Home » Software » Δωρεάν Εφαρμογές » Εισαγωγή στο Blender: Πώς Σχεδιάζουμε 3D Μοντέλα

Εισαγωγή στο Blender: Πώς Σχεδιάζουμε 3D Μοντέλα

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Αν μας ενδιαφέρει να σχεδιάσουμε 3D μοντέλα είτε για τη δουλειά μας είτε για χόμπι, το Blender είναι ένα πανίσχυρο δωρεάν πρόγραμμα σχεδιασμού. Οι δυνατότητες του πλησιάζουν τις δυνατότητες κορυφαίων προγραμμάτων της αγοράς που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ. Ο οδηγός αυτός αποτελεί μια εισαγωγή στις βασικές λειτουργίες του Blender.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Τι είναι τα 3D μοντέλα

Στην επιστήμη των υπολογιστών, με τον όρο «3D μοντέλο» εννοούμε τη μαθηματική αναπαράσταση ενός πραγματικού ή φανταστικού τρισδιάστατου αντικειμένου.

Για να κατασκευάσουμε 3D μοντέλα στον υπολογιστή μας χρειαζόμαστε ειδικά προγράμματα τρισδιάστατου σχεδιασμού.

Τα 3D μοντέλα αποτελούν ανεκτίμητο εργαλείο σε πολλούς τομείς, όπως η ιατρική, o βιομηχανικός σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική, ο κινηματογράφος, τα video games κ.α..

Τα τελευταία χρόνια, με την εμφάνιση των εκτυπωτών 3D, η σημασία των 3D μοντέλων γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, καθώς είναι απαραίτητα εργαλεία για την εκτύπωση αντικειμένων.

Τι είναι το Blender

Το Blender είναι ένα δωρεάν και ανοιχτού κώδικα πακέτο σχεδιασμού για 3D μοντέλα. Παρέχει επιπλέον δυνατότητες, όπως δημιουργία animation, προσομοιώσεων, image rendering, επεξεργασία βίντεο, και σχεδιασμό παιχνιδιών.

Επιπλέον, θεωρείται ένα από τα κορυφαία δωρεάν προγράμματα της κατηγορίας αυτής, και χρησιμοποιείται από πλήθος σχεδιαστών ανά τον κόσμο.

Το Blender απευθύνεται σε σχεδιαστές γραφικών, animators, game developers, αρχιτέκτονες, μηχανολόγους, και άλλου είδους επαγγελματίες που ψάχνουν ένα δωρεάν αλλά πλήρες πακέτο σχεδιασμού για 3D μοντέλα.

Κάτι που πρέπει να σημειωθεί είναι πως στις περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, χρησιμοποιούνται άλλα πακέτα σχεδιασμού για 3D μοντέλα όπως, τα Maya και 3ds Max, τα οποία είναι επί πληρωμή.

Γιατί όμως κάποιος να χρησιμοποιήσει ένα πρόγραμμα επί πληρωμή, αν κάποιο αντίστοιχο δωρεάν πρόγραμμα είναι εξίσου καλό;

Αυτό συμβαίνει επειδή οι εταιρείες δεν ενδιαφέρονται για το κόστος των πακέτων, οπότε πληρώνουν ώστε να έχουν εξειδικευμένη υποστήριξη όποτε τη χρειαστούν.

Δεύτερον, τα επί πληρωμή πακέτα σχεδιασμού υπάρχουν στην αγορά πολύ περισσότερα χρονιά από το Blender.

Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες έχουν επενδύσει χρόνο και χρήματα στην προσαρμογή του τρόπου εργασίας τους και την εκπαίδευση των εργαζομένων με βάση αυτά τα πακέτα.

Επομένως, το Blender ίσως να μην είναι η καλύτερη επιλογή για κάποιον που εργάζεται ή σκοπεύει να εργαστεί σε μία τέτοια εταιρεία. Είναι όμως ιδανικό για όσους ψάχνουν ένα δωρεάν πακέτο για 3D μοντέλα.

Σε αυτόν τον οδηγό θα δούμε αναλυτικά όλες τις δυνατότητες του Blender και θα περιγράψουμε τις βασικές λειτουργίες του.

Εγκατάσταση του Blender

Το λογισμικό Blender είναι διαθέσιμο για λειτουργικά Windows, macOS, και Linux. Οι εκδόσεις για τα τρία λειτουργικά έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους.

Εμείς θα παρουσιάσουμε το Blender 2.78 σε Windows 10, το οποίο καλύπτει και τις εκδόσεις στα άλλα λειτουργικά συστήματα. Για αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις απαιτήσεις συστήματος, διαβάστε εδώ.

Για να εγκαταστήσουμε την εφαρμογή στον υπολογιστή μας, επισκεπτόμαστε την επίσημη ιστοσελίδα.

Πατάμε στην επιλογή «Download» πάνω δεξιά…

…και στη συνέχεια επιλέγουμε την κατάλληλη έκδοση για το λειτουργικό μας.

Όταν η λήψη της εφαρμογής ολοκληρωθεί, ανοίγουμε τον Installer…

…και ακολουθούμε τα βήματα.

Η εγκατάσταση είναι εξαιρετικά απλή και δεν απαιτεί πολύ χρόνο.

Εισαγωγή στο Blender

Θα ξεκινήσουμε με μία σύντομη παρουσίαση των βασικών ρυθμίσεων και του γραφικού περιβάλλοντος του Blender, ώστε να αρχίσουμε να εξοικειωνόμαστε με το πρόγραμμα.

Στη συνέχεια θα δείξουμε πώς δημιουργούμε απλά 3D μοντέλα μέσα από τη βιβλιοθήκη του προγράμματος.

Σε κάθε περίπτωση, θα παρουσιάζουμε μόνο τις βασικές επιλογές και όπου χρειάζεται θα εμβαθύνουμε στη συνέχεια του οδηγού.

Ρυθμίσεις χρήστη

Το λογισμικό Blender είναι ευέλικτο και εύκολα προσαρμόσιμο στις προτιμήσεις του χρήστη μέσα από μια πληθώρα ρυθμίσεων.

Για να ανοίξουμε το παράθυρο ρυθμίσεων, πατάμε στο «File» και στη συνέχεια επιλέγουμε «User Preferences».

Παρατηρούμε ότι στο πάνω μέρος του παραθύρου υπάρχουν διάφορες καρτέλες, τις οποίες θα δούμε αναλυτικά.

Interface

Ελέγχει την εμφάνιση του προγράμματος. Από εκεί μπορούμε να κρύψουμε ή να εμφανίσουμε στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος και να αλλάξουμε το μέγεθός τους.

Editing

Δίνει τη δυνατότητα να αλλάξουμε το πώς επεξεργαζόμαστε τα 3D μοντέλα της σκηνής.

Input

Ελέγχει τις συντομεύσεις πληκτρολογίου και γενικότερα την αλληλεπίδραση του χρήστη με το πρόγραμμα.

Εδώ θα σταθούμε να εξηγήσουμε κάποιες σημαντικές ρυθμίσεις.

  • Presets: Αυτή η ρύθμιση απευθύνεται κυρίως σε χρήστες που έχουν δουλέψει σε άλλα λογισμικά για 3D μοντέλα (Maya, 3ds Max) και θέλουν η συμπεριφορά του ποντικιού και του πληκτρολογίου στο Blender να είναι η ίδια με κάποιο από αυτά.
  • Select With: Το Blender από τις αρχικές του ρυθμίσεις είναι προγραμματισμένο να επιλέγει αντικείμενα με το δεξί κλικ, αντί για το αριστερό. Αυτό είναι κάπως άβολο, καθώς όλοι οι χρήστες υπολογιστών έχουμε συνηθίσει να επιλέγουμε με το αριστερό κλικ.

Για να αλλάξουμε αυτή τη ρύθμιση επιλέγουμε την καρτέλα «Input» και στη συνέχεια το «Left».

  • Emulate Numpad: Η ρύθμιση αυτή απευθύνεται στους χρήστες που δουλεύουν σε υπολογιστή χωρίς αριθμητικό πληκτρολόγιο. Αυτή η επιλογή θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε τις συντομεύσεις πληκτρολογίου που απαιτούν αριθμητικό πληκτρολόγιο.

Για να το ενεργοποιήσουμε, απλά τσεκάρουμε την επιλογή «Emulate Numpad».

Themes

Ελέγχει τα χρώματα του γραφικού περιβάλλοντος και των εργαλείων.

File

Από εκεί ορίζουμε την τοποθεσία που σώζονται τα αρχεία που δημιουργούμε.

System

Εκεί βρίσκονται ρυθμίσεις σχετικά με το πώς το hardware του υπολογιστή μας συνεργάζεται με το Blender.

Για να εφαρμόσουμε όλες τις ρυθμίσεις που έχουμε αλλάξει, πατάμε στο κουμπί «Save User Settings».

Αν θέλουμε να επιστρέψουμε το πρόγραμμα στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις, πατάμε «File» και έπειτα «Load Factory Settings».

Γραφικό περιβάλλον

Ανοίγοντας το Blender θα μας εμφανιστεί το παρακάτω περιβάλλον.

Σε αυτήν την ενότητα θα δούμε αναλυτικά όλες τις λειτουργίες της επιφάνειας εργασίας του.

Viewport

Viewport, ή αλλιώς «σκηνή», ονομάζεται το μέρος του προγράμματος μέσα στο οποίο σχεδιάζουμε και βλέπουμε τα 3D μοντέλα.

Όπως θα δούμε και στη συνέχεια του οδηγού, όχι μόνο μπορούμε να αλλάξουμε τη γωνία των αντικειμένων, αλλά και να έχουμε ταυτόχρονα παραπάνω από μία θεάσεις της σκηνής (Viewports).

Μενού

Ξεκινώντας από το μενού στο πάνω μέρος της οθόνης έχουμε τις παρακάτω επιλογές.

File

  • New: Ανοίγει νέο κενό αρχείο.
  • Open: Ανοίγει κάποιο αρχείο που έχουμε δημιουργήσει στο παρελθόν.
  • Save: Σώζει το τρέχον αρχείο.
  • Import: Εισάγει στο πρόγραμμα 3D μοντέλα που έχουν δημιουργηθεί από άλλη εφαρμογή. Προϋπόθεση είναι ο τύπος των αρχείων να υποστηρίζεται από το Blender.
  • Export: Εξάγει τα 3D μοντέλα που δημιουργούμε στο Blender σε διαφορετικό τύπο αρχείο από το προεπιλεγμένο.

Render

Ο όρος Render σημαίνει παραγωγή μιας εικόνας από 2D ή 3D μοντέλα.

Για να επιτευχθεί ένα φωτορεαλιστικό Render, δηλαδή μια εικόνα στην οποία το μοντέλο που δημιουργήσαμε να φαίνεται σαν να ήταν πραγματικό, απαιτείται πολλή δουλεία και πολλές ρυθμίσεις.

Window

  • Toggle Windows Fullscreen: Προσαρμόζει το γραφικό περιβάλλον σε όλη την οθόνη.
  • Save Screenshot: Σώζει ένα στιγμιότυπο από το περιβάλλον που βλέπουμε στην οθόνη μας.

Help

Από την επιλογή Help μπορούμε να βρούμε οδηγούς σχετικά με συγκεκριμένες εντολές, ή να αναζητήσουμε βοήθεια αν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα με το λογισμικό.

Screen layout

Πρόκειται για το κουμπί που βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα.

Μέσω αυτής της επιλογής, μπορούμε να αλλάξουμε τη διάταξη του περιβάλλοντος και των εργαλείων, επιλέγοντας ανάμεσα σε διάφορα πρότυπα.

Το όνομα κάθε προτύπου μας πληροφορεί για το τι είδους εργασία είναι κατάλληλο. Για να δημιουργήσουμε απλά 3D μοντέλα, θα χρησιμοποιήσουμε το Default.

Outliner

Στο πάνω και δεξιά μέρος του περιβάλλοντος βρίσκεται ο Outliner. Ο Outliner είναι το σημείο στο οποίο μπορούμε να δούμε μια λίστα με όλα τα αντικείμενα (3D μοντέλα, κάμερες, φώτα) τα οποία έχουμε τοποθετήσει στο περιβάλλον σχεδιασμού.

Στην προκειμένη περίπτωση, βλέπουμε πως υπάρχουν τρία αντικείμενα. Μια κάμερα, ένας κύβος, και ένα φως, τα οποία είναι προεπιλεγμένα να υπάρχουν στη σκηνή μας κάθε φορά που ανοίγουμε ένα νέο αρχείο.

Παρατηρούμε πως δεξιά από κάθε στοιχείο της λίστας υπάρχουν τρία εικονίδια…

Ενεργοποιώντας ή απενεργοποιώντας αυτά τα εικονίδια, μπορούμε να κάνουμε διάφορες χρήσιμες λειτουργίες:

  • Το πρώτο εικονίδιο (μάτι) ελέγχει το αν θα βλέπουμε ή όχι το αντικείμενο στη σκηνή.
  • Το δεύτερο εικονίδιο (κέρσορας) ελέγχει το αν θα μπορούμε να επιλέξουμε ή όχι με το ποντίκι μας το αντικείμενο.
  • Το τρίτο εικονίδιο (κάμερα) ελέγχει αν το αντικείμενο θα εμφανίζεται στο Render.

Properties Panel

Ακριβώς κάτω από τον Outliner βρίσκεται το Properties Panel, το οποίο είναι το βασικό μενού ρυθμίσεων των αντικειμένων. Το Properties Panel είναι object specific, δηλαδή απευθύνεται στις ρυθμίσεις του αντικειμένου που έχουμε επιλεγμένο κάθε φορά.

Σε κάθε μια από τις καρτέλες του, θα βρούμε ακόμα περισσότερες ρυθμίσεις.

Κάτω Μενού

Στην κάτω πλευρά του περιβάλλοντος του Blender, υπάρχει ένα δεύτερο μενού με διάφορες επιλογές.

View

Σχετίζεται με τον έλεγχο των Viewport, δηλαδή από ποιο προσανατολισμό και με τι τρόπο βλέπουμε τα αντικείμενα της σκηνής.

Select

Περιέχει εργαλεία για την επιλογή αντικειμένων και υπό-αντικειμένων.

Add

Δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας νέων αντικειμένων στη σκηνή.

Object

Περιλαμβάνει εργαλεία για τον έλεγχο και την επεξεργασία των αντικειμένων της σκηνής.

Έλεγχος της σκηνής

Ο σωστός έλεγχος της σκηνής είναι το πρώτο που πρέπει να μάθουμε πριν αρχίσουμε να σχεδιάζουμε 3D μοντέλα.

Ο έλεγχος μπορεί να γίνει συνήθως με έναν ή περισσότερος τρόπους για κάθε εντολή, αλλά είναι χρήσιμο για τις βασικές εντολές να μάθουμε τις συντομεύσεις πληκτρολογίου, ώστε να μπορούμε να δουλεύουμε με ευχέρεια και ταχύτητα.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τους βασικούς χειρισμούς του προγράμματος.

Orbit

Για να περιστρέψουμε την οπτική μας γωνιά γύρω από τη σκηνή, κρατάμε πατημένη τη ροδέλα του ποντικιού και σέρνουμε το ποντίκι προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που θέλουμε να περιστρέψουμε.

Pan

Για να μετακινήσουμε τη σκηνή πάνω-κάτω και δεξιά-αριστερά (Pan), κρατάμε πατημένη τη ροδέλα και το πλήκτρο «Shift» ταυτόχρονα. Έπειτα κινούμε το ποντίκι προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που θέλουμε να κινηθούμε.

Zoom

Για να εστιάσουμε στη σκηνή, χρησιμοποιούμε τη ροδέλα του ποντικιού. Σε περίπτωση που θέλουμε να εστιάσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια, κρατάμε πατημένη τη ροδέλα και το πλήκτρο «Ctrl», ενώ παράλληλα μετακινούμε το ποντίκι μπρος-πίσω.

Quad View

Μια πολύ σημαντική λειτουργία είναι το «Quad View», δηλαδή η δυνατότητα να βλέπουμε ταυτόχρονα τέσσερις διαφορετικές όψεις από τα 3D μοντέλα που σχεδιάζουμε. Για να την εφαρμόσουμε, πατάμε ταυτόχρονα τα πλήκτρα «Ctrl» + «Alt» + «Q».

Αυτή η δυνατότητα είναι πολύ χρήσιμη για να ελέγχουμε ακριβώς σε ποιον άξονα δουλεύουμε.

Για παράδειγμα, αν δουλεύουμε στο «Top Ortho», οποιαδήποτε μεταβολή κι αν κάνουμε θα έχει σταθερό τον άξονα Ζ. Ομοίως στο «Front Ortho» σταθερός θα είναι ο άξονας Y, ενώ στο «Right Ortho» ο άξονας X.

Orthographic Views

Μια πολύ σημαντική έννοια που πρέπει να γνωρίζουμε για να σχεδιάσουμε 3D μοντέλα, είναι τα Orthographic Views. Σε ένα Orthographic View τα 3D μοντέλα δεν φαίνονται όπως θα φαίνονταν στα μάτια μας λόγω της προοπτικής.

Αντίθετα, φαίνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε πάντα να βλέπουμε μόνο τη μια πλευρά τους σε πραγματικές διαστάσεις.

Για να καταλάβουμε και στην πράξη τη διαφορά, στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε ένα παράδειγμα με Perspective View…

…ενώ εδώ ένα παράδειγμα με Orthographic View.

Τα αρχιτεκτονικά και τα μηχανολογικά 3D μοντέλα στις περισσότερες περιπτώσεις παρουσιάζονται σε μορφή αυτού του τύπου, επειδή δίνουν πληροφορίες με μεγάλη ακρίβεια για τις διαστάσεις και τα σχήματα των αντικειμένων.

Για να κάνουμε σε ένα View αλλαγή από Orthographic σε Perspective ή αντίστροφα, πατάμε το αριθμητικό πλήκτρο «5».

Preset Views

Το πρόγραμμα έχει αποθηκευμένα διάφορα Views, τα οποία μπορούμε να ορίσουμε πολύ εύκολα, είτε από το «View» Tab…

…είτε με τις συντομεύσεις πληκτρολογίου που αναγράφονται δίπλα από κάθε View.

Maximize Viewport

Για να προσαρμόσουμε τη σκηνή σε όλη την οθόνη, ώστε να βλέπουμε καλύτερα τι σχεδιάζουμε, πατάμε τα πλήκτρα «Ctrl» και το πάνω βέλος.

Δημιουργία 3D Γεωμετριών

Το Blender στην εργαλειοθήκη του έχει έτοιμα διάφορα πρωτογενή γεωμετρικά στερεά, τα οποία είναι πολύ εύκολο να προσθέσουμε στη σκηνή μας.

Από την εκκίνηση του προγράμματος, στη σκηνή μας υπάρχει ήδη ένας κύβος, ο οποίος είναι τοποθετημένος στην αρχή των αξόνων (0,0,0).

3D Cursor

Για να ορίσουμε τις συντεταγμένες των νέων γεωμετριών που δημιουργούμε, χρησιμοποιούμε ένα εργαλείο που ονομάζεται 3D cursor και συμβολίζεται με ένα άσπρο-κόκκινο κύκλο.

Το νέο αντικείμενο θα τοποθετηθεί ακριβώς στη θέση που βρίσκεται ο 3D cursor εκείνη τη στιγμή.
Όταν ανοίγουμε το Blender ο cursor βρίσκεται στις συντεταγμένες (0,0,0).

Μπορούμε με πολλούς τρόπους να αλλάξουμε τη θέση του. Ο πιο εύκολος είναι να κάνουμε αριστερό κλικ στη θέση που θέλουμε να μετακινηθεί.

Σε περίπτωση που δεν λειτουργεί με αριστερό κλικ, σιγουρευτείτε πως έχετε ολοκληρώσει το βήμα της αλλαγής ρυθμίσεων που περιγράψαμε παραπάνω.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να πληκτρολογήσουμε στο παράθυρο με τις συντεταγμένες του 3D cursor, τις ακριβείς συντεταγμένες στις οποίες θέλουμε να μετακινηθεί.

Για να βρούμε το παράθυρο, πρέπει να κάνουμε κλικ στο κουμπί με το σύμβολο «+», που βρίσκεται στο πάνω δεξιά μέρος της σκηνής. Η συντόμευση πληκτρολογίου γι' αυτό είναι το πλήκτρο «Ν», που προκύπτει απ' τη λέξη New.

Στη συνέχεια να κάνουμε scroll down μέχρι να βρούμε το 3D Cursor.

Τέλος, πληκτρολογούμε τις συντεταγμένες που επιθυμούμε.

Ο τρίτος τρόπος είναι να πάμε στην καρτέλα «Object», και έπειτα στην επιλογή «Snap»…

Εκεί θα βρούμε τέσσερις επιμέρους επιλογές:

  • Cursor to Selected: Ορίζει τον 3D cursor στο κέντρο του επιλεγμένου αντικειμένου, ή στη μέση απόσταση των επιλεγμένων αντικειμένων.
  • Cursor to Center: Ορίζει τον 3D cursor στην αρχή των αξόνων (0,0,0). Η συντόμευση για αυτή την εντολή είναι «Shift» + «C».
  • Cursor to Grid: Ορίζει τον 3D cursor στο πλησιέστερο σημείο του Grid.
  • Cursor to Active: Ορίζει τον 3D cursor στο αντικείμενο που έχουμε επιλέξει τελευταίο στην επιλογή μας.

3D Primitives

Για να δημιουργήσουμε απλά 3D μοντέλα, πάμε στην καρτέλα «Create» από την αριστερή εργαλειοθήκη.

Εναλλακτικά, χρησιμοποιούμε τη συντόμευση πληκτρολογίου «Shift» + «A» και έπειτα πατάμε «Mesh».

Cube

Δημιουργεί κύβο. Από την παράμετρο «Radius» ορίζουμε το μισό της πλευράς του κύβου.

UV Sphere

Δημιουργεί έναν τύπο σφαίρας που βασίζεται στον τρόπο που υποδιαιρούμε τη γη σε μεσημβρινούς και παράλληλους.

Η παράμετρος «Segments» ορίζει τον αριθμό των κατακόρυφων υποδιαιρέσεων, ενώ η παράμετρος «Rings» τον αριθμό των οριζόντιων δακτυλίων.

ICO Sphere

Δημιουργεί ένα δεύτερο τύπο σφαίρας που βασίζεται σε πλατωνικά στερεά. Η παράμετρος «Subdivisions» ορίζει πόσες φορές έχει υποστεί υποδιαίρεση το αρχικό εικοσάεδρο.

Cylinder

Δημιουργεί κύλινδρο. Η παράμετρος «Vertices» ορίζει τον αριθμό των κατακόρυφων υποδιαιρέσεων, η παράμετρος «Radius» την ακτίνα του κύκλου τη βάσης, και η παράμετρος «Depth» το ύψος.

Cone

Δημιουργεί κώνο. Η παράμετρος «Vertices» ορίζει τον αριθμό των κατακόρυφων υποδιαιρέσεων, η παράμετρος «Radius 1» την ακτίνα του κύκλου της βάσης, η παράμετρος «Radius 2» την ακτίνα του κύκλου της κορυφής, και η παράμετρος «Depth» το ύψος.

Torus

Δημιουργεί τρισδιάστατο δακτύλιο. Η παράμετρος «Major Segments» ορίζει τις κατακόρυφες υποδιαιρέσεις, η παράμετρος «Minor Segments» τις οριζόντιες, η παράμετρος «Major Radius» ορίζει την ακτίνα του δακτυλίου οριζοντίως και η παράμετρος «Minor Radius» την ακτίνα της διατομή του.

Monkey

Είναι ένα έτοιμο μοντέλο που μοιάζει με μαϊμού και είναι σήμα κατατεθέν του Blender. Έχει φτιαχτεί ώστε να μπορεί κάποιος να τεστάρει γρήγορα τον φωτισμό της σκηνής ή τη συμπεριφορά κάποιου υλικού.

Ο έλεγχος που έχουμε πάνω σε αυτή τη γεωμετρία είναι περιορισμένος. Μπορούμε μόνο να αλλάξουμε το μέγεθος της μέσω της παραμέτρου «Radius».

Έχετε απορίες για τα 3D μοντέλα;

Ο σκοπός αυτού του άρθρου ήταν να διδάξει βασικές έννοιες του τρισδιάστατου σχεδιασμού σε αρχάριους και να τους εισάγει στο περιβάλλον του Blender, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να φτιάχνουν απλές γεωμετρίες.

Αν έχετε κάποια απορία ή ερώτηση σχετικά με τον σχεδιασμό 3D μοντέλων στο Blender, γράψτε μας στα σχόλια.

Αν σας ενδιαφέρει μια εκτενέστερη παρουσίαση των δυνατοτήτων του Blender, με εμβάθυνση σε πιο εξειδικευμένες τεχνικές, μπορείτε να το αναφέρετε στα σχόλια. Αν δούμε πως υπάρξει αρκετό ενδιαφέρον, θα ετοιμάσουμε σχετικές δημοσιεύσεις.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

featured sale alert akis 23 ΔΕΚ_x4αα
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#358 - Κλείδωμα Εφαρμογών Android, Επαναφορά Πλήρους Ημερομηνίας Windows 11, Spotify Create
QuickSteps
GamingSteps#20241221 - Νεότερα Για Τη Ciri Στο The Witcher 4, Κόσμοι Από Αναμνήσεις Παικτών Στο Proxi, Steam Replay 2024
GamingSteps