Πολλοί από εμάς νιώθουμε ανησυχία, ίσως στα όρια του πανικού, όταν το εικονίδιο της σύνδεσης στη γραμμή εργασιών μας ειδοποιεί ότι ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ. Ή αν λέει πως δήθεν όλα είναι εντάξει, αλλά παρ' όλα αυτά δεν φορτώνουν οι ιστοσελίδες. Στον οδηγό θα δούμε αναλυτικά ποια είναι τα βήματα που απαιτούνται στο ενοχλητικό πρόβλημα της σύνδεσης στο ίντερνετ, για να το διορθώσουμε άμεσα και αποτελεσματικά.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Οι βασικοί λόγοι που ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ
Αρχικά, ένας βασικός λόγος που ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ μπορεί να οφείλεται σε πρόβλημα του παρόχου (Internet Service Provider, ISP), είτε ειδικά για την περιοχή μας, είτε γενικά.
Αυτό βέβαια είναι σχετικά εύκολο να το ελέγξουμε, δοκιμάζοντας κάποια άλλη συσκευή στο router, είτε έναν δεύτερο υπολογιστή, ή κάποιο κινητό ή tablet στο WiFi.
Ή, στη χειρότερη περίπτωση, περιμένοντας 40 λεπτά ακούγοντας τη μουσικούλα της αναμονής, περιμένοντας να μας απαντήσει η τεχνική υποστήριξη του παρόχου.
Συχνά, όμως, ο λόγος που ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ οφείλεται σε κάποιο τοπικό πρόβλημα, που δεν έχει να κάνει με τον ISP, και στο οποίο δεν μπορεί ουσιαστικά να βοηθήσει η τεχνική υποστήριξη, όση ώρα κι αν περιμέναμε να απαντήσουν.
Αυτά τα προβλήματα μπορεί να κυμαίνονται από απλές ρυθμίσεις στον υπολογιστή, μέχρι δυσλειτουργίες στο software, μέχρι την αποσύνδεση ή την κακή επαφή του καλωδίου ethernet ή μια βλάβη στην κάρτα δικτύου ή το router.
Δείτε λοιπόν τα απλά και μεθοδικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε όταν ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ, προκειμένου να εντοπίσουμε και να επιλύσουμε όσο γίνεται γρηγορότερα το πρόβλημα.
Τα πρώτα στάδια του ελέγχου
Σε αυτή την ενότητα θα δούμε τα πρώτα βασικά βήματα που πρέπει να κάνουμε όταν ο υπολογιστής μας δεν μπαίνει στο ίντερνετ. Στόχος είναι να εντοπίσουμε τη γενική κατηγορία του προβλήματος, για να δούμε πώς θα κινηθούμε στη συνέχεια.
Σε αυτό τον οδηγό έχουμε κατατάξει τη σειρά από τα προβλήματα που είναι πιο απλό και εύκολο να ελέγξουμε, μέχρι τα πιο περίπλοκα και χρονοβόρα. Έχουμε επίσης έχουμε δώσει προτεραιότητα στο software και τις ρυθμίσεις έναντι του hardware.
Για να ελέγξουμε το hardware όταν μία συσκευή δεν μπαίνει στο ίντερνετ, συνήθως απαιτεί επιπλέον εξοπλισμό, όπως μια δεύτερη κάρτα δικτύου ή router, που ο μέσος χρήστης το πιθανότερο είναι να μην έχει άμεσα διαθέσιμο.
Βήμα 1: Ελέγχω πως το PC δείχνει τη σωστή ώρα
Αν δεν έχουμε ρυθμίσει σωστά την ημερομηνία και την ώρα στο λειτουργικό σύστημα μπορεί να είναι ο λόγος που ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ σε συγκεκριμένες σελίδες. Ναι, η απλή ρύθμιση ημερομηνίας και ώρας.
Το να έχει ο υπολογιστής πολύ λάθος ημερομηνία και ώρα κάνει τις σελίδες με HTTPS να μην φορτώνουν, λόγω προβλήματος ελέγχου των πιστοποιητικών.
Προφανώς δεν αναφερόμαστε σε διαφορά ενός ή δύο λεπτών. Για να δημιουργήσει η ώρα πρόβλημα με τα πιστοποιητικά του TLS χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες διαφορές.
Στην ίδια συνομοταξία ανήκει και η ημερομηνία. Αν ο υπολογιστής δείχνει τη σωστή ώρα, αλλά η ημερομηνία είναι λάθος, σαν ημέρα, μήνας, ή και έτος, είναι ένας καλός λόγος που δεν μπαίνει στο ίντερνετ, ειδικά εφόσον οι περισσότερες σελίδες πλέον είναι HTTPS.
Βήμα 2: Ανοίγω άλλες σελίδες και διαφορετικό browser
Αν πληκτρολογήσαμε χειροκίνητα μια διεύθυνση, ή επιλέξαμε μία από τις σελίδες στα αγαπημένα μας και δεν ανοίγει, δεν αποκλείεται οι συγκεκριμένες σελίδες να έχουν κάποιο προσωρινό πρόβλημα.
Σε αυτή την περίπτωση, δοκιμάζουμε να ανοίξουμε μια άλλη σελίδα. Μεγάλα site όπως το Google και το Facebook, πολύ σπάνια θα πέσουν.
Για να είμαστε απόλυτα βέβαιοι, μπορούμε να ανοίξουμε τη σελίδα isup.me. Μπορεί να μας δείξει αν το πρόβλημα που δεν ανοίγει μια σελίδα οφείλεται σε εμάς, ή ευθύνεται το site.
Αναλυτικές πληροφορίες για αυτό το εργαλείο θα βρείτε στον οδηγό μας:
Έχει Πέσει το Facebook, ή Εγώ δεν Μπορώ να Μπω?Καμιά φορά, τα site δεν είναι διαθέσιμα, για οποιοδήποτε λόγο. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που ο υπολογιστής ή η σύνδεσή μας έχει πρόβλημα με μια…
Πολλές φορές τυχαίνει και ο browser μας να κολλήσει ή ακόμα μία συγκεκριμένη ιστοσελίδα να μην είναι συμβατή με αυτόν.
Ως εκ τούτου, ανοίγουμε κάποιο άλλο εναλλακτικό browser που έχουμε στο λειτουργικό μας. Όσοι τρέχουμε Windows έχουμε τον Microsoft Edge. Αν ο Edge είναι ο βασικός μας browser, καλό είναι να έχουμε και έναν δεύτερο, ακριβώς για αυτό το ενδεχόμενο.
Εφόσον διαπιστώσουμε ότι το πρόβλημα είναι όντως στο browser, πρώτα δοκιμάζουμε το επόμενο βήμα της επανεκκίνησης του υπολογιστή. Αν δεν λυθεί, κάνουμε επαναφορά του browser που έχει πρόβλημα.
Βήμα 3: Επανεκκινώ τον υπολογιστή
Πολλές φορές η επανεκκίνηση του συστήματος είναι η μητέρα όλων των λύσεων. Δεν είναι σπάνιο ο κώδικας κάποιου driver στα Windows, ή κάποιο από τα προγράμματα και διεργασίες που τρέχουν ανά πάσα στιγμή, να πάψει να λειτουργεί σωστά.
Αυτό μπορεί να προξενήσει κολλήματα και δυσλειτουργίες, και να είναι ο λόγος που το PC δεν μπαίνει στο ίντερνετ. Για παράδειγμα, η επανεκκίνηση θα ενεργοποιήσει την κάρτα δικτύου, αν είχε απενεργοποιηθεί και δεν το γνωρίζαμε.
Τα ίδια τα Windows δεν μπορούν να επανεκκινήσουν από μόνα τους τον driver ή τη διεργασία για να διορθωθεί το πρόβλημα. Έτσι, μία απλή επαναφορά του PC ενδέχεται να διορθώσει τις εσφαλμένες ρυθμίσεις που προκαλούν τα προβλήματα.
Βήμα 4: Ελέγχω αν το router έχει πρόσβαση στο ίντερνετ
Εφόσον τα προηγούμενα βήματα δεν βοήθησαν, πρέπει να δούμε αν το router έχει πρόσβαση στο ίντερνετ. Γενικά, εφόσον είναι δυνατόν, είναι καλό το router να βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τον υπολογιστή, για ευκολότερο έλεγχο σε τέτοιες περιπτώσεις.
Όλα τα router έχουν μια σειρά φωτεινές ενδείξεις LED που δείχνουν διάφορες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης της σύνδεσης. Κάποιο από τα LED θα έχει την ένδειξη Line ή DSL. Συχνά ένα ξεχωριστό LED θα λέει Internet.
Αν οποιοδήποτε από αυτά τα δύο είναι ανενεργό ή έχει διαφορετικό χρώμα απ' ότι συνήθως, πιθανώς πορτοκαλί, κίτρινο, ή κόκκινο, το πιθανότερο είναι πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο PC.
Αν όλες οι φωτεινές ενδείξεις είναι φυσιολογικές, μπορούμε να δοκιμάσουμε αν κάποια δεύτερη συσκευή που συνδέεται στο router έχει πρόσβαση στο ίντερνετ. Για παράδειγμα, με κάποιο smartphone, tablet, δεύτερο υπολογιστή, ή ακόμα και Smart TV και TV Box.
Προσοχή, αν δοκιμάζουμε με τηλέφωνο ή tablet που έχει ενεργό το κινητό ίντερνετ, πρέπει να το έχουμε απενεργοποιημένο, για να λειτουργεί μόνο το WiFi.
Εφόσον είναι εφικτό, καλό είναι να δοκιμάσουμε το router και με καλώδιο ethernet, και με το WiFi. Έτσι, αν έχουν πρόβλημα όλες οι συσκευές στο ασύρματο, αλλά λειτουργούν με καλώδιο, θα γνωρίζουμε πως το WiFi του router είναι αυτό που έχει το πρόβλημα.
Αν καμία συσκευή δεν μπαίνει στο ίντερνετ
Αν από τον παραπάνω έλεγχο προέκυψε πως καμία συσκευή δεν μπαίνει στο ίντερνετ, το πρόβλημα μπορεί να είναι είτε με το router, είτε με τον πάροχο ίντερνετ, είτε με τη γραμμή.
Βήμα 1: Κάνω restart στο router
Έτσι, ξεκινάμε πρώτα με την επανεκκίνηση του router. Απλά το απενεργοποιούμε και το αφήνουμε κλειστό για 30 περίπου δευτερόλεπτα. Κατόπιν, το ενεργοποιούμε ξανά.
Αν το router δεν έχει πλήκτρο on/off, όπως ισχύει για τα περισσότερα router της αγοράς, το αποσυνδέουμε από την πρίζα για περίπου 30 δευτερόλεπτα. Μόλις το ξανασυνδέσουμε, θα ανοίξει αυτόματα.
Κάποιοι τεχνικοί υποστηρίζουν πως θα πρέπει να αποσυνδέσουμε όλα τα καλώδια πάνω από το router για τουλάχιστον δέκα λεπτά, ώστε να αποφορτιστούν εντελώς οι πυκνωτές. Δεν έχουμε στοιχεία για το αν αυτό θα κάνει πραγματική διαφορά, μπορείτε πάντως να το δοκιμάσετε.
Μετά την επανεκκίνηση, παρακολουθούμε τα LED του router, για να δούμε πότε θα ολοκληρωθεί η σύνδεση. Ανάλογα με το router και την ποιότητα της γραμμής μας, μπορεί να πάρει μέχρι 4-5 λεπτά.
Εφόσον όλα τα φωτάκια είναι σταθερά και δεν έχουν κάποιο ασυνήθιστο χρώμα, δοκιμάζουμε ξανά με δύο διαφορετικές συσκευές, για να δούμε αν έχουμε πρόσβαση στο ίντερνετ.
Βήμα 2: Επικοινωνώ με τον πάροχο
Εφόσον το restart του router δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα, και καμία συσκευή μας δεν μπαίνει στο ίντερνετ, τότε ο πάροχος μας (ISP) μπορεί να έχει προβλήματα, προκαλώντας προσωρινή αδυναμία στη σύνδεση μας.
Επιπλέον, ο πάροχος μπορεί να εμποδίζει τη σύνδεση μας στο Internet αν έχουμε ξεχάσει να πληρώσουμε τον λογαριασμό.
Αν το πρόβλημα είναι γενικό, θα μας ενημερώσουν άμεσα. Δηλαδή όσο άμεσα θα μπορέσουμε να μιλήσουμε σε κάποιον μετά από την ατέλειωτη αναμονή, που θα είναι ακόμα μεγαλύτερη αν εκατοντάδες ή χιλιάδες συνδρομητές καλούν ταυτόχρονα.
Σε αυτή την περίπτωση, πάντως, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υπομονή. Το πιθανότερο είναι πως ο απλός υπάλληλος υποστήριξης με τον οποίο μιλάμε δεν θα ξέρει ακριβώς να μας πει πότε θα επανέλθει το ίντερνετ, όσο κι αν τον παρακαλέσουμε.
Αν το πρόβλημα δεν είναι γενικό, και δεν έχουμε θέμα με τον λογαριασμό μας, η τεχνική υποστήριξη θα ελέγξει πρώτα το ρούτερ μας εξ αποστάσεως. Ίσως μπορέσουν να κάνουν απομακρυσμένα επανεκκίνηση, ή θα μας ζητήσουν να κάνουμε εμείς οι ίδιοι.
Αν όλα όσα προβλέπει το σενάριο υποστήριξης αποτύχουν, τυπικά ο πάροχος θα στείλει κάποιον τεχνικό στην περιοχή, ή μπορεί και στο σπίτι μας. Αυτό βέβαια δεν θα γίνει άμεσα. Ανάλογα με την περιοχή και τον φόρτο εργασιών, ίσως πάρει μερικές μέρες.
Σε αυτή την περίπτωση, είναι δύο τα πιθανά σενάρια. Το πρώτο αφορά την εσωτερική τηλεφωνική γραμμή, και το δεύτερο τη βλάβη του router που μας προμήθευσε ο πάροχος.
Στο πρώτο σενάριο που είναι και το χειρότερο, ενδέχεται να έχουν φθαρεί τα καλώδια που ξεκινούν από το κουτί του ΟΤΕ στην είσοδο του κτιρίου, και καταλήγουν μέσα στη τηλεφωνική πρίζα του χώρου μας.
Αυτό το πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί από το πουθενά στα καλά καθούμενα, και να είναι ο λόγος που τo router υπολειτουργεί, δεν συγχρονίζει, και καμία συσκευή δεν μπαίνει στο ίντερνετ.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτό το ανεπιθύμητο πρόβλημα συνέβη σε εμάς πολύ πρόσφατα. Σε αυτή την περίπτωση, θα γίνουν οι επιτόπου δοκιμές των τεχνικών στο κτίριο μας, που υποχρεούνται να έρθουν αν δηλώσουμε βλάβη.
Όμως, στη συνέχεια θα μας πουν ότι πρέπει να φέρουμε ηλεκτρολόγο για την αποκατάσταση της εσωτερικής τηλεφωνικής γραμμής, με δικά μας έξοδα. Δεν είναι ευθύνη του τεχνικού του ISP να το επιδιορθώσει, ούτε καλύπτεται από τη συνδρομή μας.
Βήμα 3: Επαναφέρω τις εργοστασιακές ρυθμίσεις στο router
Αν ο επιτόπιος έλεγχος του τεχνικού του ISP δεν διαπιστώσει πρόβλημα στην περιοχή, στον λογαριασμό μας, ή φθορές στο εσωτερικό κανάλι της τηλεφωνικής γραμμής, τότε πρέπει να δοκιμάσουμε να επαναφέρουμε τις εργοστασιακές ρυθμίσεις του router.
Να σημειώσουμε πως μετά την επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων, θα πρέπει να ρυθμίσουμε από την αρχή το router για να συνδεθεί στο ίντερνετ. Πρέπει λοιπόν να βρούμε το εγχειρίδιο ή το CD της συσκευής που περιγράφουν τη διαδικασία.
Επίσης, πρέπει να βεβαιωθούμε πως γνωρίζουμε τα στοιχεία για τη σύνδεσή μας στο ίντερνετ, όνομα χρήστη και κωδικό. Σίγουρα αναγράφονται στο συμβόλαιο που υπογράψαμε με τον πάροχο.
Για την επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων, θα πρέπει να πατήσουμε το κουμπί “reset”. Αυτό συνήθως βρίσκεται σε μία μικρή τρύπα στο πίσω μέρος του router.
Χρειάζεται να το πατήσουμε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από 10 έως 30 δευτερόλεπτα χρησιμοποιώντας μια καρφίτσα ή ανοιγμένο συνδετήρα. Φυσικά, μπορούμε να το κάνουμε και μέσα από το web interface της συσκευής.
Απλά πληκτρολογούμε στον browser την IP του router. Συνήθως είναι 192.168.0.1, 192.168.1.1, ή 10.0.0.1.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, η επαναφορά θα διαγράψει όλες τις ρυθμίσεις του router, όσον αφορά το ασύρματο δίκτυο, το άνοιγμα θυρών, κ.λ.π. Θα πρέπει να τα ξαναστήσουμε όλα από την αρχή.
Βήμα 4: Δοκιμάζω δεύτερο router
Η δοκιμή με ένα δεύτερο router θα μας δείξει αν το υπάρχον router μας είναι λειτουργικό ή όχι. Ίσως έχουμε ένα δεύτερο router από κάποια παλιά σύνδεση, ή μπορούμε να δανειστούμε ένα από κάποιον φίλο.
Σίγουρα πάντως δεν αξίζει να αγοράσουμε router αν δεν σκοπεύαμε να προχωρήσουμε σε μια τέτοια αγορά ανεξάρτητα του προβλήματος.
Βέβαια, θα πρέπει να βάλουμε ξανά τα στοιχεία της σύνδεσης μας και να το διαμορφώσουμε κατάλληλα.
Σε περίπτωση που το δεύτερο router δουλέψει, αποδεικνύοντας πως το πρώτο router είναι προβληματικό, ο πάροχος θα μας το αντικαταστήσει δωρεάν, εφόσον πρόκειται για το router που μας έδωσε μαζί με τη σύνδεση, και όχι κάποιο που αγοράσαμε εμείς.
Αν δεν συνδέεται μόνο το PC
Εάν το router δεν έχει κάποιο πρόβλημα και οι άλλες μας συσκευές συνδέονται κανονικά στο ίντερνετ, τότε το πρόβλημα βρίσκεται στον υπολογιστή μας.
Έλεγχος software
Ως εκ τούτου, πρέπει να ακολουθήσουμε συγκεκριμένα βήματα, τόσο με θέματα software του συστήματος μας όσο και με τις ρυθμίσεις των Windows.
Βήμα 1: Ξεκινώ με διάγνωση δικτύου – Windows
Η διάγνωση με το εργαλείο αντιμετώπισης προβλημάτων δικτύου στα Windows διαρκεί μόνο μερικά δευτερόλεπτα, και ελέγχει αυτόματα αρκετούς παράγοντες, οπότε δεν χάνουμε τίποτα να την δοκιμάσουμε.
Δεν έχουμε παρά να κάνουμε δεξί κλικ στο ενοχλητικό εικονίδιο που μας ειδοποιεί για την αδυναμία σύνδεσης στη γραμμή εργασιών, και να πατήσουμε στην αντιμετώπιση προβλημάτων.
Στη συνέχεια, το εργαλείο θα ξεκινήσει τον έλεγχο και θα μας ενημερώσει γιατί ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ, και αν υπάρχει άμεση λύση.
Σε πολλές περιπτώσεις ενδέχεται να προχωρήσει και στην αυτόματη επιδιόρθωση του προβλήματος της σύνδεσης.
Βήμα 2: Ελέγχω τις ρυθμίσεις της IP
Στους περισσότερους υπολογιστές, η κάρτα δικτύου είναι ρυθμισμένη από προεπιλογή να παίρνει αυτόματα μία διεύθυνση IP. Τις διευθύνσεις αποδίδει ο DHCP Server που είναι ενσωματωμένος στο router.
Εάν οι ρυθμίσεις της IP στο PC δεν είναι σωστές, τότε ενδέχεται να βρήκαμε τον λόγο που ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ.
Σε αυτή την περίπτωση, κάνουμε δεξί κλικ στο επίμαχο εικονίδιο της σύνδεσης και πατάμε διαδοχικά στο “Άνοιγμα ρυθμίσεων δικτύου και Internet > Αλλαγή επιλογών προσαρμογέα”.
Στη συνέχεια, θα μας ανοίξουν οι συνδέσεις δικτύου. Κάνουμε κλικ στη σύνδεση που χρησιμοποιούμε.
Αν συνδεόμαστε με καλώδιο, θα δούμε κάτι σχετικό με Local Area Connection ή Ethernet. Όταν συνδεόμαστε με ασύρματο δίκτυο, θα δούμε κάτι σχετικό με το Wi-Fi.
Σε αυτή την καρτέλα, κάνουμε δεξί κλικ στο εικονίδιο του δικτύου, επιλέγουμε το Internet Protocol Version 4, και του κάνουμε διπλό κλικ ή πατάμε στις “Ιδιότητες”.
Στην καρτέλα που θα ανοίξει, βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε αυτόματη απόδοση διεύθυνσης IP και διεύθυνση διακομιστή DNS. Εξαίρεση είναι τα DNS αν τον έχουμε αλλάξει χειροκίνητα, για ταχύτερη πλοήγηση στο Ίντερνετ.
Κατόπιν, κάνουμε κλικ στο OK και στη συνέχεια προσπαθούμε να συνδεθούμε ξανά.
Βήμα 3: Ορίζω σταθερή IP
Αυτό το βήμα είναι απαραίτητο αν δυσλειτουργεί η αυτόματη λειτουργία των IP, ή οι συνδέσεις δικτύου που είδαμε προηγουμένως δεν μας δείχνουν κανένα ενεργό δίκτυο.
Αυτό σημαίνει πως τα Windows αδυνατούν να αναγνωρίσουν την κάρτα δικτύου με την οποία έχουμε κάνει τη σύνδεση.
Έτσι, κάνουμε κλικ στο εικονίδιο του Ethernet που είναι χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στο παράθυρο που θα ανοίξει, επιλέγουμε “Λεπτομέρειες”.
Στην καρτέλα που θα μας ανοίξει θα δούμε πολλές πληροφορίες. Οι έξι σειρές που επισημαίνουμε στην κάτωθι εικόνα μας ενδιαφέρουν περισσότερο.
Σε ένα απλό οικιακό δίκτυο, οι πληροφορίες θα πρέπει να είναι όπως οι παραπάνω.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο το DHCP, η διεύθυνση IPv4 συνήθως θα είναι της μορφής 192.168.x.x (σπανιότερα 10.0.x.x).
Η προεπιλεγμένη πύλη, ο διακομιστής DHCP και ο διακομιστής DNS να έχουν την ίδια διεύθυνση μεταξύ τους. Σε ένα απλό δίκτυο, η προεπιλεγμένη πύλη είναι το router, και ο διακομιστής DHCP και DNS είναι ενσωματωμένοι στο router.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, εξαίρεση είναι ο DNS αν τον έχουμε αλλάξει χειροκίνητα, για να έχουμε ταχύτερη πλοήγηση στο ίντερνετ.
Σε περίπτωση που οι πληροφορίες δεν είναι όπως οι παραπάνω, σημειώνουμε κάπου τη διεύθυνση της προεπιλεγμένης πύλης, στο παράδειγμα 192.168.1.1. Κατόπιν κλείνουμε το παράθυρο με τις λεπτομέρειες και κάνουμε κλικ στις ιδιότητες της σύνδεσης στο προηγούμενο παράθυρο.
Στη συνέχεια, επιλέγουμε πάλι το “Πρωτόκολλο Internet Έκδοση 4 (TCP/IPv4)” και πατάμε στις ιδιότητες.
Στη διεύθυνση IP πρέπει να βάλουμε μια διεύθυνση της μορφής 192.168.1.x, με το x να είναι από 2 έως 255. Το να βάλουμε ένα νούμερο ασυνήθιστο, όπως πχ 55 μειώνει την πιθανότητα άλλη συσκευή στο δίκτυο να έχει την ίδια IP.
Η μάσκα υποδικτύου θα συμπληρωθεί αυτόματα ως 255.255.255.0. Την αφήνουμε ως έχει, μόνο σε περίπλοκα επαγγελματικά δίκτυα μπορεί να υπάρξουν διαφορετικές μάσκες δικτύου.
Στην προεπιλεγμένη πύλη βάζουμε τον αριθμό που ήδη γνωρίζουμε.
Βήμα 4: Προσέχω τα DNS
Για τους DNS, μπορούμε να επιλέξουμε δύο πράγματα. Μπορούμε είτε να βάλουμε την προεπιλεγμένη πύλη στον προτιμώμενο διακομιστή, και να αφήσουμε τον εφεδρικό κενό…
…ή να βάλουμε σαν διακομιστή DNS έναν διακομιστή της Google, με την γνωστή διεύθυνση 8.8.8.8 (πατάμε space μετά από κάθε 8 για να πάει αυτόματα στο επόμενο πεδίο).
Δοκιμάζουμε και τις τρεις περιπτώσεις: αυτόματη απόδοση, χειροκίνητη IP με προεπιλεγμένη πύλη για DNS, και DNS της Google.
Με βάση τα αποτελέσματα των δοκιμών, έχουμε τα εξής σενάρια:
- Ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ με καμία επιλογή. Προχωράμε στο επόμενο βήμα.
- Με τη χειροκίνητη IP και την προεπιλεγμένη πύλη, έχουμε ίντερνετ. Αυτό πιθανώς να σημαίνει πως έχει πρόβλημα ο DHCP server του router.
- Μπαίνουμε στο ίντερνετ έχοντας τον DNS της Google. Αυτό σημαίνει πως είτε ο DNS server του router έχει πρόβλημα, ή ο DNS του παρόχου, ή κάποιος κεντρικός DNS.
Να σημειώσουμε πως αν ορίσουμε σταθερή IP σε ένα laptop, και μετά επιχειρήσουμε να συνδεθούμε σε κάποιο άλλο δίκτυο με διαφορετική δομή IP – πχ 192.168.0.x – ο υπολογιστής δεν θα έχει ίντερνετ αν δεν βάλουμε την IP στο αυτόματο.
Περισσότερες πληροφορίες για τη σταθερή IP θα βρείτε στον οδηγό μας:
Σταθερή IP στο LAN – Πώς την ορίζω στα WindowsΜε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις των Windows, όποτε ανοίγουμε τον υπολογιστή ή σε κάθε επανεκκίνηση, παίρνει καινούρια IP στο τοπικό δίκτυο. Αν όμως μας ενδιαφέρει να…
Βήμα 5: Εκτελώ μερικές εντολές
H γραμμή εντολών μας προσφέρει ορισμένες πολύ ισχυρές δυνατότητες που αξίζουν την προσοχή μας όταν ο υπολογιστής μας επιμένει και δεν μπαίνει στο ίντερνετ.
Για να το κάνουμε αυτό, στα Windows 10 απλά κάνουμε δεξί κλικ στο εικονίδιο της έναρξης και επιλέγουμε “Windows PowerShell (Διαχειριστής)”.
Για να επαναφέρουμε ορισμένα από τα αρχεία που διατηρούν τα Windows για πρόσβαση στο ίντερνετ, χρησιμοποιούμε διαδοχικά τις δύο ακόλουθες εντολές, πατώντας το “Enter” σε κάθε εντολή.
netsh winsock reset netsh int ip reset
Εάν αυτό δεν φέρει αποτέλεσμα, δοκιμάζουμε να απελευθερώσουμε τη διεύθυνση IP του υπολογιστή μας και να αποκτήσουμε μία νέα με τις ακόλουθες δύο εντολές, πατώντας το “Enter” σε κάθε εντολή.
ipconfig /release ipconfig /renew
Τέλος, ανανεώνουμε τις ρυθμίσεις DNS του υπολογιστή μας με την ακόλουθη εντολή:
ipconfig /flushdns
Στη συνέχεια, καλό είναι να επανεκκινήσουμε τον υπολογιστή μας.
Βήμα 6: Επαναφέρω το δίκτυο
Εφόσον έχουμε ακολουθήσει όλα τα προηγούμενα βήματα και ο υπολογιστής εξακολουθεί και δεν μπαίνει στο ίντερνετ, η τελευταία μας και πιο καθοριστική ενέργεια είναι η επαναφορά των ρυθμίσεων του δικτύου μας.
Σε αυτή την περίπτωση, κάνουμε δεξί κλικ στο επίμαχο εικονίδιο της σύνδεσης στη γραμμή εργασιών, και πατάμε διαδοχικά στο “Άνοιγμα ρυθμίσεων δικτύου και Internet > Επαναφορά ρυθμίσεων δικτύου”.
Αυτή η ενέργεια θα καταργήσει εντελώς όλους τους προσαρμογείς δικτύου και θα επαναφέρει όλες τις ρυθμίσεις δικτύου στις προεπιλογές.
Θα χρειαστεί να κάνουμε από την αρχή τις όποιες ρυθμίσεις είχαμε, αλλά είναι πολύ πιθανό να είναι τελικά η λύση που χρειαζόμασταν.
Βήμα 7: Απενεργοποιώ το λογισμικό ασφαλείας
Πολλοί από εμάς αγοράζουμε σουίτες ασφαλείας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και τείχος προστασίας (Firewall).
Παρότι πρόκειται για ένα ασυνήθιστο αλλά εύλογο σενάριο, είναι πιθανό το λογισμικό ασφαλείας που τρέχουμε στο σύστημα μας να δημιουργεί επιπλοκές και να είναι ο λόγος που ο υπολογιστής μας δεν μπαίνει στο ίντερνετ.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2017, το δωρεάν antivirus της Avast εμπόδισε πολλούς χρήστες να συνδεθούν στο διαδίκτυο λόγω δυσλειτουργίας. Έπρεπε να το καταργήσουν και να προχωρήσουν σε νέα εγκατάσταση.
Αρχικά, μπορούμε να δοκιμάσουμε να απενεργοποιήσουμε μόνο το Firewall αντί για ολόκληρη τη σουίτα ασφαλείας. Αν το πρόβλημα παραμείνει, απενεργοποιούμε και την εφαρμογή προστασίας που έχουμε εγκαταστήσει και ελέγχουμε αν έχει επανέλθει η σύνδεση μας.
Στην ευτυχή περίπτωση που αποκαταστάθηκε το πρόβλημα, πρέπει να καταργήσουμε το antivirus και να κάνουμε μία νέα καθαρή εγκατάσταση της τελευταίας έκδοσης του.
Βήμα 8: Τρέχω ένα δωρεάν antimalware εργαλείο
Καθώς είμαστε στο θέμα της ασφάλειας, αξίζει να εκτελέσουμε και μία σάρωση κακόβουλου λογισμικού με μία εξειδικευμένη εφαρμογή. Ένα κακόβουλο πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι ο λόγος που το PC δεν μπαίνει στο ίντερνετ.
Κορυφαία λογισμικά ασφαλείας, όπως το Bitdefender Total Security, ενσωματώνουν τέτοια εξειδικευμένα antimalware εργαλεία, έτσι ώστε να αποκλείσουμε κάθε ενδεχόμενο.
Βήμα 9: Ενημερώνω τους drivers κάρτας δικτύου
Σε περίπτωση που η καρτέλα των συνδέσεων δικτύου δεν μας δείχνει κανένα ενεργό δίκτυο, ενδέχεται τα Windows να αδυνατούν να αναγνωρίσουν την κάρτα δικτύου με την οποία έχουμε κάνει τη σύνδεση.
Στα Windows 10 ενδέχεται να μας έχει ήδη ενημερώσει γι' αυτό το πρόβλημα το εργαλείο της διάγνωσης δικτύου που είδαμε στο πρώτο βήμα.
Σε κάθε περίπτωση, αν χρησιμοποιούμε μία νεότερη έκδοση των Windows σε ένα παλαιότερο μηχάνημα, τότε ίσως χρειαστεί να αναβαθμίσουμε τους drivers μας.
Έτσι, μέσα από την καρτέλα της διαχείρισης συσκευών που έχουμε ήδη ανοικτή από το προηγούμενο βήμα, μπορούμε να κάνουμε μία αναζήτηση για τυχόν νέους drivers. Προφανώς τοπικά στο δίσκο, εφόσον ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ.
Αν δυσκολευόμαστε να βρούμε τους drivers της κάρτας δικτύου μας, μπορούμε να δοκιμάσουμε τις μεθόδους του παρακάτω οδηγού, από κάποιον δεύτερο υπολογιστή, και να τους μεταφέρουμε στον πρώτο με USB:
Πώς Βρίσκω Drivers για Οποιαδήποτε Άγνωστη ΣυσκευήΤα Windows έχουν βελτιωθεί σημαντικά στο θέμα των drivers. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα αναγνωρίσουν αυτόματα όλες μας τις συσκευές, είτε κατά την εγκατάσταση ή μόλις…
Βήμα 10: Συνδέω ένα Live USB Linux
Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να διαπιστώσουμε εάν όντως έχει πρόβλημα κάποιο υποσύστημα του υπολογιστή μας και δεν φταίνε τα Windows, είναι να δοκιμάσουμε ένα άλλο λειτουργικό σύστημα.
Με μία διανομή Linux περασμένη σε ένα USB στικάκι μπορούμε να ελέγξουμε εάν μπορούμε να συνδεθούμε στο ίντερνετ.
Όμως, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως υπάρχει η πιθανότητα το Linux να μην αναγνωρίζει την κάρτα δικτύου.
Αυτό σημαίνει πως μια επιτυχής δοκιμή αποδεικνύει ότι το πρόβλημα είναι καθαρά στα Windows. Σε κάθε περίπτωση, η αποτυχία στο Linux δεν σημαίνει απαραίτητα πως πρέπει να αλλάξουμε κάρτα δικτύου.
Έλεγχος hardware
Εφόσον ο υπολογιστής δεν μπαίνει στο ίντερνετ, ούτε από Windows, ούτε από Linux, όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι κατά 90% έχουμε πρόβλημα στο hardware. Έτσι, πρέπει να δοκιμάσουμε τα ακόλουθα βήματα.
Βήμα 1: Χρησιμοποιώ άλλη θύρα ή καλώδιο
Εφόσον το PC είναι η μόνη συσκευή που δεν μπαίνει στο ίντερνετ, είναι πολύ πιθανό το καλώδιο ethernet να έχει φθαρεί με τον καιρό και να είναι ο λόγος του προβλήματος.
Εάν συνδέουμε τον υπολογιστή απευθείας στο router με καλώδιο, καλό είναι να δοκιμάσουμε πρώτα να συνδέσουμε το καλώδιο σε άλλη θύρα του router. Τα περισσότερα router έχουν τέσσερις θύρες ethernet.
Αν αυτό δεν φέρει αποτέλεσμα και το PC επιμένει και δεν μπαίνει στο ίντερνετ, μπορούμε να δοκιμάσουμε ένα άλλο καλώδιο και να ελέγξουμε εκ νέου τη σύνδεση μας στο ίντερνετ.
Αν έχουμε αλλάξει 1-2 παρόχους ίντερνετ, και μας έχουν δώσει router, κάθε router συνήθως έρχεται με ένα καλώδιο, που κάπου θα το έχουμε καταχωνιασμένο.
Σε περίπτωση που πετάξαμε κάποια στιγμή τα παλιά καλώδια, το κόστος για να αγοράσουμε ένα απλό Ethernet Cat5E είναι μηδαμινό.
Βήμα 2: Επεμβαίνω στην κάρτα δικτύου
Αν το σύστημα μας συνεχίζει και δεν μπαίνει στο ίντερνετ, μέσα από την καρτέλα των συνδέσεων δικτύου που έχουμε ήδη ανοικτή από το προηγούμενο βήμα, δοκιμάζουμε να απενεργοποιήσουμε την κάρτα δικτύου και στη συνέχεια να την ενεργοποιήσουμε και πάλι.
Μερικές φορές αυτή η ενέργεια βοηθάει το σύστημά μας να πάρει μία διεύθυνση IP, εάν δεν την έχει ήδη πάρει. Εάν και πάλι δεν έχουμε αποτέλεσμα, μπορούμε να καταργήσουμε προσωρινά την κάρτα δικτύου από τη διαχείριση συσκευών.
Στα Windows 10 και τα Windows 8.1 θα μπούμε γρήγορα στη διαχείριση συσκευών με δεξί κλικ στο μενού έναρξης.
Την κάρτα δικτύου θα τη βρούμε στους προσαρμογείς δικτύου. Αγνοούμε τυχόν WAN Miniport ή συσκευές Bluetooth.
Αν δεν είμαστε βέβαιοι ποια ακριβώς κάρτα δικτύου είναι, ή έχουμε WiFi, την εντοπίζουμε μέσα στις σχετικές ενδείξεις στην καρτέλα των συνδέσεων δικτύου που έχουμε ανοικτή από τα προηγούμενα βήματα.
Στη συνέχεια, κάνουμε δεξί κλικ και επιλέγουμε “Κατάργηση εγκατάστασης συσκευής”.
Μόλις κάνουμε αυτή την ενέργεια, πρέπει να επανεκκινήσουμε τον υπολογιστή μας και τα Windows θα εγκαταστήσουν ξανά αυτόματα την κάρτα δικτύου.
Αν έχω ίντερνετ αλλά δεν μπαίνει o browser
Πολλές φορές συμβαίνει να είμαστε κανονικά συνδεδεμένοι στο ίντερνετ, εφαρμογές όπως το Skype ή ακόμα και τα torrent να δουλεύουν κανονικά, αλλά να μην μπορούμε να μπούμε σε κάποια σελίδα με όποιο browser και εάν δοκιμάσουμε.
Για να διορθώσουμε αυτό το πρόβλημα και πάλι, πρέπει να ανοίξουμε τη γραμμή εντολών με δικαιώματα διαχειριστή.
Πληκτρολογούμε την ακόλουθη εντολή, πατάμε “Enter”, και κάνουμε επανεκκίνηση.
netsh int ip reset resetlog.txt
Αν αυτό δεν μας φέρει αποτέλεσμα, μπορούμε να επιχειρήσουμε να ορίσουμε χειροκίνητα μια σταθερή IP και DNS server στον υπολογιστή, όπως είδαμε στην ενότητα για τον ορισμό σταθερής IP.
Ο λόγος που λειτουργεί το Skype και άλλες εφαρμογές εκτός του browser είναι συνήθως κάποιο κόλλημα με τον DNS. Αυτό μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε πληκτρολογώντας στον browser http://173.194.77.104/, που είναι μία από τις διευθύνσεις IP της Google.
Εφόσον ανοίξει το Google με αυτή την IP, αλλά δεν ανοίγει πληκτρολογώντας google.com, είναι η απόδειξη πως το πρόβλημα βρίσκεται στα DNS.
Εσείς πώς ενεργείτε όταν το PC δεν μπαίνει στο ίντερνετ?
Αν σας γεννήθηκαν απορίες, ή υπάρχει κάποια άλλη μέθοδος που δοκιμάσατε και σας έδωσε άμεσο αποτέλεσμα σε κάποια αποτυχία σύνδεσης του υπολογιστή σας στο ίντερνετ, μπορείτε να μας γράψετε στα σχόλια.