστερη, υπάρχει το πρόσθετο Yoast SEO, που λόγω της αποτελεσματικότητάς του έχει γίνει το βασικό SEO plugin στο WordPress.
Στο πεδίο “Focus keyword” έχουμε τη δυνατότητα να ορίσουμε τις λέξεις κλειδιά στις σελίδες και στα post μας.
Εάν επιθυμείτε να μάθετε πώς ρυθμίζουμε όλες τις τεχνικές παραμέτρους του Yoast SEO plugin, δείτε τον οδηγό μας.
Ωστόσο, αρκετές φορές δεν είναι εύκολο να μαντέψουμε τις πιο δημοφιλείς λέξεις κλειδιά που αντιστοιχούν στα θέματά μας και αναζητούν οι χρήστες, ιδιαίτερα αν δεν έχουμε εμπειρία.
Δείτε ακολούθως το εργαλείο KWFinder, που μας βοηθά στην επιλογή των keywords, παρέχοντάς μας ενδιαφέροντα στατιστικά και εναλλακτικές προτάσεις.
KWFinder
Το KWFinder είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή για αναζήτηση και ανάλυση SEO keywords, της εταιρείας Mangools που εξειδικεύεται σε προγράμματα SEO.
Το εργαλείο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους αναζητούν long tail λέξεις κλειδιά με χαμηλό ανταγωνισμό.
Οι long tail λέξεις κλειδιά είναι keywords που περιέχουν παραπάνω από μια λέξη, είναι δηλαδή φράσεις με συγκεκριμένο θέμα.
Για παράδειγμα, το keyword του άρθρου που διαβάζετε είναι το “λέξεις κλειδιά”.
Σκοπός αυτής της φράσης είναι να οδηγήσει τους χρήστες που ψάχνουν πληροφορίες για λέξεις κλειδιά στο άρθρο μας και να γνωρίσουν την εφαρμογή.
Σύμφωνα με τον γκουρού του WordPress SEO, Joost de Valk (Yoast SEO), χρησιμοποιώντας long tail φράσεις κλειδιά έχουμε περισσότερες πιθανότητες να μας επιλέξουν οι χρήστες που θα μας βρουν.
Ο λόγος είναι ότι οι χρήστες προτιμούν στα αποτελέσματα αυτό που ακριβώς ψάχνουν.
Για να αναζητήσουμε κατάλληλες λέξεις κλειδιά με το KWFinder, θα πρέπει να δημιουργήσουμε έναν δωρεάν λογαριασμό στην ιστοσελίδα του.
Η δωρεάν έκδοση μας προσφέρει τρεις αναζητήσεις για λέξεις κλειδιά, 25 εναλλακτικές προτάσεις, και τρεις πίνακες στατιστικών SERP κάθε 24 ώρες.
Το Search Engine Results Page αναφέρεται στην κατάταξη μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης όταν ψάχνουμε με λέξη κλειδί.
Το πλεονέκτημα του δωρεάν account είναι ότι, παρά τους περιορισμούς, έχουμε πλήρη πρόσβαση στις δυνατότητες του KWFinder.
Αν όμως δεν μας καλύπτει ο δωρεάν λογαριασμός, υπάρχουν δύο αναβαθμισμένες εκδόσεις επί πληρωμή με δυνατότητα περισσότερων αναζητήσεων ανά 24ωρο.
Ανάλυση και αναζήτηση για λέξεις κλειδιά
Μόλις συνδεθούμε στον λογαριασμό μας, στο πεδίο Suggestions πληκτρολογούμε τη λέξη κλειδί που έχουμε σκεφτεί για το θέμα μας.
Ένας τρόπος για να οδηγηθούμε στο κατάλληλο keyword, είναι να αναρωτηθούμε τι θέμα αντιπροσωπεύει η δημοσίευσή μας.
Δίπλα ακριβώς επιλέγουμε τη χώρα και τη γλώσσα που στοχεύει η ιστοσελίδα ή το blog μας.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα θα αναλύσουμε τη φράση “ποδήλατα για παιδιά”.
SEO difficulty
Πάνω δεξιά στην οθόνη μας βρίσκουμε τη μέτρηση SEO difficulty.
Το SEO difficulty εκφράζει το πόσο εύκολο είναι να ψάξουν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης με αυτή τη λέξη κλειδί.
Υπάρχουν οκτώ κλίμακες αποτελεσμάτων της μέτρησης…
…και όσο πιο χαμηλό είναι το σκορ, τόσο πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες το keyword.
Το στατιστικό παράγεται από έναν συνδυασμό μετρήσεων της εταιρείας διαδικτυακού marketing Moz.
Πιο εξειδικευμένα, εξετάζεται το domain authority, το page authority, το MozRank, και το MozTrust.
Όλα τα παραπάνω είναι δείκτες που χρησιμοποιούνται για ανάλυση στο διαδικτυακό marketing.
Για τη φράση “ποδήλατα για παιδιά”, το SEO difficulty μας βγάζει αποτέλεσμα 22/100 (easy), που είναι ικανοποιητικό.
Υπάρχουν όμως και άλλες μετρήσεις που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πριν καταλήξουμε στην επιλογή.
Monthly Search Volumes
Δεξιότερα, βρίσκουμε την κατηγορία Monthly Search Volumes.
Το συγκεκριμένο διάγραμμα απεικονίζει την τάση αναζήτησης μιας λέξης κλειδί στους δώδεκα μήνες του έτους.
Αυτό το πεδίο είναι χρήσιμο για να συμπεράνουμε την εποχικότητα ενός keyword, που μπορεί να σχετίζεται με μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που εμπορευόμαστε στο site μας.
Για το keyword “ποδήλατα για παιδιά” βγάζουμε το συμπέρασμα ότι η φράση χρησιμοποιείται πιο πολύ από τους χρήστες τους ζεστούς μήνες του έτους, πράγμα απολύτως λογικό.
Google SERP
Κάτω από το MSV, το KWFinder εμφανίζει τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google (SERP) για τη φράση που αναλύουμε.
Εδώ διακρίνουμε την κατάταξη των ανταγωνιστών μας και διάφορα στοιχεία τους, όπως τους δείκτες της εταιρείας Moz που αναφέραμε παραπάνω.
Η τελευταία δεξιά στήλη εκτιμά τις μηνιαίες επισκέψεις μιας σελίδας σε αυτήν την κατάταξη για την αναζήτηση “ποδήλατα για παιδιά”.
Αν θέλουμε να εξετάσουμε πιο αναλυτικά το Google SERP, μπορούμε να κάνουμε κλικ στο ενσωματωμένο εργαλείο της εφαρμογής SERPChecker.
Στο παράθυρο που ανοίγει, πατώντας πάνω δεξιά το Manage metrics…
…έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε περισσότερα είδη μετρήσεων της εταιρείας Moz και Majestic.
Εναλλακτικές προτάσεις και τελική επιλογή του keyword
Στο αριστερό μέρος της οθόνης, το πρόγραμμα μας εμφανίζει διάφορες εναλλακτικές προτάσεις σχετικές με τη φράση κλειδί που εξετάζουμε.
Όλες οι προτάσεις συνοδεύονται από τις αντίστοιχες μετρήσεις τους, και η πιο σημαντική είναι στο πεδίο Search.
Το Search εκφράζει τον μέσο αριθμό των φορών που οι χρήστες έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο keyword τους τελευταίους δώδεκα μήνες.
Για τη φράση “ποδήλατα για παιδιά”, το αποτέλεσμα είναι 50.
Ωστόσο, η εναλλακτική πρόταση “παιδικά ποδήλατα” που βρίσκεται τρεις γραμμές παρακάτω έχει αποτέλεσμα 2900.
Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο δημοφιλής φράση και οι χρήστες την χρησιμοποιούν περισσότερο. Οπότε τα “παιδικά ποδήλατα” είναι καλύτερη επιλογή για λέξη κλειδί.
Επιπρόσθετα, η τελευταία δεξιά μέτρηση που είναι το SEO difficulty, είναι και κατά μια μονάδα καλύτερη από το αρχικό μας keyword.
Οι υπόλοιπες μετρήσεις του πίνακα είναι οι ακόλουθες:
- Trend: Είναι το γράφημα με την τάση αναζήτησης ενός keyword στους δώδεκα μήνες του έτους που αναφέραμε παραπάνω (MSV).
- CPC: Το CPC σημαίνει Cost per Click και αναφέρεται στο μέσο κόστος ενός κλικ σε μια διαφήμιση ενός δικτύου (π.χ. Google Adsense) για μια φράση κλειδί.
- PPC: Το PPC σημαίνει Pay per Click και το συγκεκριμένο στατιστικό εκφράζει πόσο ανταγωνιστικό είναι το keyword σε ένα δίκτυο διαφήμισης. Όσο μεγαλύτερο είναι το αποτέλεσμα, τόσο το καλύτερο.
Η τελευταία αυτή μέτρηση μας δείχνει ουσιαστικά την εμπορική “αξία” μιας λέξης κλειδί.
Σας φάνηκε χρήσιμη η εφαρμογή KWFinder;
Εάν σας δημιουργήθηκαν οποιεσδήποτε απορίες σχετικά με το KWFinder, γράψτε μας στα σχόλια.